bday 16 & cadeau

Er zijn volgens mij echt al heel veel onderwerpen die hierover gaan, maar toch wilde ik ook eventjes jullie mening weten!

Als eerste worden mijn beste vriendin en ik over ongeveer een maand 16, zij iets eerder als mij. We gaan het samen vieren alleen weten we nog niet wanneer, omdat haar ouders nog een vakantie moeten boeken en ze kunnen serieus nog niet zeggen wanneer dat is. Nou haddden we het idee om 't net voor de zomervakantie te vieren. Waarschijnlijk moet het in mijn tuin, want ze denkt dat haar ouders het niet goed zullen vinden als het bij haar is. Dan heb ik het nog niet over de drank gehad, ik wil daarin tegen wel drank, haar moeder is daar helemaal tegen want die houdt er niet van… en zij zelf ook niet.

Maar het is al over een maandje en ik wil eigenlijk wel een beetje van tevoren dingen weten en regelen…

Het tweede is, ik heb geen idee wat ik voor mn verjaardag moet vragen. Van allebei mn ouders mag ik best een groot cadeau, ik wilde al heel lang een nieuwe fiets maar omdat ik mijn fiets die ik nu heb niet goed ‘verzorg’ mag dat wss niet. of ik zat te denken aan een scooter/puch aangezien ik nog 2 jaar 5km naar school moet rijden heen en terug. en verder weet ik dus helemaal niks…

iemand nog ideeën/tips?
xoxo

ojaa en nog leuke ideeën voor op de verjaardag?
zelf dacht ik aan: muziek, lekkere hapjes &drankjes, miss nog een vuurtje& niet teveel stoelen & dansen…

Als je het voor de vakantie doet kun je toch al plannen?
En qua cadeau, dat moet je echt zelf verzinnen haha.

jaa dat wil ik wel, alleen mijn vriendin praat er dus amper over…
en dan vraag ik weetje ongeveer wanneer je op vakantie gaat maar dat is dus totaal niet duidelijk…

Oh maar doe het dan voor de officiële zomervakantie begint? Dan kan ze sowieso nog niet op vakantie zijn?
Oh en als je een vuurkorf ofzo hebt kun je marshmallows roosteren :3

5km naar school, dat is niet zoveel. Ik zou daarvoor geen scooter vragen, maar gewoon een goede fiets en die dan ook goed gebruiken. Scooter is duur he, met benzine enzo en dan moet je tegenwoordig ook nog examen afleggen. Maarja, wie ben ik ;p

Maarehm, doe idd gewoon voor de zomervakantie? Dan zijn de meeste vriendinnen meestal ook nog gewoon thuis ipv op vakantie. Drank moet je zelf beslissen, ik vond het op mijn feestjes die ik als 16jarige gaf nooit zo leuk omdat iedereen daar nogal op geilde. Gewoon wat bier (voor evt. jongens) & wat flesjes wijn ofzo. Ik zou iig geen sterke drank doen. Verder kun je een bbq in je tuin zetten, dat is altijd relaxd!

jaa dat is waar… alleen veel van mijn vriendinnen wonen verder dan 5 km bij me vandaan en de bus komt maar 1 x in het halfuur waar ik woon. en fietsen heb ik niet altijd zin in en vooral met tegenwind niet
en een nieuwe fiets is wel leuk natuurlijk…

en met drank zit het wel goed, want sterke drank wordt 't sowieso niet.
dankje voor je tips!

5km is niks? :stuck_out_tongue:
En scooterrijbewijs is heel duur, ik zou gewoon lekker sparen voor je autorijbewijs vast.

Maarja, ik zou iets kiezen waar je echt wat aan hebt? Die fiets zou een goede keuze zijn als dat mag. Weet niet in welke klas je zit, maar misschien heb je wel een laptop nodig. Of wil je een keer op kosten van je ouders shoppen? Of samen met die vriendin bvb een dagje in duitsland/belgie shoppen met 1 van de ouders ofzo. Das toch iets ‘speciaals’ en heel leuk.

Wij hebben eigenlijk gewoon zo’n ‘ongeschreven’ regel op verjaardagen, wil je drank, dan koop je t zelf maar. Een paar mensen nemen bij ons altijd gewoon een kratje bier mee, sommige wijn, sommige sterke drank. Scheelt zelf ook een hoop in de kosten. Aan verjaardagskadootjes van vrienden doen we namelijk toch niet, alleen de meisjes doen dat bij elkaar, haha.

