Bedrog?

Hee meiden,
Ik ben eigenlijk al anderhalve dag een beetje overstuur. Ik zal even situatie kort schetsen.
Vriend en ik zijn jaar samen, wonen in mijn mening vrij ver van elkaar (2u met trein) en er is een leeftijdsverschil van 6 jaar (18 en 24)…
Nu is er gister iets gebeurd waar ik niet goed mee om kan gaan. Ik was vrij irritant bezig aangezien zijn ex op zijn Facebook-wall iets had gezet van: “Mopje, staat morgen nog vast?” of iets in die aard. Ik begon er een beetje over te zeuren aangezien die afstand mijn jaloezie niet bepaald beter maakt en ik een voorgevoel had bij dat meisje.
Uiteindelijk zei hij dat ik hem gewoon moest vertrouwen, maar ik doorzeuren en ineens gaf hij mij z’n wachtwoord met de mededeling: kijk zelf maar. In het begin wou ik niet eens kijken, maarja, er is altijd die nieuwsgierigheid.
Dus ik ging naar dat gesprek met die ex, en op de dag dat we een jaar samenwaren zei hij ineens tegen haar: Ik was denk ik gister ook niet zo ver gegaan als de relatie goed zat,ik vind het gewoon eng dat ik mezelf gister gewoon niet in wilde houden. En eigenlijk nog zo’n dingen. Ik schrok hier echt van en heb hem er ook mee geconfronteerd, maar hij zegt: “ze wou me kussen en ik duwde haar weg op het laatste moment omdat ik het uiteindelijk toch niet wou”.
Ik weet echt niet wat ik nu moet denken, wat zouden jullie in een soortgelijke situatie doen?
Ik weet dat het mijn situatie is en ik het zelf moet oplossen, maar ik ben eigenlijk best wel radeloos…

Liefs

Pfff lastige.
Aan de ene kant, hij geeft je wel zijn wachtwoord dus kennelijk heeft hij het idee dat hij niets te verbergen heeft.
Maar ‘zo ver gegaan’ zegt toch wel wat… Maar gingen ze samen uit, samen afspreken of wat?
Wel vervelend zeg! :frowning_face:

um waarom is de titel bedrog?
Is het niet een goed teken dat hij niet met haar wilde kussen?
Maar ik snap heel goed dat je hierdoor onzeker word!

hmm, ik zou het sowieso niet zo fijn vinden als mijn vriend nog met zijn ex om zou gaan. helemaal niet als ze hem ook nog eens zo aanspreekt. Ik vermoed ook dat er wel meer is gebeurd dan wat hij zegt ‘zo ver’ klinkt niet als zoenen en het vervolgens niet doen… Maar aan de andere kant, hij gaf wel zijn wachtwoord… Ik zou gewoon eens tegen hem zeggen ‘Ik wil echt graag de waarheid over toen, ik beloof dat ik niet boos zal worden, maar ik wil het gewoon graag weten’. Zoiets tenminste, maar dan moet je ook echt niet boos worden. Als hij daarop zou antwoorden dat hij verder is gegaan vind ik wel dat je er wat van mag zeggen dat hij nog steeds met haar omgaat etc. Maarja, misschien denk ik nu al wel te ver…

Wat naar… :confused:
Ik zou het nog even aankijken en vragen of hij contact met z’n ex wil verbreken?

Hij heeft al gezegd dat hij d’r overal verwijderd heeft. Maar ik vind het gewoon echt heel naar. Er stond in dat gesprek ook een deel in dat ze allebei zo “zielig en eenzaam” waren, zo alleen in bed. Dus stelde ze voor: je kan ook bij mij pitten hoor? Knuffelen en vrienden zijn?
Ik ben gewoon ontzettend verward. Ik weet niet zo goed wat ik moet geloven. Zij is in mijn ogen gewoon echt een ontzettende bitch (ik ken haar niet persoonlijk). Ze zij ook dat het een been there done that situatie was en het makkelijker was om voor elkaar te krijgen en dat ze hem “gewoon wel mag”.
Ik snap niet hoe meiden dat kunnen doen.

Sommige meiden zijn zo fucking sletterig he… ik weet het ook niet, maar je moet je vriend hierin het voordeel van de twijfel geven. Hij gaf zn wachtwoord, hij heeft níet met haar gezoend, ookal is hij in zijn ogen te ver gegaan. Hij zal het (denkik) niet meer doen, omdat ie vond dat ie nu (al - vind ik ook) te ver is gegaan, dus het is aan jou: vergeef je hem hiervoor of maak je het uit? Sterkte iig!

+ wie kan mij helpen met mn drama?

Ja, hij heeft het echt heel vaak gezegd dat dat is wat er gebeurde. Maar ik weet het niet, groot deel van vertrouwen is toch weggegaan. Hij heeft het immers nooit tegen mij gezegd dat dat gebeurd is, en we hadden afgesproken dat moesten er ooit maar iets van gevoelens voor een ander zijn, we het contact zouden verbreken.
Achja, het heeft tijd nodig, denk ik.

en ik weet niet wat jouw drama is of waar het topic staat?

Ik snap heel goed dat je hierdoor onzeker word, gelukkig is jou vriend eerlijk tegen je. Ik zou die ex ook een ontzettende bitch vinden hoor, ze weet toch dat hij nu gewoon een vriendin heeft. Geef het wat tijd

Ik zou hem hierin gewoon vertrouwen.

Wel vind ik dat hij het contact met zijn ex nu moet verbreken. Zij wil duidelijk andere dingen dan vriendschap en als huidige vriendin mag je zoiets eisen.

Hm ja, ik heb gezegd dat ik nog wel wil zien hoeveel moeite hij zou doen om mijn vertrouwen terug te winnen. Hij verbreekt het contact met haar en hij wil weer beginnen met gewoon te daten (met mij, welteverstaan) zodat ik hem weer kan beginnen te vertrouwen. De ergste boosheid is nu wel vervlogen.