Baotian Classico

Hallo mensen,

ik ben bijna 16 en dan krijg ik van mijn ouders een scooter. Na het één en andere zoekwerk op internet zag ik de Baotian Classico Italia en was op slag verliefd. Maar aangezien de scooter pas sinds afgelopen november leverbaar is, twijfel ik over de kwaliteit omdat die net nieuw is. Op internet kom ik niet veel verder als ik zoek naar beoordelingen etc. Heeft iemand er toevallig al ervaring met deze scooter?

Nee, gelukkig geen ervaring mee. Baotians zijn goedkope Chinatroep, zoek maar eens ervaringen op internet. Na een paar weken roesten al je onderdelen eraf, je hebt garantie tot aan het tuinhek. Oftewel, het kost niks, maar je hebt ook niks.

Als je echt zo’n retroscooter wilt, koop dan een Sym. Zijn ook niet heel erg duur, maar hebben in ieder geval wel kwaliteit.

He! ik ben ook bijna 16 en ook op zoek naar scooter en op weg naar school fiets ik dus ook altijd langs zoon zaak van boation scooters, inderdaad super leuke dingen. maar ik had even gegoogeld en daar vind je op verschillende sites dus wel dat het niet erg goede kwaliteit scooters zijn dus ik weet het ook niet zo goed. haha

Ik heb 'm zelf niet maar naar mijn weten is Baotian niet een super top merk, omdat het ergens uit Korea (of een van die andere landen daar) China komt, en zover ik weet word daar niet zo heel erg op kwaliteit gelet. Onderdelen zijn ook slecht leverbaar in Nederland. Maar ik zou maar eerst naar de dealer gaan want ik ben bij verschillende dealers geweest en heb nog nooit een Baotian zien staan… Daar kun je ook naar advies vragen, mijn dealer was wat dat betreft heel eerlijk en raadde verschillende scooters/brommers (zoals een Tomos) af.

Als je echt voor kwaliteit wilt gaan, zou ik voor een Vespa gaan! Ben nog steeds heulll tevreden over de mijne, nog nooit problemen mee gehad

Hmm, dat klinkt niet zo goed helaas. Ik ga sowieso nog wel eventjes langs de dealer, maar zo als ik het nu hoor zal ik toch waarschijnlijk verder zoeken.

En Foxtrot, je hebt gelijk, het allerbeste zijn natuurlijk Vespa’s. Ik heb ook altijd gezegd: Ik wil een Vespa! Maar nu ik zo eventjes heb gekeken met mijn ouders vinden ze Vespa’s toch wel heel duur, en zelf heb ik ook geen geld om mee te betalen omdat ik een periode niet mag werken. Ook ben ik best klein en dun en dan valt 102 kilo denk ik toch zwaar tegen, na horens van een meisje wie ik ken, of valt het mee?

Vespa’s zijn helaas heel erg duur ja, vandaar dat ik dan eerder voor een Sym zou gaan. Een Sym Mio heb je voor rond de ¤1600,- en dat is heel erg goed te doen voor een scooter. Persoonlijk zou ik gewoon voor een Yamaha of Peugeot gaan, maar die zijn nog weer een stuk duurder.

Een Sym Mio weegt 80 kilo, dus dat is al weer een heel stuk minder. Alhoewel Vespa’s niet echt heel zwaar zijn hoor, tenminste, je merkt weinig van het gewicht. Doordat ze zwaar zijn liggen ze juist een heel stuk fijner op de weg, en het op de standaard zetten ervan is ook helemaal niet moeilijk omdat je hem er tegelijk optrekt met je voet zeg maar, dus dan merk je ook weinig van het gewicht.

Pfoeee… ik heb geen scooter, want als ik geen scooter zou nemen zou ik m’n autorijbewijs krijgen.
Maar voor zover ik weet, is Baotian inderdaad niet goed qua kwaliteit. Ik zou (als je voor een retro gaat) voor een Sym gaan, zijn super. Vespa’s zijn vrijwel niet te betalen, maar wel goed.
Ga een keer naar een dealer, heeft veel eerlijke info en weet over het algemeen wel de snufjes van die dingen.