1 bus in het halfuur is wel normaal hoor, zo ga ik ook elk weekend 10km met de bus ofzo en die verbinding is helemaal kut.
En tja over je feestje, je kan geld vragen zodat je nog kan nadenken over je aankoop.
Ik zou zoiezo drank kopen als jij dat wilt, vooral als er meer mensen 16+ zijn.
Ik snap niet echt waarom dat die moeder er niks van moet hebben en waarom je vriendin het ook liever niet heeft, laat haar maar eens iets lekkers proeven ipv bier wat ze waarschijnlijk alleen kon proeven (was bij de meeste mensen zo)
Zeg gewoon dat je niet teveel wilt drinken, jullie hebben nu de kans om het te proberen, drink wel met mate :wink:
Kwa hapjes zou je partysnacks kunnen frituren.

Ik word ook 16 binnekort en ik heb een echt hermès tas gevraagd voor mn verjaardag.
ik wou geen scooter want ga over 2 jaar toch op kamers en hoef maar 3 km te fietsen ofzo :’)

kom op zeg, wel 5 km !.
ik fiets elke dag 11 km heen, en 11 km terug.
ik kreeg trouwens 20 euro voor mn 16e verjaardag.
jeetje … hoezo verwend ?

okee 11 km is inderdaad een heel stuk meer, maar ik vind t nog geen reden om te zeggen dat 5 km niks is. In iedergeval ik vind t al een heel eind fietsen.

En je mag best denken dat ik verwend ben, maar ik doe veel voor m’n ouders, dus oordeel niet te vroeg alsjeblieft.

Hmm, ik woonde vroeger 15 km ver weg, en ik had een bus om het uur en dat vond ik best te doen? (: Jij hebt er dan nog een om het halfuur, plus 5 km met de fiets is nog goed te doen (:

En als je ouders zeggen dat je je fiets niet goed verzorgt, hebben ze ergens wel een punt dat je dan niet zo’n dure scooter krijgt (:

nou sorry hoor, maar andere mensen moeten dr hard voor werken.
dan vind ik t een beetje onnodig om dit te vertellen.
terwijl dr an een stuk of 1000 topics van zijn :slightly_smiling_face:

Ik ruik jaloezie?
Zolang er nog geen sticky is met een verjaardagstopic oid mag ze gewoon een topic aanmaken om meningen te vragen.

Zoo jij moet wel 5 km fietsen :astonished: Ik moest heen 12 km en terug ook xd
Als je daarvoor een scooter nodig heb ^^
Nevermind ik kreeg ook een scooter op m’n 16e. Jij heb nu wel de pech dat je theorie en praktijkexamen moet doen + dat dat best veel geld kost…

Zolang je nog geen vaste datum hebt kun je weinig regelen… Misschien kun je vast bedenken hoeveel mensen jullie willen uitnodigen en alvast een lijst met drankjes/hapjes maken (En kijk of jullie alchohol schenken of niet). Je kun vast kijken of jullie genoeg stoelen/tafels hebben en alvast kijken naar eventuele data en weervoorspellingen (in hoeverre dat kan).

Qua kado: Vijf kilometer is niet zoveel hoor? Ik fietste er 12 x 2 per dag haha (niet dat ik dat leuk vond). Dan zou ik als ik jou was liever sparen voor een rijbewijs/auto. Je zou misschien een camera/ipod/laptop kunnen vragen?
Of een dag shoppen/kleine vakantie etc.

Ik zou voor 5 km geen scooter vragen. Je kunt het ver vinden, maar als je een beetje doorfietst kun je er wel in 20 minuten zijn hoor, dus zo veel tijd bespaar je jezelf niet eens.

nouu ik zou dus wel voor een scooter gaan, altijd handig als je ergens anders heen wilt gaan ipv alleen school. En als je het mag krijgen waarom dan niet toch :slightly_smiling_face:

qua feest zal ik het wel in je tuin houden ja met alcohol kleine hapjes en muziek natuurlijk. Ook kan je daarna uitgaan als dat zou mogen.

5 kilometer is helemaal niet ver :S dat is echt maar 20/30 minuutjes fietsen, zonde als je daar superveel geld aan uitgeven van een scooter.
Want daar moet benzine in (das duur) en moet je heel goed onderhouden beter dan een fiets (en daat kost dus ook veel)

Waarom geen laptop of een mooie nieuwe tv of mp3, leuke telefoon of een dagje shoppen in een leuke stad naar keuze op kosten van je ouders ofzo…

Voorbereidingen voor je feest:

• Gastenlijst
  • Bedenken waar je het wil doen (en vragen of dat kan)
  • Datum vaststellen
  • Muziek regelen (playlist samenstellen)
  • Als hapjes zou ik gewoon bakken chips neerzetten, nootjes en misschien iets van snoep ofzo
  • Drinken gewoon cola, sinas, 7up etc en passoa, safari, blue curacao en bier. Ik zou niet te veel alcohol kopen omdat waarschijnlijk nog niet iedereen 16 is. en als zij niet van alcohol houdt moet ze het gewoon niet drinken :stuck_out_tongue: