begindag pil

Ik heb sinds kort de pil gehaald omdat ik erg onregelmatig ongesteld ben, alleen heb hem nog niet kunnen gebruiken omdat in de bijsluiter staat dat hij op de eerste dag van de menstruatie moet worden ingenomen. Ben nu al weer 7 maanden niet ongesteld geweest en hierdoor kan ik dus ook niet met de pil beginnen. Dus vroeg me af of iemand weet of die niet eerder kan worden ingenomen?

Dit probleem had ik ook.
Ik heb uiteindelijk met mijn moeder overlegd en besloten er gewoon aan te beginnen.
Het is misschien niet helemaal de goede manier maar volgens mij kan het geen kwaad, misschien dat je dan alleen nog niet meteen beschermd bent.
Als je het niet zeker weet toch even aan de dokter vragen.

Volgens mij kan je er wel gewoon mee beginnen, maar ben je niet meteen beschermd
maar dit weet ik niet zeker
als je het zeker wil weten, toch even aan de dokter vragen :slightly_smiling_face:

Lijkt me ook niet helemaal goed dat je zo lang niet ongesteld bent of wat?

ik denk dat je nu kunt beginen
of even je dokter bellen

je moet de dokter even bellen of er een alternatieve manier is hiervoor :slightly_smiling_face:

en volgende keer graag in het piltopic vragen, die is er niet voor niets! dus slotje :slightly_smiling_face:

Je moet op de eerste dag beginnen, wil je meteen beschermd zijn. Begin je op een andere dag, dat kan, alleen dan ben je de eerste week nog niet beschermd.

MssMaris: Misschien heel stom; maar het algemene piltopic zie ik de hele middag er al niet staan?

Edit: Laat maar, ik zie dat ie verplaatst is bij Seks&Zo.

gewoon beginnen, denk ik.

Staat als het goed is in de bijsluiter
bij mij staat er dat je iedere andere dag ook kan beginnen alleen dan ben je waarschijnlijk de 1e maand niet veilig
Dus lees je bijsluiter even goed door!