beffen

heee allemaal,
mijn vriend heeft me deze week voor het eerst gebeft.
Maar een dag erna had ik meteen al last van een raar gevoel onder, en een soort buikpijn.
Ik heb nog nooit eerder seks ofzo gehad, dit was mijn eerste keer.
Dus mijn vraag is, kan ik een ziekte of iets krijgen als iemand me beft ?

alvast bedankt voor de reacties ! :flushed:

Je kan een SOA oplopen ja. Heb even een stukje voor je opgezocht…

Chlamydia en gonorroe
Chlamydia en gonorroe zijn bacteriële SOA. Als je orale seks hebt; pijpt, rimt of beft zonder bescherming (een condoom of beflapje) dan komen de slijmvliezen van penis/vagina/anus tegen de slijmvliezen van de mond/ keel aan. Tijdens dit contact hebben de bacteriën de gelegenheid om van de ene persoon aan de andere persoon te worden overgedragen. Een chlamydia in de keel wordt niet vaak gezien dit zou kunnen liggen aan het feit dat chlamydia veelal geen keelklachten geeft en omdat niet altijd onderzoek wordt gedaan op deze SOA in de keel. Gonorroebesmetting na een oraal sekscontact komt vaker voor en is ook besmettelijker. Gonorroe in de keel geeft vaak wel klachten. Klachten die mannen en vrouwen bij een gonorroe in de keel beschrijven zijn een pijnlijke keel, ontstoken amandelen en opgezette klieren.

Syfilis
Syfilis kan via orale seks worden overgedragen. Deze SOA komt veelal voor bij mannen die seks hebben met mannen (MSM). Besmetting vindt plaats via beschadigde slijmvliezen in de mond of op het geslachtsdeel waardoor de bacterie de slijmvliezen kan binnendringen. Zichtbare wondje in de mond kunnen wijzen op een besmetting met de syfilis bacterie.

Hepatitis B
De kans op Hepatitis B virus overdracht is klein bij onbeschermde orale seks. Het virus wordt overgedragen via bloed en sperma. Pas wel op dat degene die pijpt, rimt of beft geen wondjes in de mond heeft of op vagina, penis of anus.

Orale seks waarbij sperma of (menstruatie)bloed in de mond komt, is onveilig. Het risico op HIV bij orale seks zonder klaarkomen in de mond of buiten de menstruatieperiode, is verwaarloosbaar klein.
Als je een andere SOA hebt loop je meer risico dit komt omdat wondjes, zweertjes of scheurtjes in je slijmvliezen (soms niet zichtbaar voor het blote oog) maken dat het HIV-virus gemakkelijk via je slijmvliezen kan binnendringen. Zorg er daarom voor dat er geen sperma, vaginaal vocht of (menstruatie)bloed in je mond komt als je orale seks hebt en let op wondjes, zweertjes, aften of koortsblaasjes rond mond, geslachtsorganen of anus.

Link: http://www.soapoli-online.nl/pijpen_beffen_enzo.aspx

Zegt genoeg.

Je kan daarom dus een beflapje of een open geknipte condoom gebruiken, ja lach maar maar wat wil je liever…