Beetje depressief -achtig

Ik voel me de laatste tijd een beetje depressief/ongelukkig. dat komt omdat ik me eenzaam voel en bijna altijd verveel.
en omdat:

• ik heb bijna geen vriendinnen (&geen jongensvrienden)
  • ik ben het buitenbeentje van de school/ klas
    als mijn enige vriendin die bij mij in de klas zit ziek is ben ik ‘alleen’.
  • (bijna) Altijd ruzie met mn broer en zus, mijn broer scheld mijn moeder, vader en mij uit,
  • Ik kan geen vriendje krijgen (komt vanzelf zeggen ze, ik betwijfel het)
  • ik super onzeker ben
    hierdoor heb ik een verschikkelijke hekel aan school,

Hoe kan ik weer wat vrolijker worden?
(sorry voor mijn zeur-topic, ik wil graag even mijn gevoelens kwijt.)

Euhm, dit klinkt heel dom, maar begin met over je gevoelens praten. 't Is heel moeilijk ik weet 't. Maar heb zelf ook zo’n kuttijd gehad, en 't gaat echt helpen. Je moet wel echt iemand hebben die echt ál je verhalen wil horen, net zolang tot jij klaar bent. Niet iemand die halverwege afhaakt ofzo. Wat ook hielp bij mij is zeg maar gedichten schrijven over m’n gevoel. En dan ga je je vanzelf al vrolijker voelen!

eej meis…

zelf ben ik zeg maar ook best wel vaak depressief…
en vaak denk ik dat dat aan mij ligt, dat het gewoon in mij zit
maar iedereen heeft denk ik wel van die tijden dat je in een dipje zit
mischien kun je meer mensen leren kennen? zodat je meer vriendinnen krijgt en dus niet meer alleen bent als je vriendin ziek is…

~x~

Misschien kun je bij het Beauty onderdeel bij ’ meer zelfvertrouwen’ topic kijken :]

dankje voor jullie reacties, ik ga de tips uitproberen :slightly_smiling_face:. Wat vriendinnen betreft, in de klas zijn alle groepjes al gevormd en ik hoor bij het groepje ‘buitenbeen’, op school wordt het zoeken van vriendinnen een beetje moeilijk zegmaar. Ik denk dat ik misschien onder een sport ofz moet gaan om wat meer vriendschappen op te bouwen, maar door mijn onzekerheid ga ik sociale-dingen uit de weg

hoe oud ben jij?
misschien is het een fase dat je zo onzeker bent, want dat heb ook heel lang gehad, van me 12de tot 15 de ongeveer.
Maarja, als je je zekerder wil voelen zul je er wat aan moeten doen…
ga op een vechtsport ofzo?? dat helpt
is er niet zo’n iemand op school die met je kan praten??
en van make up voel je je zelf ook zekerder.
nja denk vooral positief!!
ZOMER KOMT ER AAN!!!
xx

hee
ik herken me heel erg in je verhaal
ofja ik heb wel een aantal vrienden enzo maar voel me toch vaak eenzaam en alleen… op school dan. iedereen loopt maar de hele dag te roddelen en daar word je heel onzeker van. Wel heb ik het heel gezellig op mijn sportclub !! dit helpt echt! zoek een sport uit die je echt leuk vind, zo heb je altijd al dezelfde interesse als je sportgenoten ! meestal respecteren ze je wel tenminste dat was bij mij zo! als je gewoon inzet toont en gewoon gezellig mee doet. ze weten je school en thuis situatie niet. dus je kan net zo goed in hun ogen een super hip en stoer meisje zijn dus laat dit zien!! hopelijk heb je er iets aan…

XX

dat snap ik … zelf heb ik ook in klas 1 en 2 alleen gezeten…
in de derde kwam er een nieuw meisje in de klas waarmee ik toen omging
en in de 4de ging ik naar een andere school dus kwam in in een hele nieuwe klas
en nu zit ik in de 5de en mijn vriendinnen uit de 4de ook…
maar bij ik had in de 1ste en 2de nog wel een vriendin van de basisschool (die 1 klas lager zat) in de eerste was ik dus egt alleen en in de 2de had ik haar om bij te zitten in de pauze
en zij heeft het wel kunnen vinden met haar klas, en nu zijn veel vriendinnen van haar toen ook goede vriendinnen van mij

het komt allemaal wel goed, ook al denk je soms van niet…

jaaa de zomer :grinning:, dat maakt inderdaad vrolijk
Ik ben 14jaar. Maar ik denk dat ik het beste op een teamsport kan gaan, ik moet wat meer na-schoolse sociale activiteiten plannen want omdat ik me verveel zit ik de hele dag achter de computer :S.
Bedankt voor de tips!

ja ik hoop het! fijn dat het iniedergeval met jou beter gaat. Ik heb ook wel mensen om mee in de pauze te zitten maar dat zijn dan kennisen, en 2vriendinnen. Als ik om me heen kijk zie ik bijna iedereen met grote groepe mensen lachen, nooit alleen met hun vele vrienden, en dan hebben ze na school weer leuke dingen te doen. Ik vergelijk me teveel met andere, en ik heb me al voorgenomen dat niet te doen, maar toch doe ik het.

Toch proberen in de klas mee te gaan praten, niet meteen jezelf opdringen…

Ik was vandaag op school tegen een lantaarnpaal aangelopen en ik werd echt even dik uitgelachen - en ik schaamde me erg.
Maar het is echt vervelend als je elke dag een vervelend gevoel hebt.

aaw tja blunders zijn vervelend ja S: later kun je der hopelijk wel weer om lachen. teminste dat heb ik wel met mijn blunders :$.
En ja ik zou inderdaad wat meer moeten gaan praten in de klas, ik ben het ‘onzichtbare spook’ om het zo maar eens te noemen. Bedankt voor je tip!

Ik weet hoe je je voelt. Zo voelde ik me een paar jaar terug ook. Alsof ik er niet erbij hoorde en was best wel depri.
Maar begon na een tijdje met een meisje te praten en ze zei dat ik altijd zo stil was en dat het moeilijk was om met me te praten. Vond ik wel raar om te horen, want ik hou van praten.

en praatte je sindsdien wel meer, en ging het sindsdien weer beter?

Ja dat was in de eerste. Zit inmiddels in de 5de en heb nu een hele hechte vriendinnengroepje op school!

Als ‘buitenbeentje’ moet je altijd jezelf blijven, en niet veranderen om vrienden te worden met iemand.
En:
justin timberlake was een buitenbeentje, en bill gates, en iemand die ik ken die zes hotels langs de franse kust bezit! dus dat het nu iets minder gaat hoeft niet te betekenen dat het altijd zo blijft :sob::muscle:

ga op een vereniging, of doe aan workshops. bij mij in de buurt is een graffiti workshop en ik ontmoet er veel leuke mensen.

-