BB Cream!

Ik heb al een aantal goede dingen gelezen over bb cream. En aangezien ik geen foundation meer gebruik maar het liefst wel iets op me gezicht wil hebben dacht ik aan bb cream.
Maar wat is bb cream precies en wat doet het? En welke gebruiken jullie of raden jullie aan?
xx

Ik zit er ook aan te denken om te switchen van foundation naar BB cream. Maar deze zijn vaak duur, toch?

http://www.girlscene.nl/beauty/makeup/2012/juli/review_2x_bb_cream

Ik heb er een artikel over geschreven =]

valt best mee, ik heb een tubetje van Garnier die ik al heel lang heb, voor de BB creams in ‘opkomst’ waren zegmaar. ik weet niet meer hoeveel hij kostte en het kan iets schelen met nu, maar ik doe er dus al heel lang mee… je hebt er niet veel van nodig waardoor je over het algemeen best lang met het tubetje kan doen

Is het de bedoeling dat je bb cream op dezelfde manier gebruikt als foundation?

^ ja gewoon als dagcreme/foundation… over je gezicht uitsmeren en laten intrekken

Ik heb die nieuwe van Maybelline.
Vind hem erg fijn! (:
Hij dekt niet zo onnatuurlijk als een foundation, en verzorgt je huid net zo goed als een dagcreme.

BB-cream is eigenlijk een alles in 1 product.
Foundation, dagcreme, priemer, en volgensmij zonnebrand gedoe in 1. Dus als je een xtje niet zoveel zin hebt om vanalles op je gezicht kan smeren, kun je dit als plaatsvervangend product gebruiken :wink: Het is dekkend en verzorgend dus why not.

Je kan BB-cream ook zelf maken, als je wilt weten hoe moet je het maar ff zeggen, dan wil ik het wel uitleggen :wink:
x

Van foundation krijg ik een hele lelijke huid, Heb je dat van BB ook?

Ik haat BB creme :’). Het geeft voor mij niet genoeg dekking, en ik heb een lichte huid dus ik krijg er strepen van. Doe mij maar foundation (:

Ik hoor er ook veel van, heb laatst 2 gratis testers gekregen via een fb-actie, ga ze straks maar eens uitproberen denk ik, vergeet het telkens :’)

Nee, het is heel voedend en krijgt er een egale huid van

Ik gebruik die van L’oreal en ik vind 'm erg fijn! Het is heel makkelijk en je hebt ook niet zo’n masker effect, dit heb ik vaak wel met foundation. Gewoon uitproberen en kijken wat je zelf fijn vindt!

Ik gebruik die van Garnier voor de wat vettere huid en ik vind 'm heel fijn! Mijn huid is ook verbeterd sinds ik BB gebruik ipv foundation. BB geeft ook een wat natuurlijker effect vind ik, en het voelt fijner op m’n huid.

Als ik mijn loon krijg wil ik er ook één uittesten. Maar ik heb een ontzettend lichte huid. Weet iemand welke het best dekt?

Ik zag dat Nivea er ook een ging uitbrengen, die wil ik misschien wel proberen…
Maar ik heb een heel slechte huid en het is haast overal rood door puistjes en vlekjes dus ik weet niet of het wel goed genoeg dekt of mijn huid verslechterd of wat. En ik zit pas in de tweede dus dagelijks foundation is nog niet echt nodig.

Ik gebruik hem van Garnier, alleen mijn huid gaat er erg van glimmen! Hij dekt vind ik ook niet super goed.