Beautyblogs en beautybloggers

^Ja die is leuk, ben ik ook sinds kort gaan volgen.

Verder heb je nog:
http://thebeautydepartment.com/
http://abeautifulmess.typepad.com/my_weblog/

Teskuh :slightly_smiling_face:

Wat is er precies mis met Misslipgloss en Beautygloss dan?

Ik volg allebei en ze staan allebei in mijn top 3 maar op de een of andere manier vind ik Mascha altijd ee nbeetje fake overkomen. Dan praat ze zo kinderachtig ofzo terwijl ik denk, omg de gemiddelde leeftijd van je lezers is 19 ofzo. En ze komt altijd zo ondankbaar over. Ja ik weet dat ze spullen doneert, maar toch… Nogmaals, ik heb niets tegen haar maar dit is eigenlijk wat ik niet zo leuk aan haar vind… En ze zegt ook vaak dingen terwijl ik zoiets heb van, hmm vgm klopt daar ook niks van…

Vooral dat laatste vind ik. Ik vind haar manier van schrijven niet zo fijn lezen. Ik weet niet waarom, ik vind het gewoon niet fijn lezen. Dat vind ik ook bij Misslipgloss. Ook (zoals ik al eerder zei) valt het me op dat ze veel artikelen review die ook op Beautylab staan. Aangezien Beautylab mijn favoriete blog vind heb ik geen zin om nog eens zo’n artikel over hetzelfde product te lezen (alleen als ik echt overweeg om het te kopen).

Het akkefietje met Cynthia en Willemijn heeft bij mij een beeld gedaan dat Cynthia soms écht een kinderachtige bitch kan zijn. Daarna was ook nog een akkefietje met Cynthia en Mascha tegen Serena wat ook niet helemaal fair was (van Serena’s kant trouwens ook niet maar die heeft ook netjes haar excuse aangeboden aan haar lezeressen die tijd). Nu ben ik erg oude koeien uit de sloot aan het halen, maar dit is nog steeds op mijn netvlies gebrand en sindsdien kijk ik anders tegen hun aan.

Mag ik vragen waar die akkefietjes over gingen? Kan me daar niks van herinneren namelijk haha!

Bloggers krijgen vaak dezelfde producten opgestuurd. Ook een tijdje geleden over die zelf gel nagels thuis maken. Sensation nails volgens mij. Iedere beautyblogger had een blogpost over gewijd.

Dat ken ik ja, read all about it. Iedereen weet, inclusief hen zelf, dat dat gewoon enorm stomme acties waren. Maar dit zegt niets over de kwaliteit van hun blogs.

Iedereen mag anders denken over hun blogs hoor, ik respecteer ieder zijn mening. Maar ik vind hun blogs goed, in de loop der jaren zijn ze veel gegroeid en zijn ze professioneler geworden. Ik vind dat ze zich goed ontwikkelen.

Bij mij wisselt het.

Momenteel erger ik me nogal aan beautygloss, maar dat is vooral omdat ik Mascha echt niet graag in filmpjes zie. Ze lijkt me altijd erg overdreven en kinderachtig, met het overduidelijke doel om jonge lezers aan te spreken. Zo krijgt ze een hele fanclub, waar ze zich ook erg bewust van lijkt. Die august cinemonth is dan ook helemaal niets voor mij. Een groot keerpunt was voor mij dat filmpje waarin ze fanta promootte (toen met dat belachelijk “superheldenpak”). Daar kreeg ik echt een akelig gevoel van: “alles voor het geld”.

Cynthia vind ik op zich wel goed schrijven, maar bij momenten ook wel wat betuttelend. Ook vind ik dat ze vaak claims maakt, die niet gefundeerd zijn. (bvb eerlijk zijn, bij een gesponsorde post, daar moet je als lezer toch altijd voor op je hoede zijn). Wél vind ik het een groot pluspunt dat ze altijd vermeldt of een product is opgestuurd. Dat zie je bij Mascha bijna nooit staan. Zij is over zó veel producten enthousiast, dat het niet allemaal waar kan zijn. Veel verkoopspraatjes, veel overdreven gedoe. Bij Cynthia heb ik dat gevoel minder.

