Begin van relatie

Ik lees veel op internet dat je bij je derde date al kan gaan denken aan een relatie. Natuurlijk zijn er geen richtlijnen of iets dergelijks, maar ik ben toch wel benieuwd hoe jullie relatie(s) tot stand zijn gekomen. Na hoeveel dates, wie vroeg wie, of vroeg niemand het en ging het vanzelf?

Geen ervaring, maar als ik naar me omgeving kijk is het heel verschillend. Mensen die indd al na 3 dates een relaties kregen, maar ik ken er ook zat waarbij het 3 maanden heeft geduurd tot het eindelijk officieel was. Hangt gewoon echt van de personen af, of die niet verlegen zijn en al ervaring in relaties hebben enzo.

Bij ons kwam dat eigenlijk vanzelf. Geen van beide heeft het gevraagd aan de ander. En we gaan btw nog steeds op date zo nu en dan, maar na de 4e date was het toch al duidelijk voor ons

Bij mij zijn we eerst zo’n 5 jaar beste vrienden geweest en hebben we altijd om elkaar heen gedraaid. Uiteindelijk zijn we gaan afspreken en toen was het na twee maanden afspreken ‘officieel’, nadat hij het vroeg. :’)

Uh ik ging naar hem toe om een film te kijken en ik bleef slapen :’) toen ben ik eigenlijk al nooit meer weggegaan haha. Na een week was het officieel, maar we zagen elkaar al elke dag toen.

Na de vierde keer dat ik hem zag was het echt officieel. Dat was na drie weken. Eigenlijk was het meteen de zelfde avond dat ik hem zag al want toen wisten zijn vrienden er al meteen van. Vanaf die 4e keer heb ik het eigenlijk gewoon tegen iedereen gezegd die het moest weten en wisten mijn ouders er ook van. Zijn ouders wisten er al een week eerder van omdat ik daar toen voor het eerst thuis ben geweest.

Edit: het was trouwens na de vijfde keer bedenk ik mij net. We hebben namelijk ook een keer op een dag twee keer afgesproken (middag en avond).

Na een half jaar kregen ik en mijn vriend pas een relatie.

Er is eigenlijk nooit een gesprek over geweest. Hij vroeg alleen na die drie weken of hij mij aan een van zijn vrienden mocht voorstellen als zijn vriendin. Toen zei ik natuurlijk ja :grinning:

Mijn vriend leerde ik kennen door een vriendin waarmee ik uitging die af ging spreken met een jongen. Zo werden mijn vriend en ik aan elkaar gekoppeld.
We zijn toen vooral veel gaan dubbel daten, poolen, bioscoop, dierentuin etc.
Toen zijn we met ze tweeen uit eten geweest, en daarna sliep ik eigenlijk elk weekend bij hem. Na ruim drie maanden elkaar wekelijks te zien heeft hij me officieel gevraagd.

Na drie dates officieel vind ik vrij kort (als je elkaar helemaal niet kent). Hiervoor heb ik wel regelmatig dates gehad met jongens, maar dat stopte dan na 7 keer.
Ligt vooral aan hoe je het zelf voelt natuurlijk (:

Ik sprak hem wel al iedere dag best wel lang, vaak op whatsapp omdat afspreken steeds niet ging. Die keren dat ik hem zag waren meestal 5 uur achter elkaar ofzo en een keer een hele middag.

Wij wisten het al gelijk na de eerste date. Maar we hebben het nooit aan elkaar gevraagd, het zat gelijk goed! (:

Ik heb hem 1x ontmoet door gemeenschappelijke kenissen, daarna via facebook en whatsapp aan de praat geraakt.
Uiteindelijk toegegeven dat we elkaar echt beter wilde kennen.
Toen 3 dates gehad in 1 week en de 4de ‘date’ hebben we het er gewoon over gehad.
Hij heeft me niet echt gevraagd maar meer van ‘wil je dat het nu officieel is?’, maar daarvoor was het eigenlijk ook al duidelijk.
Heel snel gegaan bij ons, maar tot nu toe geen problemen mee gehad.

Bij mij was het op de derde date, maar dat was eigenlijk veel te snel. We kenden elkaar amper.

4 dates, maar bij de 4e date bleef ik bij hem slapen geen seks gehad en de volgende ochtend vroeg hij mij. We kende elkaar toen precies een week.

Ugh ik date nu een maand met een jongen en ik heb echt geen idee waar ik aan toe ben. Krijg zo geen hoogte van hem, hij lijkt heel ongeïnteresseerd op whatsapp maar telkens als ik voorstel iets te doen zegt ‘ie meteen ja en is het super gezellig. Frustrerend om mensen niet te kunnen lezen (’:

wij hebben 3 dates gehad.
Op de vraag hoe het tussen ons zat kreeg ik een ontwijkend antwoord, waardoor ik wel wat onzeker werd.
Vervolgens vroeg hij het een week later toen ik bij hem thuis was.
Heeft in totaal een maandje geduurd dus tot er een relatie tot stand kwam

Op de 6e date. Hij wilde het eigenlijk op de 5e date al vragen maar durfde niet meer.

We kenden elkaar toen iets meer dan een maand.

Ik leerde hem kennen op een feestje, hele avond enorm lopen flirten. Daarna nummers uitgewisseld, hij vroeg me de dag erna gelijk op date. We vonden elkaar allebei enorm leuk maar van beide kanten was er geen druk om het zo snel mogelijk op een relatie uit te lopen. Ik denk dat het na zo’n drie maanden daten geleidelijk is gekomen, hij heeft toen op een gegeven moment gezegd dat hij het eer zou vinden als deze prachtige meid (ik dus hahaha) zijn meisje wilde zijn. En so it happened :slightly_smiling_face:

Op het einde van de derde date werd het officieel. Hij vroeg mij tot een relatie en die zelfde avond wilde die het bevestigen op facebook.

Na ongeveer 2 maanden daten,