Even voordat ik begin; dit is een anoniem account, ik hoef even niet op mijn echte.
Van de zomer word ik 16 en nu ben ik van plan een barbecue te houden, voor ongeveer 17 personen. Het wordt vast hartstikke gezellig, alleen ben ik hierin heel erg onzeker omdat ik nog nooit zo’n redelijk groot feestje heb georganiseerd.
Ik ben iemand die niet bijster vaak uitgaat, en daarom ook niet zo goed weet wat ik kan verwachten, wat ‘normaal’ is. De mensen die op mijn feest komen variëren van leeftijd, maar de meesten zijn 17 of 18 jaar.
Nu, de alcohol. Ik wil zeker niet te veel kopen, heb geen zin in een zuipfestijn. Het is en blijft een barbecue en ik heb geen zin dat mensen straks gaan overgeven op mijn feestje.
Nu praatte ik met twee jongens en zij lachten me uit toen ik zei dat mijn ouders en ik van plan waren één krat bier te halen (er komen 7/8 jongens). Dit vind ik niet leuk van ze, dit heb ik ze ook gezegd.
Maar nogmaals, ik ben erg onzeker wat dit betreft en het heeft me toch wel degelijk geraakt.
Kunnen jullie me helpen, wat is tegenwoordig ‘normaal’ aan alcohol op een avond? En wat vinden jullie van mijn verhaal? Ik wil zeker de plank niet misslaan met mijn feestje, zonder alcohol kan het heel goed gezellig worden, maar voel me enigszins twijfelachtig, want wil wel dat iedereen het leuk gaat vinden. Alvast bedankt