Bedrogen door een van mijn beste vriendinnen ...

Ik had eerst heel veel problemen thuis. Ik durfde er heel lang niet over te praten met vrienden. Na een jaar was ik zo ver dat ik dat wel durfde, het was heel moeilijk maar mijn vriendinnen steunden mij gelukkig wel. Dat was echt fijn. Ik had vaak ruzie met mijn vader & meestal sloeg hij me ook. Niet zo erg dat je er blauwe plekken van kreeg ofzo maar het deed natuurlijk wel pijn. Mijn vriendinnen schrokken er wel een beetje van want ik ben altijd heel vrolijk op school. Ze steunden me goed & daar was ik heel blij mee. Op een dag hadden we weer ruzie & toen zei hij dat ik beter op kon rotten. Dus toen heb ik mijn spullen gepakt en ben gegaan. Ik wilde naar mijn oma gaan maar die was niet thuis & ik had verder geen familie in mijn woonplaats. Op de basisschool had ik helemaal geen vrienden dus daar kon ik ook niet heen & de vriendinnen die mij steunden woonden minimaal 9 kilometer verderop. Dus de enige optie was een bankje ofzo zoeken. Ik had een plekje gevonden waar ik wifi had & ik whatsappte mijn vriendinnen wat er was gebeurd. Na een paar uur smste mijn vader dat hij me miste en zich zorgen maakte en wilde dat ik naar huis kwam om alles goed te maken. Ook dit liet ik weten aan mijn vriendinnen. Het gaat nu gelukkig heel goed tussen mijn vader en mij, we hebben soms nog wel ruzie maar dat hoort erbij vind ik. Een paar weken daarna was ik met een paar vriendinnen bij een andere vriendin slapen. Ze moest eerst nog even trainen dus ik was met de rest bij de training kijken. We hadden haar telefoon en wisten haar wachtwoord dus we keken op haar mobiel. Toen ben ik erachter gekomen dat ze me helemaal niet mag & dacht dat ik alles met mijn vader verzon. Dit had ze ook tegen een paar mensen verteld terwijl ze wist dat ik dat niet wilde. Het deed heel veel pijn maar ik liet niks merken. Nu doet ze nog steeds heel normaal tegen mij, maar op whatsapp doet ze heel anders tegen mensen. Is het raar dat ik haar nog gewoon heel aardig vind ? Ik wil echt het beste voor haar, wat ze me ook aangedaan heeft. Ik vind het ook nog steeds heel moeilijk om hier overheen te komen. Heeft iemand tips ofzo ? :blush:
Alvast bedankt ! :heart:

Het is niet goed dat je vriendin zo over jou praat en dingen doorverteld, maar ik vind het ook niet kunnen dat je zomaar in haar mobiel gaat zitten kijken.

Beetje apart om random in iemands telefoon te gaan kijken, maar oke :’) Het klinkt alsof je er totaal niet over hebt gepraat met haar. Als je zoiets hebt gelezen kan je toch niet leuk blijven doen terwijl je weet dat ze zegt anders over jou te denken dan dat ze voordoet? Tenminste, ik zou het zwaar awkward en kut vinden. Daarbij heb je dan toch ook zoiets van dat je haar geen dingen meer kan vertellen omdat ze het doorlult?
Ik zou er echt over gaan praten, alleen dan moet je uitleggen waar je het vandaan hebt.

Daarom moet je ook nooit in de telefoon van iemand anders kijken.

Ik zou haar ieder geval niet meer vertrouwen en dingen vertellen.
Maar het kan inderdaad niet dat je in ander mans telefoon gaat snuffelen.
Of er over praten en ook opbiechten dat je alles in haar telefoon hebt gelezen of haar gewoon niet meer iets in vertrouwen nemen en normaal doen. (omdat je haar nog wel aardig vind)

Een vriendin van mij was erin aan het kijken en zei op een gegeven moment ; wow kijk dit eens
Toen werd ik nieuwsgierig …
Ik ben bang dat als ik met haar ga praten dat ze me helemaal kapot maakt en dat wil ik niet …

Wow, dit lijkt echt op wat mij 'n keer is overkomen. Helaas heb ik het ook niet van haarzelf gehoord, maar van d’r ‘vriendin’ en dan ontkennen ook nog sigh. Ik denk dat het beter is als je afstand van haar neemt, met zo iemand wil je toch geen vrienden zijn?

Ja klopt, dat doet best pijn als ze vol in je gezicht aan het liegen zijn. Ik ben al minder met haar aan het afspreken en zo, dat helpt wel dan denk ik …

Deze situatie herken ik wel. En deze vriendin zeg ik je al , gaat je op een dag flink veraden als je nog zo goed bevriend blijft ! Ze ziet je nu als een prooi die ze makkelijk kan manipuleren , en achter je rug om haar tweede gezicht tevoorschijn halen. Nu weet je genoeg ! Ik zou haar negeren en haar duidelijk te laten weten dat je het weet van haar ‘gesprekken’ zonder er over te beginnen.

goodluckk :kissing:

Je moet gewoon helemaal niet meer met haar praten, je verdient 'n betere vriendin hoor!

ik snap je helemaal.

ik persoonlijk zou zelf nooit meer tegen dr praten of aardig doen enzo, maar ik denk dat als het er eenmaal op aankomt ik ook wel gewoon normaal doen.
als jij haar echt nog aardig vind dan kan je gewoon normaal doen maar hou wel altijd in je achterhoofd wat ze heeft gedaan :wink:

succes ermee !

Ik kan me goed voorstellen dat je hier erg mee zit.
Maar dat jij op haar mobiel keek was ook onnodig. Maar goed.
In iedergeval zou ik eerlijk zijn wat je hebt gezien en met haar erover praten, vaak lucht dat wel op.
En als ze het inderdaad toegeeft dat ze jou niet mag. Zou ik gewoon afstand nemen van der.