BB-cream advies nodig!

Hey meiden!
Jep, noem me maar een laatkomertje, ik had weleens in vage lijnen van BB cream gehoord maar nu een paar dagen geleden heb ik me er wat meer in verdiept en het lijkt me dus echt ideaal om in huis te hebben. Ik heb namelijk nogal last van acne en ik slik daar nu ook tabletten voor maar het leek me ook super om mijn acne te verbergen. Omdat ik op dit gebied echt een hele erge beginner ben heb ik jullie advies nodig :slightly_smiling_face:

• Is het überhaubt verstandig om BB cream te gebruiken nu ik tabletten slik tegen acne?
  • Welke BB cream? Dit is wel mijn belangrijkste vraag :wink: Ik heb al veel BB creams gezien maar de meeste zijn voor een oude rimpelige huid…
    *Met wat voor kwast breng ik het aan?
    *Gaat het niet glimmen?

Super als je me zou willen helpen!
x NiallThePooh

Ik denk dat het niet veel kwaad kan, als je er maar niet mee gaat slapen etc want dan verstoppen je poriën juist.
Morgen is de bb cream van Garnier in de Etos voor 5eu te koop (8eu goedkoper dan normaal ofzo), en ook die van Maybelline. Die van Maybelline gaat er echt héél snel af dus die is niet aan te raden.
Wat jij het fijnste vind, je hebt verschillende, zoals bufferkwasten, stipple brushes maar ook een beautyblender (spons).
Ligt denk ik meer aan de BB-cream die je uitkiest, maar je kunt een matterende primer gebruiken + poeder.

Ik heb (/had) ook acne, en ik heb een keer BB-Cream van Garnier gebruikt. Voor mij werkt het niet; niet genoeg dekking en glimt veel te snel
Maar ik heb geen ervaringen met BB-Creams van andere merken!

Edit: het kan geen kwaad hoor, tabletten tegen acne en BB-Cream

Je weet dan ook dat bb cream veel minder dekking heeft dan een foundation he?
Anyways, het lijkt me niet dat dit kwaad kan in combi met je tabletten, maar dat weet ik natuurlijk niet.
Ik heb een bb cream van garnier, en die is wel okay, ik heb verder nooit een andere gehad. Ik breng het aan met m’n vingers, want ik vind die niet fijn aanbrengen met m’n kwast (real techniques buffing brush).
Je hebt matterende bb creams, dus die glimmen zo goed als niet, en anders kun je er altijd een transparante poeder overheen doen.

de volgende keer kan dit trouwens in het algemene makeup topic