beautyvraagje

hee !
ik heb een vraag,ik heb namelijk een beetje een lastige huid.
ik heb ‘geen’ puistjes meer (af en toe nog wel eens) maar nu vooral
rode vlekjes op mijn huid ik probeer het altijd weg te werken met foundation of concealer maar m’n huid word dan zo korrelig haha weet niet hoe ik het moet uitleggen maar hoop dat iemand het misschien herkent ofzo : )
hebben jullie misschien tips om die rode vlekjes tegen te gaan ? en anders een manier waarop het er niet korrelig uit ziet?

xxx

Groene concealer!

wordt het niet korrelig omdat je teveel opdoet?
en inderdaad, groene concealer werkt perfect tegen roodheid.

ik heb het ook rond mn neus, het lijkt wel of mijn huid geirriteerd raakt ergens van. maar het is de ene dag erger als de andere en ik heb er heel veel zalfjes op geprobeert en nu heb ik een goeie die redelijk helpt haha

bij de kruidvat heb je een soort van pen, misschien dat dat helpt? ik weet niet hoe het heet dus je moet maar ffies google;p

x

Ik snap echt niet hoe concealer en foundation korrelig kan worden
tenzij je oude uitgedroogde gebruikt of je huid nooit wast/scrubt

Ik heb die rode vlekjes ook, mijn dermatoloog zegt dat het nog steeds een vorm van acne is en dat het nog zal wegtrekken… Ik zou er dus niet te veel opsmeren.

als het korrelig (schilferig?) wordt lijkt het me dat je huid heel droog is, misschien kun je een olievrije moisturizer gebruiken?

ik doe niet teveel op,
ik probeer juist altijd zo min mogelijk op te doen omdat ik bang ben
dat ik anders m’n poriën verstop.
en scrubben had ik ook al bedacht, het werd er wel minder door
maar nu blijft het zo en verminderd het niet echt meer
&met dat korrelige bedoel ik ook een beetje de textuur van mn huid zegmaar

Ik had die vlekjes ook en daarvoor heb ik littekencreme gekocht. Werkt bij mij erg goed! (: Maar het is wel een vette creme, dus misschien reageert jouw huid er weer heel anders op. Ik heb het trouwens gekocht bij een gezondheidswinkeltje, geen idee hoe die heet. Maar de creme is van Natusor en op de verpakking staat gewoon ‘Littekencreme’. Om de vlekjes weg te werken gebruikte ik altijd een soort stift van Louis Widmer.