Serena’s blog vind ik qua inhoud meestal wel leuk, maar soms vind ik haar ook nogal kinderachtig doen. Ook lijkt ze per se een trendsetter te willen zijn, waarbij ze dan achteraf zou kunnen zeggen “kijk, ik heb dat voorspeld” (cf. de scrunchies).

Anyway: uit luiheid ben ik nog niet echt actief op zoek gegaan naar andere blogs, maar mss doe ik dat binnenkort wel eens :slightly_smiling_face:!

Natuurlijk zegt dit niets over de kwaliteit van hun blogs. Ik vind hun blogs kwalitatief juist heel goed. Alleen ik ben anders over hun gaan denken vanwege heel de toestand. Je krijgt één kant van hun te zien: aardig, spontaan etc. Terwijl ze ook ontzettend gemeen kunnen zijn. Nu blijf ik hun blogs wel lezen hoor, daar niet van.

Oh god, het is eigenlijk te lang om te typen. Beknopte samenvatting: Cynthia en Willemijn waren eerst vriendinnen maar toen Willemijn een soort gelijke kapsel had genomen ging Cynthia in de comments (dit vind ik al gewoon heel onproffesioneel) soort van haat zaaien dat het na-aperij was. Mascha was toen helemaal team Cynthia.

Het andere akkefietje is echt te lang om te typen, sorry :’)

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/drama-beautybloggers-ellegirl-forum-227714.0.html

Voor de mensen die niks te doen hebben. Dé beautyblogger rel.

Ik volg heel veel blogs haha,
op dit moment is disfordazzle.blogspot.nl mijn favoriet, maar ik hou ook gewoon van filmpjes haha :wink:
verder volg ik beautygloss, lifesplahs, oohlarouge, alaesmay, veracamilla, huisvanbelle, teskuh, en heel af toe misslipgloss maar die vind ik de laatste tijd niet zo…

Waarom vind je dat? Ik vind haar zelf juist niet fake overkomen. Heb 't idee dat ze er ook best vaak wat over zegt in haar filmpjes dat ze dankbaar is voor wat ze krijgt, wat ze allemaal mee mag maken en hoeveel geluk ze heeft met dat ze dit mag doen als fulltime baan.

Aranka is ook leuk.

ik volg er te veel :’) de bovenste vind ik het leukst
www.teskuh.nl
www.beautylab.nl
www.beautygloss.nl
www.misslipgloss.nl
www.livelifegorgeous.nl
www.veracamilla.nl
www.kittehscupcakes.nl
www.everythingtim.nl
www.madamlotte.nl

Dat vond ik juist heel leuk! Heel veel Youtubers doen nou mee aan die Fanta promotie, en ik vond het leuk om te zien dat Mascha echt haar best deed er iets leuks van te maken. Haar blog is gewoon haar baan, dus best logisch dat ze opdrachten aanneemt om geld te verdienen. Dat doen ze allemaal.

Weet ik wel, maar dit vond ik heel erg belachelijk. Ik begreep ook niet waarom iedereen er zo enthousiast over deed, ik werd er eerlijk waar ongemakkelijk van :slightly_smiling_face:. Dat fanta-filmpje was trouwens maar een voorbeeldje hoor, er zijn nog meerdere dingen waar ik een slecht gevoel bij krijg. Desondanks volg ik haar site nog wel, eigenlijk meer uit gewoonte dan iets anders. Vroeger deed ik het omdat Mascha me een leuk iemand leek, wat ik nu niet meer zo denk :slightly_smiling_face:.

Ze was toch ook door iemand uitgedaagd om dat gedoe van Fanta te doen? Die Mert volgens mij. Ik vond dat Fanta filmpje juist echt om te gieren. Lekker schijt aan alles en jezelf voor lul zetten op Den Haag centraal :’’)