bedankt

bedankt heb al een antwoord.

volgensmij kan dit niet waar zijn… ja sorry idk. ontopic…

Het is echt een heeeeeeel vreemd verhaal. maar als het waar is:

kun je niet gewoon eens een goed gesprek houden met hem? want het is toch een beetje vreemd. het is je vriendje, maar je weet niet waar hij woont, je kent zijn familie niet etc. Thuissituatie. Heeft hij dit dan verborgen voor je gehouden? je zou denken dat je als vriendje en vriendinnetje deel van elkaars leven uitmaakt en elkaar ook wel echt kent. Maarja, praat met hem over de oorzaak en ga kijken naar oplossingen.

sorry maar je eerste bericht … ik weet niet of ik dit moet geloven hoor. een ‘zwerver’ of ‘junk’ is meestal ook een beetje te herkennen aan z’n uiterlijk en daar heb jij blijkbaar niets van gemerkt. en ja. nee, ik geloof het gewoon niet, sorry.

Ik wil niet lullig zijn hoor , maar liefde moet geen waarde schenken aan de spullen die diegene heeft. Mischien houdt hij wel super veel van je maar zit hij gewoon in een klote situatie. Hoe kan je je eigen schamen voor je vriend omdat hij niks heeft? Je kan hem beter helpen inplaats van hier een bericht te posten , en wil je hem niet helpen moet je hem laten gaan.

doei

Hij schaamt ze eigen waarschijnelijk voor zijn eigen situatie. hij heeft al toegegeven dat hij dakloos is en mischien kan hij er moeilijk over praten. Maar om verder met hem te kunnen en om hem eventueel te helpen moet hij er toch over gaan praten. Ik zou het pushen om een antwoord te krijgen want in dit geval is het toch iets wat jij hoort te weten als er iets sirieus speelt.

indd ga hem helpen. het is je vriend.
en ik vind dit best wel fake klinken ja sorry mijn mening.

Aparte situatie :cold_sweat: Gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe hebben jullie elkaar leren kennen als ik vragen mag?

Ik zou zo 1,2,3 ook niet weten wat je zou kunnen doen om eerlijk te zijn. Als je er echt voor wil gaan, dan zou ik ten eerste een goed gesprek met hem hebben. Ik bedoel: ik zou dan graag willen weten hoe hij in de situatie is gekomen waar hij nu is in beland. Dan kan je hem misschien beter begrijpen. En dan hem proberen te helpen om alles weer op rails te krijgen? Lijkt me wel heel erg moeilijk om te doen, dus ik weet niet of je dat voor hem over hebt na 1 maand relatie.

Ik vind het ook rot van je “vriendin” dat ze het heeft doorverteld dat je vriend een zwerver of zelfs junkie is.

:frowning_face:

ben het totaal met je eens

Wow. Als dit waar is, dan weet ik ook niet wat ik je kan adviseren. Er zijn wel hulporganisaties die mensen zonder vaste verblijfplaats kunnen helpen.

Jammer dat er meteen gereageerd moet worden met: ik geloof het niet, zo’n hoge troll-gehalte had het niet. Ook al is het vrij apart. Als het wel waar was, ze vroeg toch gewoon om hulp: reageer dan gewoon niet, als je het niet geloofd.

ja dat is wel waar… maar ja (sorry dedewey voor mijn reactie) ik had wel gewoon gereageerd maar ik veranderde naar dat ik het toch niet geloofde voor mij was het een twijfelgevalletje… maar ik probeerde wel te helpen… ik wens je wel veel sterkte dedewey.
maar ja zulke dingen kunnen waar zijn of niet…

Als je er logisch over nadenkt, is het wel erg ongeloofwaardig. Waar ontmoet je een zwerver? En alsof het je niet opvalt dat hij altijd dezelfde kleren aan heeft, zich niet scheert, stinkt… (Ik verwacht toch dat hij niet proper is, aangezien hij zich enkel kan douchen als hij bij haar is.) Zoiets merk je echt wel, als het ooit al zo ver zou komen dat je een zwerver ontmoet ergens. Wat ik dus ook al niet geloof.

Daar ben ik het met je een, dat het ongeloofwaardig is, maar imo had het wel gekund dat zij in deze situatie is beland. Misschien kwam het ook door een documentaire die ik een tijd terug had gezien. Het ging over zwervers in Amerika. Sommige zwervers zagen er wel goed uit, aangezien zij wel waarde hechten aan hygiene. Door gebruik te maken van openbare toiletten kunnen ze zich toch wassen en redelijk fris houden. Ik kan me inderdaad ook moeilijk voorstellen hoe je een zwerver ontmoet, maar daarom vroeg ik er dus ook na. :cold_sweat:

Ja, daar heb je wel gelijk in! Meestal als ik een topic lees dat me ongeloofwaardig lijkt, reageer ik gewoon niet. :’) Maar aangezien ik nu zag dat ze haar berichtje al aangepast had en waarschijnlijk niet meer terug komt…