Begin van relatie

Even vanaf het begin…
Op de middelbare (2 jaar geleden), zat ik bij een jongen op school waar ik een oogje op had maar nooit op af durfde te stappen. We hadden in hetzelfde jaar examen, maar hij zakte en ik slaagde. Toen na die tijd stuurde hij een FB verzoek en kregen we contact. We hebben al die tijd contact gehouden tot vorig jaar zomer en hij was inmiddels ook geslaagd. Na die vakantie zaten we weer bij elkaar op school en kregen we weer contact via Whatsapp en Facebook. Uiteindelijk hadden we een paar keer afgesproken en het klikte ontzettend goed.

Een paar maand geleden kregen we een relatie maar nu weet ik het even niet meer. Wanneer ik bij hem ben, ben ik ‘helemaal in love’ maar als ik hem dan een paar dagen niet zie, lijkt het weg te zijn zoals nu. Nu twijfel ik of ik het uit moet maken, maar op de momenten dat ik bij hem ben, zijn die twijfels er niet.

Heeft iemand dit ook? Wat zou jij doen?

Ohja dit is geen nep/anoniem account of iets dergelijks. Al jaren bezoek ik het forum maar heb ik nooit iets willen plaatsen.

Hmm, ik heb zoiets nooit gehad.

Heb je wel eens eerder een relatie gehad, was dit toen ook zo?
Ik zou het zelf niet meteen uitmaken om die reden.

Mijn ex had dit bij mij zeg maar, dus het gevoel dat jij hebt bij hem had hij bij mij. Hij heeft het een maand wel ‘geprobeerd’ want hij wilde me niet kwijt, maar het ging toch niet (we hadden dan ook wel een langeafstandsrelatie). Je moet het denk ik zelf wel aanvoelen. Het is lastig lijkt me, maar ik ken het gevoel zelf niet.

Hmm, misschien kan ik het nog even aanzien… Het is echt een hele leuke jongen hoor, maar soms heb ik gewoon echt twijfels. Maar ik dacht, misschien komt het omdat het het begin van de relatie is. Ik kan beter nog even wachten denk ik. Bedankt voor je reactie!

Het is mijn eerste relatie.
Wat zou jij doen? Afwachten?

Mijn ex had hetzelfde probleem, maar toen hij het had uitgemaakt, had hij er echt veel spijt van en wilde hij mij terug, maar ik gunde hem geen 2de kans.
Ik zou het afwachten, want vroeg of laat kan je er ook spijt van krijgen. Als je het na een tijdje nog steeds niks vindt, zou ik het uitmaken.
Kan je je gevoelens misschien uitleggen? Als je hem een paar dagen niet ziet, voel je dan echt helemaal niks meer voor hem, geen zwakte of verantwoordelijkheden?

Heyy ik heb een probleem.

Ik zat 8 jaar bij een jongen in de klas en na de basisschool ging ik naar havo/atheneum en hij naar mavo dus we zaten niet bij elkaar in de klas tot dit jaar. Ik heb hem nooit opgemerkt al die jaren. Maar toen we opeens corvee moesten doen met een groepje waar hij ook bij zat en hij begon hints te geven dat jij me leuk vond en toen kregen we nieuwe plekken in de klas en ik zit (nog steeds ) een soort van naast hem maar er zit een tafel tussen. En hij keek de hele tijd naar me, maar ben best verlegen en heb nog nooit een vriendje gehad😳. Maar om het kort te houden we hebben nog maar 3 dagen school en ik vind hem echt heel leuk alleen het probleem is dat hem niet naar me toe komt en ik ben bang dat als ik de eerste stap zet, het niet goed uit pakt😔. En we zitten volgend jaar niet meer bij elkaar in de klas.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen ??

XXX

Ik zal het proberen. Nu heb ik zegmaar niet het gevoel dat ik iets/iemand mis. En als ik zijn naam hoor, klinkt het als een ‘gewoon’ persoon… Ook als ik aan hem denk, heb ik er geen andere gedachtes bij.
Denk dat dat het best verwoord is.

Ik denk dat ik inderdaad even ga afwachten…

@Astrid, ik heb precies hetzelfde gehad, ook eerste relatie, er waren momenten dat ik zelfs twijfelde “is dit nu het gevoel van verliefd zijn?”. Maar na ongeveer vier/vijf maanden begon ik echt van hem te houden. Het is net of ik het hopeloze verliefdheid stadium heb overgeslagen. Ik hield echt zielsveel van hem maar dat moest wel groeien ofzo, ik zou het dus nog even afwachten!

Hij is nu wel mijn ex maar niet om die reden, we waren meer dan een jaar bij elkaar en ik weet dat ik oud met hem had kunnen worden als er geen andere complicaties waren geweest

Hmm, moeilijke situatie. Hoe voel je je dan als jullie wel samen zijn? Is er dan wel veel gevoel? Bij mij word het gevoel juist steeds meer als ik hem een paar dagen niet zie, omdat ik hem dan ook redelijk erg mis…

Liefde kan ook groeien :slightly_smiling_face:

Precies, daar twijfel ik ook over! Bedankt voor je reactie!

Iedereen bedankt trouwens. Ik ga even afwachten :slightly_smiling_face:

Neem vooral de tijd. Ik had dit ook met mijn ex. Ik was zo aan het piekeren en aan het denken dat ik nieteens bij mijn gevoel kon komen. Ik zat alleen maar in mijn hoofd. Het is ook nieuw. Daarvoor had ik een relatie met iemand anders en dat heeft 4 jaar geduurd dus het is ook gewoon wennen dat deze jongen nu jouw vriend is. En echt gek op elkaar word je pas na een tijdje, als je elkaar beter kent.

Mensen denken altijd dat je hoteldebotel verliefd moet zijn, maar geloof me. Dat is lang niet iedereen in het begin gelijk. Tuurlijk, deze mensen vinden hun nieuwe vriend wel heel leuk, maar of ze echt verliefd zijn blijkt later. Dit zijn vaak mensen die veel nadenken en zelfkritisch zijn, de situatie van verschillende kanten bekijken, en die hier gewoon wat langer de tijd voor nodig hebben.

Ohh heel herkenbaar dit. Ik had precies hetzelfde probleem! Heb nog nooit een relatie gehad, en zit nu ook nog niet in een relatie. Maar als ik bij hem was vond ik hem helemaal leuk en vertelde ik mijzelf dat ik het ook echt wel wou (een relatie) maar als ik dan weer bij vriendinnen, of thuis bij mijn familie was dan had ik geen kriebels of heel veel zin om weer naar hem toe te gaan. Nu na een paar maanden merk ik wel dat ik hem steeds leuker begin te vinden, en het ook echt vervelend vind worden als ik hem langer dan een week niet zie. Dus ik zou zeggen; geduld!