Begin van mijn boek: De laatste keer

Hej!
Ik schrijf dus mijn eigen boek (ik heb pas een begin) maar weet al precies waar het over zal gaan. Hier een kleine samenvatting:

Rosa is 15 jaar en heeft al drie jaar verkering met de super leuke David. Ze hebben samen een grote vriendengroep en maken allerlei uitstapjes. Op een dag is Rosa, zoals de meeste kinderen wel eens zijn, ziek en komt niet op school. Als Rosa drie weken achterelkaar niet op school komt, gaat haar beste vriendin naar haar toe. Ze weet van Rosa dat zij al een paar weken ernstige hoofdpijn had, en zich niet goed voelde. Wat blijkt: Rosa heeft hersenkanker. De dokter zegt tegen haar dat de tumor al zo groot is, dat hij niet meer verwijderd kan worden en ze nog ongeveer twee maanden te leven heeft.

In het verhaal volg je Rosa, hoe ze merkbaar aftakelt, en haar strijd om nog zo lang mogelijk te kunnen leven. Ook volg je David, hoe hij omgaat met het idee dat zijn vriendin zal sterven binnen nu en drie maanden.

Lijkt het jullie wat?

Als jullie tips hebben of opmerkingen, hoor ik ze graag!

Mja… heb je ervaring met iemand die aftakeld van enige vorm van kanker? want, als dit niet het geval is, denk ik niet dat je dit allemaal echt duidelijk kan overbrengen… het idee is tja, leuk kan ik het niet noemen want het is een akelig onderwerp, maar het lijkt me interessant.

+ is het niet wat vreemd als je pas naar 3 weken naar je vriendin gaat?