Hey iedereen,
Dit is het eerste verhaal of iets wat ik ooit schrijf. Volgens mij is het nu echt vreselijk saai en het zal ook niet spannend worden - Ik heb ooit geprobeerd om een spannend verhaal te schrijven en dat gaat hem niet worden haha - Het wordt dus meer iets drama / real life achtig iets, eerlijk zeggen of je het vreselijk vindt of niet haha
Proloog(je)
Hey Diary,
Ik word helemaal gek. Van mezelf en van hem. Vooral van hem. Waarom heb ik dit allemaal gedaan, ik had hem moeten laten zoals hij was. Nu is het te laat en ben ik hem kwijt…
------1------
Dear diary… I don’t know what I’m doing…
Nee serieus ik heb echt geen idee wat ik aan het doen ben. Sinds wanneer schrijf ik in een ‘dagboek’ en waarom in het Engels? Haha soms snap ik mezelf gewoon niet.
Ik weet niet wat alle normale mensen in hun dagboek zetten, waarschijnlijk allemaal gezeik. Nou, mijn dagboek wordt dan vooral niet speciaal. Ik begin langzaam wel te snappen waarom mensen zo’n dagboek bijhouden, heerlijk om tegen iets te zeiken dat niks terug kan zeggen.
Waarover ik wil zeiken? Over alles.
Mijn cijfers, iedereen denkt dat ik de geweldige leerling bent met alleen maar geweldige cijfers, terwijl die steeds minder worden. Concentreren gaat niet meer, waarom? Mijn ouders. Het lijkt wel alsof ze niks om me geven, hun werk is altijd belangrijker. Ik vraag me af waarom, we hebben geld zat dus ze hadden allang met pensioen kunnen gaan.
Het enige wat ze nog een beetje boeit zijn mijn cijfers. ‘Je hebt een 6? Waarom zo laag!?’, ‘Je hebt een 8? Waarom geen 9 of 10?’ Helemaal gek wordt ik ervan.
O en nog een probleem, ik heb deze week dus 2 onvoldoendes teruggekregen, voor wiskunde en natuurkunde. Meteen gemiddelde omlaag, en ik moet het mijn ouders nog vertellen…
“ESTELLA, ZET JE LAPTOP NOU EENS WEG EN KOM EVEN GEZELLIG BENEDEN ZITTEN”
Shit mijn moeder roept me. Ik moet ‘gezellig’ beneden komen zitten, laat ik dan maar meteen over mijn 2 geweldige cijfers vertellen.
Bye, doei, xxx-jes. Hoe the fuck doe je dit haha?
Nouja, doei dan.
“ESTELLA!!!” roept mijn moeder weer. “ja ja ik kom al!” roep ik terug. Een minuut later zitten we met zijn allen in de zitkamer, ik, mijn moeder en mijn vader. Dat komt ook niet vaak voor, meestal komen ze pas vlak voor het eten thuis van werk.
“Vertel een Estel, hoe gaat het op school?” zegt mijn vader.
Nu moet ik het wel vertellen, hoe langer ik wacht hoe bozer ze zullen worden…
“Nou eigenlijk…” begin ik.