Hoe zien jullie seksualiteit? Hoort het altijd bij liefde of kun je ook seks hebben zonder liefde? En speelde wat jullie ouders ervan vonden ook een rol? Was het taboe en streng of vrij en kon je er over praten? Ben benieuwd wat de meningen en geloven over seks zijn bij jullie
Ik vind het echt iets bij liefde horen, seks zonder liefde lijkt mij helemaal niks en maakt het ook een stuk minder speciaal vind ik. Ik zie mijzelf dan ook nooit seks hebben met iemand met wie ik geen vaste relatie heb. Bij mij thuis wordt er wel heel open over gepraat
Ik vind eerlijk gezegd dat seks ook kan zonder liefde kan, dus zonder vaste relatie en met iemand waar je niet per se echte gevoelens voor hebt (een beetje zoals friends with benefits?).
Bij mij thuis wordt er eigenlijk niet over gesproken. Het is niet zo dat het een taboe-onderwerp is (dat helemaal niet) maar het komt eigenlijk niet veel aan bod.
Ik vind dat het ook zonder relatie kan, mits beide kanten dat willen natuurlijk. Ik vind zelf dat je seks om liefde en seks om lust kan hebben. Thuis kan ik er wel heel open over praten, maar ik doe het niet graag. Praat er liever over met vrienden.
Seks vind ik persoonlijk de meerwaarde van een relatie. Ik bedoel, ik kan prima met al mijn jongens vrienden opschieten, lachen en plezier hebben. Maar juist het zoenen, het aanraken en de seks, dat maakt het in mijn ogen dat het een relatie is en dus meer dan vriendschap.
Seks kan natuurlijk zonder relatie. Ik zou het alleen niet kunnen.
Ik vind dat seks ook zonder relatie kan, maar met relatie (en de bijkomende gevoelens) vind ik het persoonlijk veel fijner. Bij ons thuis wordt ook nooit over seks gepraat, niet omdat het een taboe is maar meer omdat het niet aan bod komt en ik ook niet de behoefte heb om er met m’n ouders over te praten.