bbq feest

hee allemaal,

ik wil voor mijn verjaardag heel graag een BBQ-feest gaan geven (ik wacht nog ff tot we wat mooier weer hebben, met nederlands weet je het maar nooit ;p)
mijn probleem is dat ik totaal niet weet wat voor een spullen ik moet kopen en maken.
ik was al tot deze opzet gekomen.
eten
vlees:
vis:
sauzen:
brood:
salades:
desserts:

drinken
alcoholisch:
non-alcoholisch:

hebben jullie misschien ideeën hiervoor?

alvast bedankt ;p x

vlees: bbq worstjes, saté, kippenvleugeltjes, kipfilet, hamburgers.
vis: zalm.
salades: aardappelsalade, macaronisalade, griekse salade, groene salade, fruitsalade.
Brood: stokbrood evt. bruin en wit.
sauzen: bbq sauzen (calvé heeft een rijk assortiment)
desserts: ijs (sorbet met fruit, vienetta, schepijs met slagroom, noem maar op), (zelfgemaakte, altijd leuk!) taart of cupcakes, gebak.
Rond koffie- thee- en koekjestijd kan je nog wat lekkere dingen halen bij de supermarkt. Gewoon kleine dingetjes zoals roomsoezen, boterkoek, zoutjes etc.

Drank alcoholisch: mijn favorieten zijn zoete witte wijn, de minder zware rode wijnen, rosé, fruitbier, jillz, baco’s, sambuca mixen, malibu mixen, passoa etc.
Drank alcoholvrij: cola, sinas, sprite, cristal clear, limonade noem maar op…

Hoop dat je hier iets aan hebt?

Altijd leuk, heb het zelf vorig jaar ook gedaan =)

eten
vlees: Worstjes, kipvleugeltjes (of wat je maar lekker vind),hamburgers, spiesjes met kipfilet-paprika-ui
vis:-
sauzen: Mayo, Ketchup, Curry, BBQ saus (en had zelfgemaakte zatziki saus)
brood: Stokbrood
salades: zelfgemaakte aardappelsalade, paprikasalade, spiesjes met cherrytomaat - mozzarella - basilicum
desserts: - (past er niet meer in na bbq, evt ijsjes)

indien er vegetariers zijn ook maïs of aardappels poffen op de bbq.

drinken
alcoholisch: Hier kan je het best gewoon vragen wat er zoal gedronken word. ik had ( rose, zoete witte wijn, bier, tequila.
non-alcoholisch: Cola, Fanta, Casis, Appelsap, ijsthee, dubbelfris

Het best kan je gewoon vragen wat mensen zoal lekker vinden en dan kijken wat je kan halen.
:beer:

Pisang kun je ook nog bij alcoholische dranken toevoegen, zelfs bij non-alcoholisch

bedank iemand nog meer tips?

Ik weet niet of je ook health freaks gaat uitnodigen, maar ik vind zelf gegrilde aubergine en courgette van de BBQ heel lekker! Naast al dat vlees is een beetje groente ook wel lekker.

Vlees: bbq worstjes, hamburgers, spies (stukjes vlees en ananas) (meer weet ik niet… dit is het enige wat ik lust)
Vis: -
Sauzen: Wij hebben altijd alle calve sausen en dan appelmoes, mayo en ketcup.
Salades: Huzarensalade!! (Die gaat snelst bij ons)
Brood: Stokbrood en ciabatta (voor in oven)
Toetjes: Vanille ijs, chocola ijs, aarbei ijs, yoghurt ijs, etc met slagroom en fruit. Daarna hebben we meestal altijd amaretto koffie met slagroom.

Drinken: Frisdrank (cola, fanta, 7-up etc), witte wijn, rode wijn, rose bier, jillz, bier etc.

Spareribs zijn ook heel lekker op de BBQ! En wat LoveDreamLive zegt wat groente zoals courgette, uienringen of paprikaringen. Jummie!

