Bedrijfje.

Hey!
Ik ga zelf in de vakantie een bedrijfje oprichten. Zelf ben ik nog best wel jong maar op mijn school hebben we een winkeltje en een tuin en daar zat ik in de ondernemingsraad ect… Me ouders hebben zelf ook een bedrijf. Bouwbedrijf, Vloerenbedrijf, Administratiebedrijf. Maar oke.

Ik hou best wel van met hout werken.(ik speelde van jongs af aan in me vaders garage en maakte dingen van overgebleven hout haha,)
Nu zag ik bij een winkel een enorme krabpaal. Ik vond hem leuk maar duur. Me moeder zei dat ik er een zelf kon maken en zo begon het.
Ik wil dus krabpalen maken. Maar niet alleen dat maar ook andere spulletjes voor dieren. In de vakantie heb ik genoeg tijd en me ouders gaan me helpen.
Ik ga dus beginnen met een kleine krabpaal.
Maar weet iemand waar je zulk nep bont kunt kopen? Het liefst niet te duur.

En om dat krabpaal zit in het midden zon stuk waar je kat dus zijn nagels aan kan slijpen(zo heet dat toch??) hoe heet dat materiaal?

Alvast bedankt!

Als je ook echt wilt gaan verkopen zou ik geen bestaande krabpalen gaan ‘nabouwen’ maar met iets nieuws komen!

Misschien kan je van dat nepbont-achtige spul kopen bij een stoffenwinkel. En als je daar langsgaat of in een dierenwinkel en je legt dat andere uit, weten ze je daar misschien ook wel mee te helpen!

Dat is wel slim inderdaad… Heel erg bedankt! Ik ga zelf ook proberen speeltjes te maken voor dieren, ik denk dat ik daar wel veel speeltjes kan maken die niet bestaan!

Dat stuk waar een kat aan kan krabben is sisal touw :slightly_smiling_face:

Trouwens, een kat slijpt daar niet zijn nagels aan, maar geeft geurstoffen af door middel van zijn kussentjes. In de natuur gebeurd dit aan boomstammen, maar de krabpaal is daar een vervanging voor.

Heel erg bedankt.Ennu heb ik weer iets geleerd haha.

Je hoeft er geen opleiding voor te hebben. Maar ik begin denk ik met verkopen op marktplaats of op zoiets. Of me ouders verzinnen nog iets. Ik doe dit meer voor de lol het maken van zulke spulletjes. En ik vind het ook leuk om dan weer zelf te verdienen voor nieuwe materialen. Ik vond het op mijn school al super om dat te doen ookal was dat met 7 andere kinderen en 2 leraren. Ik denk dat dat mij heeft gemotiveerd om een eigen bedrijfje te willen beginnen.