'Bedrogen' vegetariër

Ik ben een vegetariër en soms word (bv op kampen) totaal geen rekening gehouden met het feit dat ik geen vlees eet! (ze houden wel rekening met moslims die geen varkens eten) Soms denken ze zelfs dat het een ‘fase’ is. Maar ik ben al 6 jaar vegetarisch!
begrijpen jullie me?
Hebben jullie hier eigenlijk ook ervaring mee?
xx

Mijn nichtje heeft dat ook, maar die neemt altijd dr eigen nepvlees mee en dat maken ze dan voor haar klaar

Doe ik ook welleens. op school kampt (sirieus) gaven me ze ‘nepvlees’ maar het was echt! Ik heb het allemaal uitgekotst en heb me moeder opgebeld of ze me kwam halen. sorry dit klinkt overdreven, maar het is heel belangrijk voor mij.

als het zo belangrijk voor je is!
snap ik dat je dat dan doet,
en dan vind ik het ook heel erg respectloos dat ze geen rekening met je houden!
misschien moet je ze een keer duidelijk maken dat het echt heel erg belangrijk voor jou is!

Kijk je kan het ook van meerdere kanten bekijken he? Voor jou is het lastig dat snap ik. Maar ze kunnen moeilijk echt overal rekening mee houden. Dan zou je namelijk bijna niks meer kunnen maken.
En ze dwingen je toch niet het vlees op te eten? Of knijpen ze je neus dicht en douwen ze het naar binnen?

Bij ons op school moet je altijd een forumulier invullen of je een gewone maaltijd wilt of een vegetarische

Maar vet erg voor je dt ze erover hebben gelogen :open_mouth:

Nou, dat is dus wel enigzins gebeurd. Als je iemand vlees geeft onder het mom van ‘dit is nepvlees’, ja, dan wordt je gedwongen om vlees te eten.

Het is trouwens ook niet zo moeilijk om naast al die bakken hamburgers ook een doos met soja burgers te halen… dat kost tegenwoordig ook bijna niks. Of zorgen dat er gewoon genoeg salade is, nog beter. Kortom: het is tegenwoordig bijna geen moeite om rekening mee te houden.

Ik snap best dat het heel belangrijk voor je is. en vind ook wel dat ze dat ook wat meer moeten respecteren

omg, dat is zo sneu en respectloos! Wat een naaiers

nee het is idd niet goed wat ze hebben gedaan.
Maar er zijn zo onwijs veel dingen waarmee rekening gehouden moet worden bij kampen: allergieën, islamitische mensen, joodse mensen etc… Dus ik kan het enigszins wel begrijpen als er soms wat tussendoor schiet.(niet dat dat goed is) Maar als vegetariër kan je er natuurlijk ook zelf voor zorgen dat ze de juiste spullen hebben. Sommige mensen weten er gewoon niet veel van af(dus van wat wel en niet gegeten kan worden). Kunnen zij ook niks aan doen. Net zoals jij niet van alle allergieën ofzo af weet. Het is gewoon lastig.

ze zeiden dat het geen vlees was (was precies hetzelfde als het andere alleen zat in een andere pan!) Ik heb zelfs andere mensen het laten proeven en die zeiden ook dat het hetzelfde was (ok een van de leiders.

Echt respectloos als ze dat doen.
Ik begrijp je helemaal aangezien ik zelf ook al een hele tijd vegetarier ben.
Zelf heb ik er geen ervaring mee omdat iedereen om me heen het respecteert dat ik t niet eet, en k ga niet meer op kampen etc.
Mja heel soms als iemand het niet weet ofzo, dan eet ik gewoon een boterham ofzo, maar niemand heeft het ook geflikt om erover te liegen.
Gelukkig, want dan zou ik écht nogal boos worden.

was nog op de basisschool.

anders zou je een plantje zijn :stuck_out_tongue:

Een vegetarisch gerecht betekent geen vlees. En als je kok bent moet je dat al helemaal weten ! ! !
Als je dat als kok niet weet, vind ik dat je niet in de keuken thuis hoort …

Ik ben zelf ook vegetariër, nu al anderhalfjaar ongeveer & ik merk ook wel eens dat er geen rekening mee wordt gehouden ja.
Ik had aan het begin van het schooljaar een school BBQ voor kennismaking, en ik was de enige vegetariër (wtf ik doe dierverzorging, en ik was de enige?) en ze hadden toen beloofd dat ze voor vegetarische worsten zouden zorgen etc. maar dat hadden ze dus niet gedaan en we hadden er wel gewoon 20,- voor betaald.

Dat is idd best lullig als er geen rekening mee gehouden wordt, aan de andere kant ook wel begrijpbaar als je de enige vegetariër bent gaan ze niet voor 1 persoon een apart menu samenstellen.

Maar dan vraag je gewoon of je iets anders mag eten toch?
of als je gewoon aardappelen en doperwten (ik noem maar wat :stuck_out_tongue:) krijgt gewoon het vlees niet opeten, of vragen of ze er wat anders bij willen doen zoals een eitje ofzo.

Dat is echt zoo lullig als ze zeggen dat het nepvlees is, en het gewoon echt vlees is. Ik begrijp echt dat je het uitgekost hebt. Maar houden ze op je huidige school ook geen rekening met vegetariërs dan?

Ik vind het belachelijk dat ze hebben gelogen het vlees en je het gewoon hebben laten eten.
Ze weten toch dat je vegetariër bent? Waarom houden ze dan wel rekening met de moslims en niet met jou? Wat voor moeite is dat nou :S
Ikzelf ben ook al een hele tijd vegetariër en met mij wordt gelukkig wel rekening gehouden, zelfs door vrienden die een bbq geven, die halen speciaal voor mij vegetarisch voer =]
Maar als ze zoiets bij mij zouden flikken zou ik ook echt boos zijn geworden.

Ik ben zelf ook 3 jaar ofso vergatariër.
Vet lullig dat ze je echt vlees lieten eten.
Meestal met kamp enso moet je bij mijn school fomulier invullen.

X