basketbaltoernooi

Hee meiden,

Ik heb dinsdag een basketbaltoernooi met school, waar je verplicht aan mee moet doen. Alleen ik ben zooo slecht in basketbal en ik wordt ook de hele tijd uitgelachen als ik iets fout doe. Ook moet ik de dag ervoor fluiten bij een ander basketbaltoernooi (verplicht), alleen ik ken heel die regels niet :flushed:
Tips?

Nu als een gek die regels uit je hoofd gaan leren, iemand zoeken om mee te oefenen die het wel kan… Of gewoon doen alsof je ziek bent :stuck_out_tongue:

Basketball is helemaal niet zo moeilijk als het lijkt. De bal moet door de ring en dan heb je gelijk 2 punten. Nou is dat wel moeilijk als je nog nooit hebt gebasketbald, maar als ik jou was zou ik gewoon zoveel mogelijk overspelen. In de verdediging moet je gewoon altijd tussen je man (want in de verdediging heeft ieder een eigen persoon om te verdedigen) en de basket in blijven staan.

Qua fluiten hoef je je heus niet zo druk te maken, het is maar een schooltoernooi. Gewoon een beetje letten op of de bal uit is of niet en of mensen niet te lomp doen. Dat lompe moet je maar een beetje aanvoelen en je merkt het vaak ook al wel aan de reacties als iets echt te hard ging.

http://www.basketball.nl/media/algemeen/reglementen/80157_NBB_spelregelboek_08.pdf

Succes!