BB/CC cream

Hoi hoi , ik vroeg me af wat een beetje een normale leeftijd is om bb of CC Cream te gaan dragen .
En welke raden jullie mij dan aan ? ( graag low budget, ik heb een lichte huid , en niet te dekkend dat het lijkt alsof je echt een plamuurlaag op hebt maar dus subtiel )
Owja ik ben trouwens 13 :relaxed:.
En wat kan ik doen om mijn pukkels meer te verbergen ?

Alvast super bedankt voor het beantwoorden :heavy_heart_exclamation:

Ik heb de BB creme van Garnier. De lichtste. Ik vind hem wel goed. Voor puistejs kan concealer gebruiken, verder weet ik het ook niet.

Een normale leeftijd, tsja, eigenlijk is daar geen “normale leeftijd” voor!
Dat geld eigenlijk voor alle make-up.
Sommige meiden hebben op hun 13e al een complete make-up look, en anderen hebben op hun 17e nog nooit een make-up kwast aangeraakt.

Het gaat er vooral om wanneer jij denkt van, “ja, ik ben er klaar voor, ik wil make-up gaan dragen.”
Ga dit zeker niet doen omdat bijvoorbeeld anderen het ook doen, maar voel jezelf er goed bij.

Dus een normale leeftijd, tsja, gewoon wanneer jij je er goed bij voelt! :grinning:
Ik was 12/13 toen ik echt wat meer met make-up in de weer ging, ben nu 14, en ga eigenlijk geen dag meer zonder. Maar genoeg mensen van mijn leeftijd die ik ken moeten er nog niet aan denken make-up te dragen!

Verder qua BB cream vind ik Morning Baby van Miss Sporty een goede. Fijne prijs, hij dekt goed de roodheden maar zeker geen plamuurlaag en is ontzettend fijn!
Ik heb deze ook, ben er heel blij mee!
Zelf moet ik het alleen niet te veel gebruiken, aangezien er dagcrème doorzit en m’n huid daar soms niet zo goed op reageert.

Verder kan je op pukkeltjes concealer gebruiken, je hebt verschillende variaten: liquid, crème stick… Zoek het eens na op internet of probeer verschillende uit :slightly_smiling_face:
Wel is het beter om op pukkeltjes niks te smeren, maarja, ik kan het ook meestal niet laten hoor :stuck_out_tongue:

Succes! <3
xx, Christel.

[i]Chrissy

Verder qua BB cream vind ik Morning Baby van Miss Sporty een goede. Fijne prijs, hij dekt goed de roodheden maar zeker geen plamuurlaag en is ontzettend fijn!
Ik heb deze ook, ben er heel blij mee!
Zelf moet ik het alleen niet te veel gebruiken, aangezien er dagcrème doorzit en m’n huid daar soms niet zo goed op reageert.[/i]

Super bedankt voor je ( jullie ) antwoord !
Welke gebruik jij precies ? ( omdat er eentje is een met een rood achtig etiket is en blauw Matt )

Graag gedaan! :slightly_smiling_face:
Ik heb de blauwe, maar volgensmij is er bijna geen verschil tussen die 2!
Misschien dat de ene een iets andere formule van de dagcrème heeft :wink:

Als het vooral voor het verbergen van je puistjes is kan je beter een concealer gebruiken. Zelf heb ik er 1 van MUA die heel licht is en ook de lichtste kleur van de big bazar vind ik fijn. Zelf werk ik met kwasten, ik heb namelijk het gevoel dat mijn vinger het eerder eraf halen dan uit blenden. Vergeet niet af te poederen zodat het langer blijft zitten!

En leeftijd? Tja, als jij er goed bij voel: Doe het! Make up draag je voor jezelf en niet voor een ander. Zolang je niet van afhankelijk wordt, kan je het best dragen.

Oh oké hahaha ik weet dat die blauwe meer matterend is😄

Dankje voor de tips ! Waar koop je die concealer van MUA ? en welke kwasten gebruik je ?

Upje :wink:

Er is geen leeftijd voor een BB/CC cream… Behalve als je anti-age gebruikt oc!
Ik heb zelf BB cream van Garnier en dan de lichtste versie… Vind dat volgeplamuurde vreselijk!