Bankhangen met je vriendje?

Hoi!
Misschien bestaat er al een onderwerp als deze, dan moeten jullie het maar even zeggen. Maar… ik vroeg me af, waar zitten jullie als je bij je vriendje bent? En daarmee bedoel ik; ben je dan bij hem thuis, of in je eigen huis? Doen je ouders daar moeilijk over of niet? Mag je vaak bij hem zijn en andersom?
Ik heb een lange afstandrelatie en daarom ben ik alleen in de weekenden bij hem (en vaker andersom). Maar… mijn ouders beginnen moeilijk te doen. Dat we teveel bij elkaar zijn, dat we teveel op de bank hangen, of juist boven zitten… Dat we dingen moeten ondernemen (en als we weg zijn, dat we weer niet thuis zijn)… Dat soort dingen. Van meisjes in mijn klas hoor ik dat ze doordeweeks gewoon hele avonden bij hun vriendje zitten. Ik zou dat nooit mogen. Dus vroeg ik me af…; hoe is dat bij jullie?
Liefs!

[i]je ouders bedoelen het alleen maar goed,
wanneer je alleen bankhangt,
raak je elkaar misschien snel beu,
en daar willen ze je misschien voor behoeden?

even op je vraag;
ik zie mijn vriend 2/3x in de week,
en wij ondernemen veel dingen,
maar hebben ook relaxdagen/avonden![/i]

Overal haha. Bij mij thuis op de bank, bij hem thuis op de bank, op bed met de laptop een serie kijken. Soms vind mijn moeder wel dat we elkaar wat veel zien, maar het is nooit dat ik niet ‘mag’ of zo. Nu ben ik ook 19 en zijn we al bijna 2 jaar samen, en wonen we vrij dicht bij elkaar…

Ik zie mijn vriendje meestal een keer doordeweeks en een keer in het weekend. Gewoon bij mij of bij hem. Meestal bij mij want hij heeft kutouders en ik mag niet door het donker fietsen.
Maar hoe ver wonen jullie uit elkaar?

Ik ben altijd bij mijn vriend, hij komt eigenlijk nooit bij mij maar hij heeft een eigen huisje dus dat is veel leuker daar x)
Maarehmmm op een brakke zondag op de bank voor de tv hangen vind ik wel chill hoor maar verder is het gewoon saai om maar een beetje op de bank te zitten niks doen.
Dusss dat doen we dan ook niet.

Hij woont in Limburg, ik onder Amsterdam. Bijna 3 uurtjes met het ov, best ver dus! Daarom is hij ook ‘verplicht’ hier te slapen als hij komt, anders slaat het een beetje nergens op. Misschien dat dat mijn ouders ook irriteert… Ik heb laatst gigantische ruzie met ze gehad, werd echt een enorme issue, omdat zij het gevoel hadden dat hij in de weekenden gewoon bij ons woonde. Dat begreep ik zelf heel goed, en ik probeerde wanhopig een oplossing te zoeken, maar ik zou niet weten wat… Als ik hem 2 weken niet zou zien (een weekend overslaan dus), dan voel ik me echt zo ellendig! Ik wil gewoon graag bij hem zijn… maar dat snappen jullie ook wel denk ik. Haha

Mama vind het juist leuk dat hij hier komt, of ik daar heen ga!;d en bankhangen vind ze totaal niet erg;p niet dat we dat heel veel doen, maar héb daar nog nooit commentaar over gehad

Ik en mijn vriendje zien elkaar iedere dag.
We zijn eigenlijk bijna altijd boven en soms onder en dan hangen we ook maar wat rond.

Ik zou gewoon een keer rustig met je ouders praten. Misschien begrijpen zij jou dan beter en jij hen. dan kunnen jullie samen een oplossing vinden. :slightly_smiling_face: Maar 3 uur reizen is wel ver ja, dus bankhangen op een schooldag zit er niet in haha:)

Er is hier een topic: wat te doen met je vriendje?
Kijk daar eens in, doe een paar dingetjes, misschien dat je ouders er dan weer positiever tegen aan staan?

Praten heb ik meerdere malen geprobeerd. Zelfs overwogen uit huis te gaan, omdat ik het niet meer trok… Ik heb het gevoel dat ik het ze niet kan uitleggen. Zij komen met argumenten van ‘je hoeft elkaar toch ook niet élke keer gezien? Heb gewoon eventjes een paar weekjes rust…’ Maar dat slaat nergens op, in mijn ogen.

een paar weekjes rust is overdreven in mijn ogen,
maar misschien dat je een keer kan afspreken,
met een doel zegmaar…?

