Basis ...

heyy,

binnekort moet ik weer naar school, en ik zit ergens mee…

Omdat teoretisch te moeilijk was voor mij ben ik op basis gezet… opzich niet erg fso
maar… kan je met basis ook veel berijken zonder er jarenlang voor te hoeven knokken ?
en ik ben heel slecht in rekenen … is rekenexamen moeilijk en met hoeveel kan ik slagen?

-xx-

Hoezo ben je niet eerst naar gemeng / kader overgeplaatst?
Met basis kan je ook veel bereiken als je dat zelf wil. Je zult wel eerst op niv2 van het mbo moeten beginnen maar met genoeg motivatie ben je binnen 3 jaar op niv4. Hierna kan je naar het HBO als je dat zou willen.

Success!

Berijken met een lange ij? :stuck_out_tongue: Nja, met basis kan je niet zo veel maar je kan wel doorstromen, al moet je er natuurlijk wel hard voor werken :wink: Komt vast wel goed!

Niks gaat vanzelf in het leven, als je iets wilt dan zul je ervoor moeten werken!

Met basis kun je vrij weinig, dus je zal hard moeten werken om te proberen weer wat hogerop te komen. Mijn schoonzusje komt van praktijkonderwijs en gaat nu niveau 2 doen op het MBO dus het is niet geheel onmogelijk!

Basis is opzicht niks mis mee, je doet alleen wel een stuk langer over het bereiken want je moet steeds gaan instromen op hogere niveaus. Met rekenen moet je gewoon bijles vragen, want het is wel pittig als je het niet snapt, zodra je het eenmaal door heb dan is rekenen simpel.

Hoi! Ik deed op het VMBO Kader, maar door ziekte had ik veel gemist. Ik had de optie om te blijven zitten, of een niveau omlaag te gaan. Ik heb voor een niveau omlaag gegaan gekozen, omdat ik zo snel mogelijk van die school af wou.
Ik heb dus mijn laatste jaar van het vmbo op basis gedaan.
Ik heb een super jaar gehad, super leuke klas & het was erg makkelijk voor mij! Omdat ik kader gewend was, heb dus met erg goede cijfers mijn diploma gehaald.
Ik deed de richting Zorg & Welzijn, en had geen rekenen/wiskunde. Ik kan je dus niks zeggen over het VMBO examen rekenen/wiskunde

Hierna ben ik naar het MBO gegaan, op niveau 2. Dit was voor mij best makkelijk, en heb weinig voor school te hoeven doen. In juni heb ik hiervoor mijn diploma gehaald.

Nu, als de vakantie voorbij is ga ik MBO niveau 3/4 doen. Dit is een combi opleiding, met 2 opleidingen in een. Eentje op niveau 3, en eentje op niveau 4. Als dit allemaal soepel verloopt, wil ik hierna nog graag HBO doen, maar dat zie ik dan wel

Ik wil hiermee zeggen dat je met basis echt wel veel kunt bereiken! Je moet alleen er wel zelf achter staan, en zelf willen. dan kan het echt wel! Ik heb ook moeite met rekenen, maar als je er zelf goed aandacht aan besteed, dan is het echt te doen. Veel mensen hebben moeite met rekenen…

Je kan het! :wink:

Ik heb ook basis gedaan en ben in het derde jaar naar kader gegaan. Ik doe nu een mbo 3 opleiding en ga hierna naar mbo 4! Dus probeer of je misschien halverwege naar kader mag :slightly_smiling_face:

Gewoon goed je best doen, dan komt het absoluut goed :slightly_smiling_face:

Sowieso eerst proberen om naar Kader te gaan, dan is de opstap naar het MBO al íets makkelijker…

Als je iets wilt bereiken heb je op zich niet al die diploma’s nodig.
Als je gewoon iets hebt waar je goed in bent, en je bent berijd er hard voor te werken kun je zonder (hoge) diploma’s ook ver komen. Je moet jezelf gewoon omhoog werken.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Wel is het natuurlijk belangrijk dat je van jezelf inziet of je iets kan of niet. Anders moet je je doelen misschien even bijstellen. Maar er zijn in ieder geval genoeg mogelijkheden.

M’n zus heeft basis gedaan. Daarna heeft ze twee jaar niveau 2 gedaan en dit jaar begint ze aan een niveau 4 opleiding!