Hallo!
sorry als dit een lang verhaal is, maar ik weet echt niet wat ik moet doen en ik voel me al een tijdje niet meer veilig.
ik heb een studentenkamer gehuurd bij een makelaar, ik kwam bij 2 meiden terecht die ik helemaal niet kende.
ik heb vaak geprobeerd om met ze een drankje te doen kom elkaar beter te leren kennen en een schoonmaakrooster op te stellen etc.
helaas is dit nooit gelukt omdat ze nooit zin/en tijd hadden en ze doen heel erg afstandelijk. er is geeneens woorduitwisseling in dit huis, dus je weet ook nooit echt wie thuis is en wie niet.
1 huisgenoot :T is nog wel aardig en heeft het druk met uni, en is alleen thuis op dinsdag tot en met donderdag
en m’n andere huisgenoot :A is heel erg onregelmatig thuis, ze komt soms om half 2 snachts op een maandag/dinsdag avond thuis en neemt dan ook vrienden mee en is dan ook heel erg luid.
ze heeft een aantal keer wiet gerookt in het huis (7/8 keer voordat ik naar de makelaar ben gestapt) en wel eens zo erg dat het brandalarm afging.
ook neemt ze best wel foute types mee in het huis (jongens met gouden tanden en best wel een eng uiterlijk, types die je liever niet in je huis wilt hebben)
dit gebeurt regelmatig, daarom heb ik elke nacht gewoon mijn deur dicht en op slot tijdens het slapen.
nu ben ik naar de makelaar gestapt over het wiet roken omdat ik er niet tegen kan en ik had dit vaak genoeg aangegeven. en ook staat er in het contract dat drugsgebruik etc verboden is.
nu wist ze dat ik de gene ben die naar de makelaar is gestapt en begon ze me vanochtend helemaal uit te schelden en vervolgens zei ze het volgende:
" ik laat mensen in dit huis en ik laat ze je meenemen, dus pas maar op met wat je doet"
ik neem dit best wel serieus aangezien ze ook echt (laat ik het maar zo zeggen) niet fijne types mee neemt het huis in.
ik vind dit echt niet kunnen en voel me gewoon eerlijk bedreigd, maar ik heb geen idee wat ik hier mee kan?
naar de makelaar stappen? of de politie?
graag wat tips want dit is een serieus probleem.