Voor drank zou ik vooral kijken wat de meeste vrienden drinken zodat je niet 20 verschillende drankjes hoeft te halen. Alcohol en bbq is soms toch al niet de beste combinatie :wink:

Fruitspiesjes jaaaaaa!

En misschien kun je een lekkere cocktail maken? Ik heb mijn verjaardag pas gevierd en daar had ik deze cocktail:

1 deel Peachtree
1 deel Blue Curaçao
1 deel Citrus wodka
en dan aanlengen met 7up

Smaakte erg lekker! Citrus/perzik-ish. Anders misschien sangria?

Gamba’s!

Misschien nog druiven, aardbeien en meloen ofzo c: of kersen.
Die dingen zijn nooit veilig voor mij op een bbq.

Ik eet zelf vegetarisch dus heb echt geen idee wat voor vlees je zou kunnen halen. Wel weet ik dat je echt vanalles buiten vlees om op de bbq kan gooien. champignons, paprika, courgette. Vegetarisch spul uit de winkel als er vegetariërs zijn :stuck_out_tongue:

Veel plezier ^^

eten
vlees: hamburgers, kipspiesjes, filetlapjes, karbonaadjes.
vis: vispakketjes met witvis, zalm, gamba’s
sauzen: bbq-saus haha, wij maken altijd een sausje door kwark te mengen met citroen en kruiden.
brood: stokbrood (bruin en wit), van die afbakbroodjes die je zelf nog af kan bakken boven de barbeque aan een stokje (alleen ik weet niet hoe dat heet… maar het is lekker!)
salades: huzarensalade, aardappelsalade, gewoon groene salade van een zakje slamelange
desserts: marshmellows opwarmen aan de barbeque! :grinning: verder op een warme dag ijs met fruit ofzo?

Verder zou ik nog bakjes met bijvoorbeeld komkommer, olijven en tomaatjes neerzetten. Cherrytomaatjes van de barbeque zijn ook lekker, even aan spiesjes prikken. En wat ook lekker is, aardappels wikkelen in aluminiumfolie en dan onder het rooster in de kolen leggen, krijg je een knapperige buitenkant en dan zacht van binnen.

Drinken is denk ik echt afhankelijk van wie er komen. Ik zou wijntjes en fris halen, maar voor veel jongens eerder bier. Misschien ook leuk om cocktails te maken inderdaad, maar dat hangt echt af van wie je uitnodigt denk ik!

eten
vlees: van die spiesen met daaraan steeds een stukje vlees,paprika,ui en dan weer vlees,paprika etc. Speklapjes misschien? Hamburgers. Sate’s
vis: Ik leg nooit vis op de bbq, dus geen idee eigenlijk
sauzen: Amerikaanse frietsaus, knoflooksaus, curry, pindasaus
brood: wit stokbrood (kan je ook zelf thuis afbakken)
salades: zelfgemaakte tonijnsalade (kan met pasta), pastasalade en uit het schap: rundvleessalade
desserts: chocolade taart, waterijsjes, mini magnums

drinken
alcoholisch: malibu & jack daniels voor als er ook stevigere drinkers komen?
non-alcoholisch: Appelsap, lekkere siroop, ice tea perzik

Ook mais op de bbq vind ik erg lekker <3

Bij de slager hier in het dorp kun je vleespakketten bestellen, dan moet je gewoon zeggen voor hoeveel personen en dan krijg je een aantal schalen met iets van 10 verschillende soorten vlees erop. Dan lust iedereen wel iets, misschien is dit een idee?

ik ga ook een bbqfeest geven, zelf d8 ik aan: saté, zalmpakettjes met citroen en dille, worstjes, hamburgers, kipkluifjes, speklapjes, stokbrood, spareribs, gegrilde courgette en aubergine, gehalveerde tomaten met provençiaalse kruiden, lamsrack, miss en pastasalade of een salade met zalm komkommer en knoflook/mayonnaisesaus? en als desserts is marshmallows met chocodip miss een idee?