Battle met de weegschaal wie helpt me?!

Hee meiden. Ik fitness nu al een tijdje en de laatste weken best intensief(voor mij redelijk intensief) 3-5x per week. Ik probeer nu alleen zoveel mogelijk cardio te doen en ga dan naar de sportschool en verbrand ongeveer 400 calorieën. Ik eet heel gezond en verdeeld over de dag. Meestal rond de 1400 cal of minder. Toch blijft de weegschaal op hetzelfde getal staan. In alle tijd val ik maar niets af. Ik weeg op dezelfde momenten en de weegschaal ligt precies op dezelfde plek ect. Iemand die mij misschien uit de brand kan helpen want ik weet me er helaas geen raad mee…
Ik weet dat het ook belangrijk is om me goed te voelen ect door sport maar ik wil echt afvallen.

Veel liefs x

Je eet (veel) te weinig voor wat je sport.
En wat versta jij onder heel gezond? Krijg je genoeg van alles (koolhydraten, eiwitten, vetten, vitaminen) binnen? Met zo’n laag kcal aantal kan ik me dat namelijk niet voorstellen. En als die dingen niet goed in verhouding zijn kan dat je afvallen bemoeilijken.

Dankjewel voor je reactie!
Umh ja ik eet sochtends bijvoorbeeld cruesli met melk of oats met een banaan erdoor bijvoorbeeld. Dan smiddags sla of salades en wat later bijvoorbeeld muslireep ofzo en dan savonds wat de pot schaft. Ik ben vegetariër dus meestal gewoon groentes en nu heb ik gevraagd aan m’n moeder om bijv wat extra tomaten en komkommer of andere groentes te doen ipv aardappelen. Wat raad jij aan om hier zeg maar aan te passen want je reactie helpt me enorm.

Hmmm ik raad je aan eerst even de beginpagina van het Gezond Afvallen topic te lezen. Daar staat veel informatie over gezonde tussendoortjes etc en goede voorbeeldlijstjes. Ik denk dat je daar al veel aan hebt!

Verder mis ik op het eerste gezicht eiwitten. Voor vegetariërs kan dat lastiger zijn, maar eieren, kwark, noten, zuivel, peulvruchten, tofu/soja, linzen, kikkererwten en graansoorten als quinoa zijn goede bronnen van eiwitten. En je eet voornamelijk groenten, en dan ook nog eens groenten die vooral uit water bestaan (sla, tomaat, komkommer). Dat zijn lekkere en gezonde aanvullingen, maar je lichaam kan er bijna geen voedingsstoffen uithalen. Ik zou dus ook zeker niet die aardappels (of rijst, pasta, andere koolhydraatbronnen) weghalen bij je avondeten, je lichaam heeft die stoffen nodig.

Je ontbijt van oats met banaan klinkt heel goed, yoghurt met cruesli iets minder want cruesli bevat veel (onnatuurlijke) suikers. Kies dan eerder voor muesli en eet er bijvoorbeeld nog een stuk fruit bij voor het zoete.

Eet je geen ochtend- en avondtussendoortje? Die zou ik ook zeker toevoegen.

Lunch is dus ook grotendeels water, dat kan stukken beter. Vul je salade bijvoorbeeld op met pasta, quinoa, kaas, kikkererwten, linzen, pijnboompitten/noten etc. Of eet er iets van brood met beleg bij.

Maar nogmaals: lees even die beginpagina. Daar staat dit ook ongeveer, maar dan nog veel uitgebreider!

Heel erg bedankt voor je reactie, hier ga ik zeker wat mee doen!