Bassgitaar is makkelijker dan 'gewoon' gitaar.

Ik had hier laatst een discussie over met een vriend van mij. Dus nu wil ik wel eens weten wat jullie denken.

Oh…dit moest een poll zijn, maar dat is niet helemaal gelukt.

Ik vind beide wel.
Bij Red hot chilipeppers heeft die basgitarist ook heel erg lastige stukjes enzo, alleen dat hoor je minder. En de snaren van een basgitaar zijn dikker, lijkt me wel zwaarder. Ik denk beide even moeilijk, ligt er toch ook aan wat voor stukje je speelt?

Het eerste wat mij te binnen schoot was: oe au en je vingers dan?

Heb geen idee. Dus UP.

Nee, basgitaar is niet makkelijker. x]

Het kan makkelijker zijn, door het feit dat je een snaar minder hebt (hoeft ook weer niet per se) en een bas vaak niet super ingewikkeld is in een liedje. Maar, kijk naar The Press Corpse van Anti-Flag en no way, de bass is niet makkelijker. Maar over het algemeen is een gitaarpartij moeilijker. Maar wat je met het instrument doet, bepaald de moeilijkheidsgraad. Dus dan zou ik zeggen dat het even moeilijk is.

is niet waar.

Je hebt wel minder snaren, dus dat zou de reden kunnen zijn.

ik denk van wel, als je kijkt over het algemeen.
er zijn natuurlijk wel hele goede bassisten die je niet zo maar even na doet, toch denk ik dat gitaar moeilijker is.

Zoals niamhxinnocent zei, het lijkt misschien makkelijker doordat je 1 snaar minder hebt…maar dat is zeker niet zo
Je bespeelt de snaren sowieso ook anders dan op een elektrische gitaar, dus ik denk dat het gelijk opgaat qua moeilijkheid :relieved:

Ik zou het niet weten!

nou ik weet het niet
je hebt niet moeilijke melodie lijnen maar wel het ritme en dat moet je ook maar kunnen x]

hihi tellenismoeilijk
twee snaren minder dus x]

Omhoog.

I don’t know
Misschien zou je het allebei eens moeten proberen? xD
ik speel ‘gewoon’, acoustisch. :wink:

Ik vind denk ik van wel
Ik speel allebei

bij elektrisch gitaar heb je meer snaren en grepen enzo, moeilijkere dingen
maar bij bass heb je meestal een melodie die niet heel makkelijk is.

Ik speel bas en af en toe gitaar. Het is allebei even moeilijk. Je kunt het niet helemaal met elkaar vergelijken (andere functie binnen muziek, andere technieken enzovoorts). En oh je hebt ook 12snarige basgitaren…
Ja, er zijn teveel liedjes waarbij de basgitaar alleen de rootnotes speelt/de gitaar volgt, maar daar tegenover staan ook ZAT ingewikkelde baslijnen (veelal in de jazz enz = wat minder populair = iedereen denkt ‘oh bas is saai en makkelijk’).

Ik denk dat als je er aan allebij even went allebij wel makkelijk is?
Basgitaar is wel irri, wij moesten bij muziek een keertje op een gewone gitaar oefenen en dan krijg je opeens zo’n basgitaar in je handen xD heel anders.

De snaren zijn veel dikker en dat is gewoon moeilijker.

Dikte van de snaren heb ik eig geen last van gehad, maar ik heb dan ook een tijd eelt gekweekt door de elek…