BB Cream

Hoi allemaal,

Ik ben er al een tijdje over na aan het denken om een BB Cream te kopen… Eerst gebruikte ik altijd foundation, maar dat zag er op een gegeven moment niet meer uit (ik glim nogal snel, en met Foundation werd het dan altijd zo’n halfvloeibare, veel te veel make up op-look, haha), maar dat kwam ook omdat het niet zo’n goede was hoor.
Nu gebruik ik eigenlijk altijd alleen een dagcrème tegen glimmen en dan wat Max Factor poeder eroverheen. Bevalt opzich prima, maar toch mis ik dat extra laagje dekking.
BB crème lijkt me perfect. Toch vind ik het moeilijk om te bepalen welke dan… Heb al aardig wat reviews gelezen en hier ook de zoekfunctie gebruikt, maar kon hier op Girlscene niet heel erg veel vinden.
Daarom mijn vraag: gebruiken jullie BB crème en zo ja, welke en bevalt deze?

Ik vroeg me trouwens ook af: de anti-glim dagcrème die ik nu heb, bevalt eigenlijk perfect, glim een stuk minder, maar hoe kan ik dit dan het beste doen… Want het lijkt me dat een BB crème niet echt anti-glim is, maar is het dan wel handig om eerst de gewone dagcrème en dan een BB crème te gebruiken?
Twijfeltwijfel haha… :cold_sweat:

xx

Ik gebruik altijd de BB creme van Garnier. Vind hem wel oké, maar niet heel dekkend of zo. Daar overheen doe ik matte poeder van de Etos, zodat het idd niet glimt.

Al een foundation mouse gebruikt? Omdat dat het vet opneemt, glimt je huid minder snel. Ik zou sowieso niet voor een vloeibare variant kiezen dan. Of je een goede poeder/mineralen poeder laten aanbevelen.

Je kunt inderdaad poeder eroverheen doen, maar als je niet veel wilt glimmen kun je denk ik beter matte foundation mengen met je dagcreme:)

Die van Clinique vind ik wel goed. Maar sowieso moet je met BB cream er ook poeder overheen doen, want dat glimt ook. Al doe je er een creme onder. Die BB cream is zoals je het zegt cream, dus glimmend/plakkerig soort van.

Bedankt voor jullie antwoorden.

@ 3194: Is die poeder van Etos een beetje goed? Ik hoor wel vaker dat Etos huismerk een goed budgetmerk is (ook qua mascara enzo), en misschien is het wel goed als afwisseling op mijn Max Factor poeder, want dat is toch wel prijzig.

@ GOLDENEYES: Ja, heb ik al gebruikt, ik moet zeggen, die van de wat duurdere merken waren inderdaad prima, bijv. van Maybelinne, maar ik vind het soms toch net wat teveel dekking juist. Al ga ik denk ik sowieso nog wel een nieuw potje kopen, zeker voor van de winter toch wel fijn voor erbij.

@ Vloai: Dat is ook nog een optie ja!

@ Goldenkiller: Heb al best veel over die van Clinique gelezen, en die lijkt me indd. ook heel fijn, maar hij valt helaas buiten mijn budget. Poeder blijf ik in ieder geval zeker gebruiken.

Een tip: beter investeren in iets wat HEEL GOED IS dan iets wat baggers is.

up!

Welke BB-cream raden jullie mij aan?

@kusdanique ik raad je de BB cream van maybeline new york je aan
is pas uit en ik vind m egt top!!
grx!

Ik heb die van Maybelline, krijg er alleen maar complimentjes over. Lijkt net alsof je geen foundation draagt. :slightly_smiling_face:

Ik heb de BB cream van Garnier. Ik ben nog een beetje bezig met een routine ontwikkelen. Maar ik vond het behoorlijk zwaar om elke dag foundation op te doen, dus ik wilde iets proberen wat natuurlijker aanvoelt. Ik vind deze BB cream wel prettig, hij ruikt heel ‘verzorgend’, dus niet heel chemisch zoals sommige foundation kan ruiken. Ik heb hem gebruikt met wat concealer en een poeder om het glim-effect te verminderen. Maar het voelt heel licht. Plus ik denk dat als je een tijd BB cream in plaats van foundation gebruikt, dat beter is voor je huid en wellicht gaat die er misschien dan ook op vooruit.

Als je wil glimmen : Garnier.
Als je niet wil glimmen : Clinique!

Die van Garnier glimt niet als je er een matte poeder overheen doet. :slightly_smiling_face:

Ik gebruik de oil free versie van de BB cream van Garnier en voor mij werkt die prima.

Ik gebruik de BB cream van Garnier voor de vette huid en daarover heen doe ik Stay Matte poeder van Rimmel

Is de bb cream can Nivea goed? Mijn extra voordeel van de kruidvat geeft vandaag 50% korting daarop.

De bedoeling van bb crème is dat je zo weinig mogelijk op je huid hebt en alles kan herstellen, dus je kan beter een degelijke kopen, in plaats van poeder er op te gooien.

oil free versie van Garnier glimt niet. En geeft (bij mij) een hele mooie en lichte dekking.

ik heb de bb van Garnier en ben echt in LOVE :flushed:

Ik heb die inderdaad ook om die reden gekocht en ik vind hem heel erg slecht. Hij wordt hard zodra je m op je gezicht smeert zodat je echt gekke vlekken krijgt. Verder kocht ik ‘light’ omdat ik een lichte huid heb, maar hij is echt erg donker.