bedplassen

heey , ik ben verona en ben 12 jaar. en natuurlijk heeft iedereen wel iets waar die zich voor schaamt. ik dus ook. zoals ik al zei ben ik 12 maar plas nog steeds regelmatig in bed. thuis is het niet zo erg maar als ik bij familie of vrienden slaap schaam ik me dood. nog een probleem: maandag gaan we op kamp voor 2 dagen :frowning_face: voor het bedplassen draag ik snachts speciale broekjes (een soort pampers) maar die zijn goed zichtbaar onder mijn pyama. op kamp zullen er dus mensen zijn die hem zien. op zich is dat nog geen probleem. ik kan het best stiekem doen. maar soms lekken ze door en daar ben ik heel bang voor. hebben jullie tips? ps: ik heb al medicijnen en zo geprobeerd en hielp niet)
xxx verona :couplekiss_man_woman:

Je hebt al medicijnen geprobeerd? Dan ben je ook bij een dokter geweest? Wat heeft die dan gezegd? Neem aan dat die je niet naar huis heeft gestuurd met het gegeven dat je hiermee moet leren leven? Dus misschien daar naar terug gaan en eventueel plastrainingen gaan volgen om ervoor te zorgen dat je gewoon droog blijft de hele nacht?

Ik heb hier ook heel lang last van gehad en voor kamp heb ik pilletjes gekregen van de dokter en die hielpen wel. Ik heb ook zo’n training in het ziekenhuis gehad, misschien is dat ook wat voor jou?
Plas je veel in bed? Anders kun je misschien maamdverband of van die Tena Lady’s gebruiken, weet niet of het een idee is? :cold_sweat:

Heb je inderdaad al training gehad? Volgens mij heeft dat met je spieren en bekken te maken, en daar kan je trainingen voor volgen.

Ik weet niet of je met de mensen met wie je op een kamer slaapt erg close mee bent, want anders zou ik het eerlijk zeggen.

thanks

ben niet echt close met ze. ik zie ze morgen voor het eerst. hoop dat ze aardig zijn :face_with_raised_eyebrow:

heb telkens andere medicijnen gekregen van de dokter… hielpen niet… training ook niet

toch allemaal bedankt :upside_down_face:

Hoi. Je kunt drynites voor girls van 8 t/m 15 proberen. Mocht je die al gebruiken dan kan je incontinentie matriaal gebruiken, bijvoorbeeld tena slip small maxi.

Ik heb daar ook tot die leeftijd last van gehad maar ik geloof niet dat ik daar iets voor had in de zin van pilletjes ofzo. Ik weet nog dat ik ook in groep 8 op kamp ging. Mijn ouders hadden toen met de leraren afgesproken dat ze mij savonds laat wakker zouden maken om nog te plassen. Dat hebben mijn ouders ook tot die leeftijd nog gedaan. Is dat misschien een idee?

Ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad, ik ben toen naar de dokter gegaan waar ik dus bij de fysio soort trainingen heb gehad zodat ik s’nachts niet in bed plaste, moest foto’s laten maken om te kijken of in mijn buik/mijn darmen goed waren etc… moest bloedafnemen en urine inleveren.

Ik weet verder niet of je nog veel drinkt s’avonds? anders een idee om een uur/anderhalf uur voordat je gaat slapen niks meer te drinken?

Wat vervelend, misschien kan je het een paar goede vriendinnen vertellen zodat ze je kunnen helpen als je mogelijk in een ongemakkelijke situatie komt?

Guys, dit topic is van 6 september. Ze is allang op kamp geweest.