BBM voor andere toestellen

Inleiding:
‘‘Niemand lijkt tegenwoordig warm te lopen voor een BlackBerry. Toch is de berichtendienst BlackBerry Messenger (BBM) in korte tijd razend populair geworden. Sinds een tijdje is BBM beschikbaar voor iPhone- en Android-toestellen. Volgens BNR Digitaal-presentator Herbert Blankesteijn zit niemand te wachten op BBM, maar een vlugge kijk op sociale netwerksites als Twitter laat zien dat BBM erg gewild is. BlackBerry bevestigt dit: in korte tijd is de app meer dan 10 miljoen keer gedownload. In zowel de App Store (#1) als in Google Play (#3) is de app bovenaan te vinden in het lijstje met de populairste gratis apps. Maar waarom is BBM zo populair? Hebben we niet genoeg aan WhatsApp en Facebook Messenger?’’
Bron: Dutchcowboys

Wat vinden jullie ervan dat er nu ook BBM voor Android en iOS toestellen?

Mijn mening:
Ik vind het persoonlijk grote onzin,
pingen is voor Blackberry’s.
Er is al WhatsApp, Facebook Messenger en vul zo het rijtje maar aan.
Waarom zouden wij -smartphone gebruikers- behoefte hebben aan nog een chatapplicatie?

Wat vinden jullie hier nou van?
Respecteer elkaars mening, brand maar los!

Ik vind het handig zodat je niet per sé je nummer hoeft te geven aan iemand, als je hiermee contact wil (houden).

Ik vind het aan de ene kant overbodig want bijna iedereen heeft WhatsApp, aan de andere kant is het juist heel handig als je bijvoorbeeld wilt praten met iemand die je eigenlijk niet je nummer wilt geven, zoals een vreemde die je kent via internet.

tja onzin… :stuck_out_tongue:

en voor onbekenden gebruik ik kakaotalk

Hmm ik houd het bij whatsapp

ik had vroeger wel een blackberry btw haha

Wat verschrikkelijk irritant geschreven.

En het is onzin.

onzin. Ik snap het drama van iemand je nummer niet willen geven niet. Iets anders dan je lastig vallen kunnen ze niet, en als ze dat doen kunje ze makkelijk laten blokkeren.

Ik heb zelf wel een blackberry en bbm maar maak er nooit gebruik van omdat bijna iedereen die ik ken geen bb heeft en ik er dus mee whatsapp :"D iedereen lijkt wel een iphone te hebben maar ik weiger gewoon om zoveel geld ervoor te betalen, mijne vallen altijd kapot of worden op straat uit mijn handen gejat(true story)

Ik heb geeneens een smartphone, gewoon een mobieltje met beltegoed. Ik sms wel

Ben ik de enige die BBM aka ping wel fijn vind? :flushed: Ik heb namelijk 2 jaren geleden zelf een blackberry gehad (gosh die had letterlijk bijna iedereen die ik kende toen). En ik zit nu al 2 maanden zonder telefoon, binnenkort krijg ik een iPhone 5S (waren uitverkocht) en ga ik denk ik wel BBM erop downloaden. Begrijp me niet verkeerd, ik zat altijd op Whatsapp maar persoonlijk vind ik BBM fijner (ervaring van 2 jaren geleden zoals ik al zei).

Oh en ik heb echt een hekel eraan als mensen eerst altijd zeiden van ‘ja bbm/ping is stom’ dit dat, en het nu zelf downloaden.

Ik heb het niet gedownload,
Het enige wat ik er leuk aan vind is dat je keihard “Ping” van Fouradi kan mee bleren zonder raar over te komen omdat je het niet hebt.
Maar goed.

Inderdaad.

Overigens, het is maar waar je je druk om maakt. Als je het onzin vindt, dan zet je het maar niet op je mobiel.

Ping is echt het beste ooit, ik baalde er wel van dat iedereen ineens iphone ging kopen omdat je dan whatsapp moest gebruiken. Maar ping blijft het fijnste…
Whatsapp heb ik altijd al irritant gevonden.

En echt veel mensen die nooit een blackberry hebben gehad zeggen dat ze ping niet fijn vinden, terwijl de meeste het amper kennen

Gaat Whatsapp echt geld kosten?
Ik krijg iedere dag zowat zo’n doorstuur"mail" die je dan naar 10 contactpersonen moet doorsturen, als je dat doet kost het zogenaamd geen geld.

Ik heb een te oude adroid versie om hem te downloaden ppfffff

Klopt, inderdaad. Bij mij verloopt ie ook volgend jaar en dan moet ik betalen.

89 cent per jaar ja. Dat vind ik eigenlijk heel erg meevallen als je bekijkt hoeveel smsjes dus ook geld je ermee bespaart.

Ik heb whatsapp dus dat is goed genoeg voor mij.