Bedreigen. :\

Oke ik zit dus wel met een issue.
Mijn beste vriendin en goede vriend hebben in een dronken bui wat gedaan. Die goede vriend J heeft het tegen meerdere mensen gezegd, maar mijn beste vriendin K blijft het maar ontkennen. Ondertussen weet de hele school t, en wordt ze erop nagekeken. Nu heeft zij dus het plan om J te laten bedreigen door 2 vrienden groepen van haar (jongens). En dan wordt dus ook K haar naam gebruikt. Nu heeft zij mij dus gevraagd of ik kan uitzoeken wanneer J uit zijn werk komt! Natuurlijk ga ik dit niet doen want ik vind het echt niet kunnen! Maar moet ik nu J waarschuwen en daarmee mijn vriendschap met K op het spel zetten? Want ik weet zker dat J aangifte gaat doen en K dus in de problemen komt… (en ik dus ook, want ik weet van t plan en ben dus medeplichtig. :\ ) Voor de rest is J een hartstikke lieve jongen, die op dit moment het leven niet zo ziet zitten en ik ben bang dat als die bedreigingen er ook nog bijkomen… het fout gaat! Wat moet ik doeen?

nou dat is niet erg slim van die jongen om dat overal rond te bazuinen.
ik zou eens goed met je vriendin praten! en duidelijk maken dat het kinderachtig is.
al helemaal om 2 vriendengroepen 1 iemand te laten bedreigen
dat is gewoon sneu.

Jouw vraag: Maar moet ik nu J waarschuwen en daarmee mijn vriendschap met K op het spel zetten?

Ja natuurlijk! Als je hem niet waarschuwt, is hun vriendschap toch ook voorbij? Want ik denk niet dat hij haar vergeeft nadat zij zoiets bij hem doet. (Aangezien haar naam word genoemd, weet hij vast wel dat zij erachter zit?)

Je moet tege nK zeggen dat het belachelijk is.

Zeg gewoon tegen die vriendin dat je het niet gaat doen en licht die vriend in.

hem inlichten als je vriendin niet van het plan afziet

Met je vriendin praten en ook met die jongen wel apart natuurlijk.

je vriendin ervan afpraten als dat niet lukt die jongen inlichten

wat een nare streek trouwens van die vriendin.

Zeg tegen je vriendin dat ze dit ècht niet kan doen en dat ze problemen zal krijgen met de politie. Als ze 't niet afblaast, licht die jongen in! Je kan 'm ook een berichtje sturen met een privénummer. Dan weet hij niet wie je bent maar is hij wel gewaarschuwd.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=Bootlegs link=topic=154951.msg5478806#msg5478806 date=1275149371]
Zeg tegen je vriendin dat ze dit ècht niet kan doen en dat ze problemen zal krijgen met de politie. Als ze 't niet afblaast, licht die jongen in! Je kan 'm ook een berichtje sturen met een privénummer. Dan weet hij niet wie je bent maar is hij wel gewaarschuwd.[/quote]

Dan zou hij 't net zo goed niet kunnen geloven. Lijkt me niet zo verstandig.