Dat is inderdaad wat ik de afgelopen weken zoveel mogelijk heb gedaan; dingen plannen, de stad in gaan, naar het bos, strand, etc… Nu is het hier weer eventjes rustig (ik lever er veel voor in; normaal kwam hij hier van vrijdagmiddag tot zondagavond, nu één nachtje, van zaterdagmiddag tot de volgende middag erop). Ik voel me er rot bij dat ik zo op mijn tenen moet lopen, maar het is niet anders… ik wil hem er niet voor opgeven, in ieder geval…

tsja lastig…
weet je wel wát precies het probleem van je ouders is?
dat jij geen tijd hebt voor andere dingen?
of dat ze hem niet mogen?
of weetikveelwat?

Ze mogen hem wel, mijn moeder heeft ook heel vaak gezegd toentertijd dat het niet aan hém ligt, als persoon, en dat ze hem graag ziet komen… Maarja. Ik denk inderdaad, omdat ik verder niet ‘bereikbaar’ ben. Ik besef me zelf ook wel dat ik veel meer met mijn eigen ding bezig ben als hij er is, maar… dat is toch niet zo raar? Wie heeft dat nou niet als haar vriendje er is? Lijkt mij tenminste… nu probeer ik mezelf en hem zoveel mogelijk bij de rest van het gezin te betrekken (ik woon in twee huizen dus dat maakt het allemaal nog wel wat lastiger), en hopelijk daar mijn ouders tevreden mee te stellen…

Ik heb ook een lange afstands relatie dus we zien elkaar altijd in het weekend. Bij mij, bij hem, maakt niet uit. We gaan dan naar de bios of een soort van strandje achtig iets idee. Misschien moet je dan om de twee weken afspreken?
Hopelijk gaat het dan beter en zijn je ouders er ook weer tevreden mee!!

:blush: Ik denk dat ik dat niet volhoud, dat voelt zó lang… is dat raar? Ik vraag mezelf vaak af of ik misschien overdrijf, maar ik heb verder niet veel bezigheden (hou niet van sporten, mijn hobby’s zijn nou ook niet dagvullend) en mijn vrienden houden niet zo van uitgaan… Dus zit ik in mijn eentje op mijn kamer. En dan zit ik alleen maar aan hem te denken…

Wij zien elkaar alleen in het weekend. Af en toe in een tussenuur. Njah hij komt dan vrijdag rond 4 uur, dan gaan we naar mijn kamer, daarna eten, even tv kijken en dan weer naar mijn kamer. Soms blijft hij dan slapen (ligt eraan hoelaat we moeten sporten de volgende dag) Zaterdags gaan we dus sporten en daarna meestal film kijken of uit eten ofzo.

Bij hem thuis:
Eerst wat drinken met zijn moeder, dan eten, dan even naar boven, dan moeten we weer naar beneden, dan mogen we nog even naar boven en dan is het 10 uur en ga ik naar huis. =) Zaterdags zien we elkaar dan af en toe.

Mijn vriend woont ongeveer 1uur en 15 minuten met Openbaar Vervoer bij mij vandaan. We zien elkaar alleen in het weekend. vanaf zaterdagavond tot zondagavond of als ik het hele weekend vrij ben vanaf vrijdagavond.

Dan zitten we meestal gewoon heerlijk bij mij of bij hem thuis.
Film kijken of toch iets ondernemen zoals een dagje dierentuin

Als ik doordeweeks bij hem ben dan ben ik er maar 2 á 3 uur omdat ik de volgende dag vroeg naar school moet. Daar zijn mijn ouders het ook niet mee eens en ik opzich begrijp ik het wel. Ze willen dat school er niet onder lijdt en dat ik ook me rust kan hebben die ik nodig heb.

Mijn vriend woont ook ongeveer 1 uur en 15 minuten met het openbaar vervoer bij mij vandaan haha:)
ik zie hem ook alleen in het weekend. van vrijdagmiddag/avond tot zondagavond
ik vind dit opzich best kut omdat ik hem vaak op mis enzo
meestal zitten wij ook gewoon op de bank tv te kijken. of bij hem thuis beneden met zijn ouders. of gewoon boven.

door de weeks mag ik nie naar hem toe omdat da ook maar 2 of 3 uurtjes zijn en het is in totaal 25 euro voor heen en terug. maarja. het liefst zou ik hem gewoon hele dagen zien daarom ga ik voor me stage iets in brabant zoeken dan kan ik een hele week bij hem zijn(L)