Bedeltjes

Lieve mensen,
Ik reis heel veel met mijn ouders, en als ik van elke bestemming een beeldje/knuffeltje/beker/dekentje/sleutelhanger/enz. ga kopen, krijg ik een ernstig geld en ruimte tekort…
Daarom had ik het idee gekregen om een soort bedelketting te maken met bedeltjes van elke bestemming waar ik ooit geweest ben.
Hoe kan ik dit het best aanpakken?
Ik zoek dus ook nog bedeltjes van de volgende landen:
België, Denemarken, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Tsjechië, Vaticaanstad, Zweden, Zwitserland.

Wat zijn typerende symbolen voor deze landen, en waar kan ik van deze symbolen bedeltjes krijgen?
Beetje lang, ingewikkeld verhaal, maar ik hoop echt dat jullie kunnen helpen!

Fimo-klei? Is wel lastig, maar helemaal van jou :’)
Anders gewoon online zoeken?
Wel een heel leuk idee trouwens! Misschien als de armbanden die nu in zijn? De Ibiza- armbanden, de vele bandjes met één grote magneetsluiting? Staat hartstikke leuk!

En dan nu de bedeltjes (ik zal kijken of ik iets kan verzinnen, haha. Je kan ook gewoon de vlaggen van allemaal doen, maar dat is zo saai. Ik noem gewoon wat ideetjes op, oké?)
België, - friet? Is het enige wat ik kan bedenken, naast Manneke Pis, haha.
Denemarken, - de zeemeermin
Duitsland, - bier, vlag… (sorry creativiteit is een beetje op…)
Engeland, - thee, boeken, vlag, Londen, bolhoed
Frankrijk, - wijn/ druif, stokbrood, snor, streepjes, mimespelers, Parijs, Eiffeltoren, macarons, mode, Chanel
Griekenland, - mythologie, zon, zee strand, beeldhouwkunst
Hongarije, - geen idee, nooit geweest, helaas… :frowning_face:
Italië, - ijs, maskers, gondels, kunst, Da Vinci, Michelangelo, geloof
Liechtenstein, geen idee…
Luxemburg,- wapenschilden (Duitsland trouwens ook!)
Nederland, - kan echt heel veel zijn. Zoek iets wat je zelf typisch Nederlands vind :slightly_smiling_face:
Oostenrijk, - bergen, Haflingers, helder, ski, meertjes, stilte, almen
Portugal, - zon, fantastische stranden, mimosa’s , bloemen, blauw, de leuke schoorsteentjes, de steegjes, het bruisende leven…
Spanje, - Hetzelfde als Portugal, Barcelona, mozaïek
Tsjechië, - helaas nooit geweest…
Vaticaanstad, - sleutels, kruisje
Zweden, - vlag, het Zweedse paard (dat grote rode ding, erg leuk!)
Zwitserland.- ehm… chocolade? haha

Sorry voor dat rare gedoe ervoor…

Dank je wel Charlotte!!! Echt precies wat ik bedoel dit! Ik zoek nog meer ideeën, mensen!

Ik zou gaan voor een Pandora armband, maar die bedels zijn ook vrij prijzig… Hoewel je natuurlijk ook goedkopere versies kan vinden :wink:

Zoiets zoek ik ook!