basgitaar makkelijker?

er werd me laatst verteld dat basgitaar spelen makkelijker te leren is dan acoustisch- en electrisch gitaar spelen.
ik wil graag gitaar leren spelen, maar is het dan handiger om eerst met basgitaar te beginnen?

xxxxx

Bas is volgens mij zelfs moeilijker. Een vriend van mij speelde eerst gitaar en voor hem is het nu makkelijker, maar bas is heel anders dan gitaar dus hij moest het helemaal anders aanleren. Met bas speel je totaal anders. Heb je wel informatie erover opgezocht?
Gitaar spelen is trouwens best makkelijk. Ik leerde het mezelf zo aan.

Ik zou gewoon beginnen met gitaar want bas is alleen leuk bij bepaalde muziek en ik weet niet of je pop wil spelen? Bas is daarbij echt super saai. Dan geef je alleen de drum een toon.
En als je gitaar wilt leren spelen begin dan gewoon met gitaar aangezien bas anders is en niet makkelijker ofzo.

Ik heb ook van vrienden gehoord dat bass lastiger is dan gitaar.
Ik waag me aan beiden niet, ik hou het bij de piano :slightly_smiling_face:

Als ik jou was zou ik een acoustische gitaar nemen. veel leuker!
een basgitaar en een acoustische of elektrische gitaar zijn erg verschillend!
x

nee heb geen inf. opgezocht, want mijn google doet het al een week niet ;S
maar bedankt voor jullie advies! dan ga ik voor de acoustische gitaar :]

Basgitaar is een stuk zwaarder dan elektrisch of akoestisch. De snaren van de bas zijn dikker. En de frets staan anders vergeleken bij andere gitaars. Maar moeilijk is t zeker niet.
Waar je naar moet kijken is; welke muziek vind ik leuk om te spelen?
Als jij ballads leuk vind moet je meer richting akoestisch
Als je meer van de rock bent past de bas daar kwa muziek toch beter bij.

Basgitaar is best makkelijk je kan de basis echt heel snel leren, gitaar is technisch wat lastiger maar wel leuker, basgitaar is best saai omdat het meer een ritmeinstrument is dan een melodieinstrument.

Spelen op een akoestische gitaar is de beste keuze voor beginners

ik zou niet weten.
maar het is wel anders dus als je basgitaar kan, wil niet zeggen dat acoustisch/elektrisch opeens heel makkelijk is.

Bas is zeker niet saai. In het begin is t saai, omdat je je gitaar moet leren kennen en je moet ritme oefenen, maar als je t eenmaal een beetje onder de knie hebt (en je hebt een goeie leraar) kun je je oefen dingen toepassen in moeilijke stukken

ik ben pas begonnen met spelen op een accoustische gitaar en ik vind het echt faking makkelijk hoor :open_mouth:

Ja, maar dan zal je wel geen moeilijke solo’s etc. proberen…
Het ligt er toch heel erg aan wat voor muziek je wil spelen?

Ik vind het basgitaar makkelijker. Ik had het echt snel onder de knie, gitaar spelen is dan veel en veel moeilijker vind ik. Maar ze zijn wel best verschillend.
Ik heb ook het gevoel dat je bij gitaar ook meer technieken hebt om te leren…

het zijn 2 compleet andere instrumenten

maar ik vind persoonlijk bas makkelijker, vandaag dat ik gewone gitaar ben gaan spelen

ik heb allebei gespeeld, en eigelijk moet je het niet met elkaar vergelijken.
Bas is meer losse noten en loopjes spelen, gitaar is meer akkoorden.
Beiden zijn leuk, allebei even moeilijk denkik, al is het bij gitaar zo dat je sneller iets leuks kan spelen en je bij bas veel langer moet oefenen om er iets meer van te maken dan simpele nootjes dus ik persoonlijk zou voor gitaar gaan!
:roll_eyes: