Bedreigd of niet?

Hoi.
Een “goede” vriendin van mij heeft al heel lang een Instagram-account van een zangeres waar ze heel erg fan van is. Ze maakt daarvoor edits en plaats die op haar pagina. Door haar ben ik ook fan geworden van die zangeres, en heb nu ook een tijdje een account van die persoon. Eerst plaatste ik er altijd foto’s op, maar het leek me gisteren ook weleens leuk om er een edit op te zetten. In een halfuurtje gemaakt en daarna gooide ik hem op mijn pagina. Ik heb er nu op het moment als 86 likes voor of zo.
Ik kreeg net dus een paar appjes van die vriendin waarin ze duidelijk maakte dat ik ermee moest kappen, dat ik geen echte fan was of zo, en dat zij er meer haar best voor deed, dat zij wel een echte fan voor was, en ik verdien die likes niet of zo. En toen zei ze iets waarvan ik echt kippenvel kreeg. Ze zei: of wil je een blauw oog als je op school komt? Zo boos ben ik nu. Ik dacht: wtf, doe eens normaal. Dat zeg je toch niet? Ik mocht oprotten als ik niet met die edits kapte. Fijne vriendin zeg.
Ik vind dit zo raar. Ik heb echt geen zin meer in haar hoor, maar ik wil d’r toch ook weer niet kwijt…

Een vriendin die om zoiets je gaat bedreigen of je het niet gunt is je niet waard! Concentreer je op je vriendinnen die je wel positieve aandacht geven.

Ze is waarschijnlijk jaloers maar het is super gemeen en idioot van haar om jou te gaan bedreigen. Ik zu voor de zekerheid toch wanneer je op school komt het aan een goede vriendin vertellen en dan altijd in haar gezelschap blijven. :slightly_smiling_face:

Ik vind dat geen goede vriendin. Een goede vriendin is blij voor je, ook al is ze misschien een beetje jaloers. Die vriendin gunt het jou duidelijk niet, en gaat je dus ook nog bedreigen (waarschijnlijk gewoon stoerdoenerij). Ik zou er persoonlijk klaar mee zijn, goede vriendinnen gaan niet bepalen wat je wel en niet mag doen.

Ik heb ook tegen haar gezegd dat ik dit niet vind kunnen, maar ze zegt dat ik zielig doe en zo. En dat ze al zoveel stress heeft. Sorry hoor, maar met dat soort mensen heb ik echt geen medelijden. Vind je het gek dat ze zo veel vrienden kwijtraakt.

Ze reageert inderdaad erg heftig maar ik kan me vanuit haar ook wel voorstellen dat het vervelend is als een vriendin opeens fan van dezelfde zangeres is en vervolgens een precies dezelfde soort instagram opzet waar zij duidelijk veel tijd en moeite in steekt. Laten we even eerlijk zijn, je doet haar wel precies na.

Maar je zou toch ook kunnen zeggen om te gaan samenwerken? Dat jullie beide een instagram hebben en elkaar hierin benoemen dat je volgers ook op elkaars pagina’s kunnen kijken?
Ik zou het juist wel leuk vinden als een vriendin ook ineens fan is waarvan ik al fan van ben, dan kun je samen die interesse delen.

Ja, jullie hebben wel gelijk, maar meerdere account maken ook edits, en ik zou het dan niet mogen doen?:face_with_raised_eyebrow: Het is ook niet normaal dat ze me daarvoor bedreigd of hoe je het ook wilt noemen.

typisch zo’n doorgedraaide fangirl gedrag, wat moet het haar nou boeien of jij ook een edit maakt?
Pss, gewoon nix van aantrekken, indien nodig die vriendin blocken, nix van waarde is dan verloren

Een goede vriendin is het niet. Ik mag oprotten als ik doorga met edits maken, maar als ik stop doet ze opeens weer heel aardig. En ja: ze is nogal geobsedeerd door die zangeres. Ik niet echt, ik hou wel van de muziek, maar ben er nou niet echt elke dag mee bezig.