Beeldende vorming opdracht

Wij moeten voor beeldende vorming ( handvaardigheid) een idee bedenken. Alleen wij kunnen niets verzinnen.
Het mag een nieuw product zijn of een bestaand product dat verbeterd moet worden.
Heb jij iets waar je je aan ergert bij een product en weet je een oplossing? Meld het! :wink:

Trouwens ik heb weinig berichten omdat ik mijn wachtwoord van mijn vorige account kwijt ben :wink:

Kan je de opdracht misschien verder uitleggen?

Je moet een product maken zoals in het beste idee van Nederland, wat je leven verbeterd.

nou bedenk waar je zelf tegen aan loopt?
Ik heb pas een keer een sok aantrek hulpmiddel ontworpen voor oudere mensen etc. Misschien kun je ook zoiets bedenken bij jezelf?
het is idd geen makkelijke opdracht,maar gewoon even brainstormen dan ben je er zo

succes

Hier heb je wss helemaal niets aan, maar ik ben links en ik heb heel erg last van die schrijfblokken, omdat de ringband aan de linkerkant zit en daar leun ik dus op terwijl ik schrijf.

Bedankt!
Nog meer? :wink:

Wij kunnen nu met een kant en klare oplossing komen maar daar heb je natuurlijk niets aan want dan zit je met de volgende opdracht met hetzelfde probleem…

Mag ik vragen hoe je te werk gaat? worden jullie daarin begeleid? Ga je gewoon aan tafel zitten en … denken? Of maak je ook woordwebben, moodboards etc… Of ga eens random foto’s maken in de stad en kijk helemaal niet bewust. Ga dan thuis de foto’s eens bekijken en kijk wat je opvalt/ergert…

Als er niet meteen iets in je opkomt dan ga je vaak (hebben veel mensen, ik ook, niet perse iedereen hoor dus dit kan een onzinnige reactie zijn. Sorry in dat geval) maar goed; dan ga je vaak “geforceerd” iets willen “Bedenken”, maar dat werkt niet. Het moet je opvallen, te binnen schieten etc. Dus ga gewoon eens kijken of probeer eens te letten op elke keer dat je een zucht slaakt: waarom sla je die? Waar irriteer je je aan? Is dat aan een dop die je niet open krijgt? Een opengescheurde prullenzak?

Ik erger me altijd aan de vuilnis die mensen soms letterlijk: Onder een prullenbak gooien (buiten). Waarom doe je dat? Als je het eronder kan gooien ben je dus in de buurt. Waarom dan niet erin?

Ik ben het eens idd! Toevallig moet ik ook een nieuwe opdracht verzinnen voor bv, ben al een week bezig met moodboards en schetsen, maar het was het steeds net niet. Toen zag ik vanmiddag ineens een hart getekend met stoepkrijt op de stoep en ik wist ineens wat ik wilde maken!

Je zou ook even op youtube kunnen zoeken naar wat filmpjes, krijg je ook inspiratie van!
Heel veel succes!

Oh en Pinterest… Weet niet of je dat al kent? … Het is echt mijn beste vriend! :p.