Beauty-avond met een vriendin

Heee, ik ga vanavond samen met een vriendin een beauty avondje houden. Heeft iemand goede (niet al te dure;-) ) producten voor een beauty avond. En in welke volgorde gaat een beautyavond meestal? (hiermee bedoel ik welk product je als eerste gebruikt en wat daarna etc.)

Graag de naam van het product, hoe duur het is en waar je het kunt kopen:) xx

Zou gewoon eens rondkijken in de kruidvat voor maskertjes,bodybutters enzovoort (:
Kruidvat heeft van eigen merk maskertjes.En essence heeft ook wel wat (:

Kruidvat heeft een hoop van dat soort spulletjes voor een normale prijs. Anders zou ik even kijken bij een andere drogist, al denk ik wel dat Kruidvat het meest goedkoop is van allen.

Die maskertjes bij de kruidvat inderdaad! Die met van die vrouwen erop met komkommers op hun ogen enzo :’) die zijn lekker en in allemaal kleuren.
Trouwens, als je stoomapperaat hebt eerst stomen, of een pan heet water en daar je gezicht boven doen.
Wel eerst je make-up er af halen :slightly_smiling_face:

Je gezicht:
Eerst reinigen met reinigingsmelk, dan met tonic, dan met face wash, dan scrubben, dan stomen, dan neusstrip, en dan een maskertje (eventueel met komkommer) en eventueel nog een voedende dagcreme.
(Allemaal bij de Action te koop).

En je kan eventueel nog een haarmaskertje doen, voetenbadje, hand en voeten manicure, etc…

Weet niet hoe oud jullie zijn?

Soms zijn dingen als zelf scrub maken, je haren met bier wassen, voor de grap harsen (als je normaal scheert), zelf lipgloss maken en dat soort dingen ook erg leuk :’)

• Gezichtsmasker
  • Stomen (heet water in een bak doen en daar lekker boven hangen)
  • Scrubben
  • Bodypakking
  • Nagels vijlen
  • Nagels lakken
  • Haarmaskertje

Gewoon wat ideeën voor een beautyavond, allemaal te koop bij Kruidvat, HEMA en Etos. Kijk gewoon wat het goedkoopst is!

Bij action hebben ze voor heel goedkoop merkproducten!

Úhh Tonic doe je na de face wash.

Je kan sowieso maskers zelf maken, veel leuker ook!
Mix gewoon een aantal dingen of kijk op internet!

Bij de Action kan je veel van dat soort dingen kopen. Al moet je wel oppassen als je een gevoelige huid hebt.

Oh dat is zo leuk! Ik heb een keertje een beautybehandeling gedaan met gewoon spulletjes van de Action. :slightly_smiling_face:

Úhh sorrie?
Ik doe het altijd ervoor haha, maar kan best dat de ‘officiele’ volgorde erna is : ')

Als je het ervoor doet heb je eigenlijk niets meer aan die tonic die je dus een soort ‘hydrateert’, want dan ‘was’ je hem er weer af.
En omdat de face wash natuurlijk je huid iets droger maakt, doe je erna een tonic, om het ‘af te maken en te hydrateren’.

Een tonic is toch helemaal niet hydraterend? Het bevat vaak veel alcohol, en het helpt gewoon om de laatste restjes vuil te verwijderen en je poriën weer te sluiten. Dus als je enkel een reinigingsmelk gebruikt zou ik het daarna gebruiken, maar als je ook nog een facewash gebruikt na die melk, zou ik het pas na de facewash gebruiken. Tenzij ik nu echt helemaal verkeerd zit…

On topic: Mascha van Beautygloss heeft een filmpje over hoe je een gezichtbehandeling moet kan doen thuis, misschien is dat wel handig? En verder lijkt het me inderdaad wel leuker om zelf wat maskertjes en scrubs te proberen maken. Dat is nog eens lekker goedkoop ook!

tonic is ervoor om de ph waarde van je huid te herstellen… niet om te hydrateren daar is dagcrème voor
het is ook absoluut NIET om de laatste restjes vuil van je gezicht te halen, als jij tonic over je gezicht doet en er komt nog vuil vanaf dan moet je echt ervoor zorgen dat je je gezicht beter reinigt met je facewash of een andere facewash kopen
maar je moet t idd gebruiken na de facewash, ervoor heeft een stuk minder nut

Een tonic is degelijk hydraterend hoor. Het is niet VOOR het hydrateren, maar hij doet het wel.

Uhh hij eindigt het wel, dus hij haalt laatste restjes vuil eraf, alleen, als je dit echt kan ZIEN, klopt er niet iets met je facewash idd.