BBL studie geen vergoeding.

Ik ga volgend jaar aan een opleiding beginnen BBL (dat wil dus zeggen dat je een dag in de week naar school gaat) en de rest werkt (op niveau 2). Nu is het zo dat ik in Amsterdam ga studeren en zelf in Noord Brabant woon. En ik dus een keer in de week moet reizen (wat op zich geen ramp is), maar als de treinen vertraging hebben ben ik te laat. Het liefst zou ik dus om kamers gaan in de buurt van Amsterdam, maar dit kan niet omdat ik niet betaald krijg voor mijn BBL opleiding (wat normaal wel het geval is). Maar omdat dit een studie is waar al het werk vrijwilligers werk is kunnen ze mij geen vergoeding geven. Nu is het natuurlijk ook zo dat ik dus geen studiefinanciering krijg en ook geen OV omdat ik eenmaal een BBL studente ben. Ik vroeg me af wat jullie hier nou van vinden. Want ik heb dus geen inkomen, en kan dus ook niet op kamers.

Oke ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor jullie.

begint die opleiding dan in de ochtend of pas smiddags? die dag dat je les heb.

als jij BBL doet hoor jij een vergoeding te krijgen… eigenlijk krijg je gewoon salaris want dat is de bedoeling tussen BBL en BOL… mag ik vragen welke opleiding je wilt gaan doen?

@ Kwinkeling… Het is een dag in de week van 9.00 tot 16.00 uur.

@ Juul_… Ehm ik zet het liever niet op internet omdat ik bang ben dat ik word herkend.

Ja ik vind het zelf ook een beetje vreemd. En tuurlijk zou ik wel een uitkering kunnen aangaan vragen. Maar dat is nou vind ik zelf ook niet echt de manier…

Up…

ik snapte het niet meer toen ik las
dat wil dus zeggen dat je een week in de week naar school gaat
??

misschien kan je nog een toegemoetkomen krijgen.

Het is één keer in de week. :’)

Sorry het moest een dag in de week zijn. Heb het even aangepast.

Ja reiskosten was het enigste wat ze zouden kunnen vergoeden. Maar omdat ik zelf gewoon in een stad woon en hier gewoon stage ga lopen/werken heb ik helemaal geen reiskosten kwa stage betreft.

mmm oke… Maar ik zou even na gaan vragen voor je met die op leiding begint want je hoor een loon er voor te krijgen…

echt een raar verhaal
dat je niet wilt vertellen wat voor opleiding je wilt gaan doen.
je verhaal rampelt echt aan alle kanten.

Ja misschien dat het ook wel per bedrijf verschild (wat ik me ook niet kan voorstellen, als ze zeggen dat je niet krijgt betaald). Maar goed dan kan ik net zo goed BOL gaan doen, maar dat is voor mij op dit moment gewoon niet haalbaar.

dit forum is anoniem en blijft zo

Ehm, ik wil gewoon liever anoniem blijven :anguished:?. Dat is toch niet zo heel vreemd? En als mensen die ik in het echt spreek mijn verhaal hier lezen weten ze wie ik ben.

je kan niet zomaar een uitkering aanvragen hoor!dat zou wat wezen!

Maar als jij je opleiding hier neerzet weet toch niet iedereen wie je bent?der zullen wel meer mensen die opleiding gaan doen…

en net wat hier boven is gezet met BBL hoor je betaald te krijgen dat is het verschil tussen BBL en BOL en daarom krijg je bij BBL geen studie financering en bij BOL wel…

dus zou het maar even goed navragen en als der alleen maar vrijwillegers werk in is waarom ga je die opleiding dan doen?

GEQOUTE:. Maar omdat dit een studie is waar al het werk vrijwilligers werk is kunnen ze mij geen vergoeding geven

Wat kan je hier later mee doen om geld mee te verdienen?

bedoel; dit niet om je aan te vallen ofzo misschien komt dat zo over maar ik snap het gewoon niet…

Ik heb al antwoord op mijn vraag en dit plaats ik even bij het topic mag weg…