Bedrijfscommunicatie HU

Oke, dit is echt mijn laatste topic over studiekeuzes ;p. Maar ik heb nog één vraag. Is er iemand hier die Bedrijfcommunicatie doet en mij daar wat meer over kan vertellen?

Is de HU eigenlijk ver van het station?

En oja, hoe vaak per week heb je het eerste jaar les op de HU en hoe laat begin je?

ik kan alleen antwoord geven op je vraag hoe ver het van het station af is, ruim een kwartier reizen want het is bij de uithof ennnn hoe vaak je les hebt en hoe laat je moet beginnen verschild per dag

Dat ga ik volgend jaar ook studeren! Dus ik kan je niets over de studie vertellen, maar ik hou deze topic wel even in de gaten (: Leuk dat je ook die studie gaat doen.
Woon jij in de buurt van Utrecht, of ga je ook op kamers?

^ Nee ik woon in de buurt van Den-Haag. Maar familie die in het Centrum van Utrecht woont bood wel aan dat ik bij hun op kamers zou kunnen. De verbinding is heel goed vanaf Den-Haag dus op zich kan ik ook gewoon elke dag op en neer, maar het is wel fijn om te weten dat ik gewoon bij hun terecht zou kunnen. Ik ben alleen heel benieuwd naar de lestijden, want om nou om 9uur te beginnen met max. 1uur en 3 kwartier reizen (alles ingbegrepen) is ook niet zo prettig.

Heb jij je al ingeschreven en ga je op kamers?

^ Oh wat handig dat je famillie in het centrum hebt zeg! Ik ken echt hélemaal niemand. Maar Den Haag - Utrecht is inderdaad nog best te doen! Ja, ik ben ook heel benieuwd naar de tijden, want ik hoorde van veel andere scholen dat ze vrijdag standaard vrij zijn. Ben benieuwd of wij dat dan ook hebben…
Weet jij trouwens ook al iets van de intro week enzo?

Ik heb me al ingeschreven en ik moet wel op kamers want ik kom helemaal uit Den Helder (Noord-Holland Noord), dus dat is gewoon niet te doen. Maar dat wordt nog lastig, want de kamers liggen niet echt voor het oprapen zeg maar… Maar het komt vast goed (:

^ Nee ik heb me nog niet ingeschreven, want het is nog maar de vraag of ik het ga doen. Ik ga 31 mei naar de Open Avond en daarna zal ik in keuze moeten maken. Ik twijfel nog tussen Facility Management en Bedrijfscommunicatie, maar dat heeft meer met de afstand te maken omdat FM maar een half uur á drie kwartier reizen is.

Reizen vind ik opzich niet erg alleen ben ik heel benieuwd naar de lestijden zodat ik niet om 6 uur m’n bed uit hoef, maar dat ik het liefst wel mijn baantje en sport kan blijven doen… Het is ook zo moeilijk :frowning_face:

Oh Den Helder is wel ver ja, Utrecht is ook een lastige stad om een kamer te vinden. Maar je natuurlijk altijd een kamer zoeken iets buiten het centrum als het echt niet lukt.

^ Oke! Het is altijd ook zo moeilijk om een keuze te maken, omdat je echt vooruit moet denken enzo. Maar als ik jou was, zou ik de studie kiezen die je het leukst vindt, en niet kijken naar de afstand. Want voor mij is Amsterdam best dichtbij en ik twijfelde eerst tussen een studie in Adam en in Utrecht, maar uiteindelijk moet je kijken naar de studie zelf en dan maakt de afstand niet meer uit.
Jaa klopt, want als je élke dag zo vroeg eruit moet ben je gewoon kapot na een paar weken! En het is inderdaad wel fijn als je nog tijd hebt voor andere dingen, ipv. dat je in de trein zit niets te doen. Het is ook echt super moeilijk… Maar je komt er vast wel uit (:
Jaa inderdaad, ik denk dat ik dat ook wel ga doen als het echt niet lukt… Dan zit er niets anders op!
Iniedergeval succes!

^ Ja precies, ik ben pas 16 en moet nu als het ware een keuze maken voor de rest van mijn leven… Is de kans op een baan trouwens groot met een diploma Bedrijfscommunicatie? Volgens mij niet zo toch? Ik zit er in ieder geval aan te denken m’n P te halen en daarna naar de Universiteit te gaan omdat ik de perfecte studie nog niet ben tegen gekomen op een Hoge School. En dan maakt zo’n jaartje heen en weer reizen niet zoveel meer uit.