Bang

Hee meiden!

Eigenlijk heb ik al een tijdje wel problemen met mijn vader… Hij heeft me al wel een paar keer geslagen, of op het bed geduwd enzo. Maar nu hij een operatie achter de rug heeft gehad, ben ik heel erg lief voor hem geweest en gedaan wat hij vroeg. Alleen ik heb ook het idee dat hij dat niet beseft. We hebben onze vakantie ( waar ik heel erg naar uitkeek ) voor hem moeten afzeggen, ons eten aanpassen, etc. Maar hij is dus best wel ondankbaar. Gisteren was ik voor het eerst ergens niet mee eens, en toen heb ik gewoon tegen hem gezegd dat ik het niet wil enzo. Toen is hij hem helemaal op me geflipt, dus wilde ik naar boven gaan, maar ik hoorde hem iets zeggen van: ‘Ik ga haar naar een psycholoog sturen, dit is niet normaal.’ Toen ben ik teruggekomen en riep/schreeuwde ik: ‘DOE NORMAAL.’ maar toen is ie achter me aan gekomen, omdat hij me wilde slaan. Ik ben naar boven gevlucht, omdat hij daar niet kan komen. Door die operatie. Het was in elk geval heel eng en ja… Hij slaat zeg maar niet echt zacht.

Ik kom er zelf ook wel achter dat het niet de bedoeling is dat ouders hun kinderen slaan, en dat kinderen gewoon bang voor hen ouders zijn. En ik heb hier wel eens last van… Weten jullie wat ik moet doen?

herkenbaar. gewoon echt

Is uit huis gaan een optie?

Hmm, nee ik denk het niet. Ik ben 14, en wordt in september pas 15…

Wow, dat is echt niet normaal. Heb je het er al met je moeder over gehad?

Die heeft tegen me vader gezegd dat hij niet goed zat, maar hij blijft het al doen sinds dat ik leef, zeg maar. Dus dat werkt ook niet echt…

Hmm… Iets met kinderbescherming dan? Ik weet ook niet hoe het allemaal precies werkt, maar succes en sterkte in ieder geval. Dit hoort sowieso niet.

Als het nog wat erger wordt kan je ook misschien de kindertelefoon bellen of naar het blijf van me lijf huis? ?

@xlacoutures

wat lastig! Ik denk dat hier sowieso een maatschappelijk werkster bij moet komen kijken, echt! Dit kan niet doorgaan zo. Als het echt niet anders kan zou ik proberen om een pleeggezin te regelen!

Pff, ik weet ook niet echt wat ik moet doen. Ik heb ook geen zin om ergens op gevangen te worden, ookal is dat misschien nodig. Want mijn moeder is echt een schat, en ik kan ook echt niet zonder haar. Maar bellen zou opzich wel kunnen.

@Epif, ja, inderdaad! Hmm, ik weet het niet. Misschien ja…

Met de Raad van de Kinderbescherming wil je NIET in contact komen, geloof me. Ik weet hiet zo een twee drie ook geen oplossing voor, sorry, maar zorg er ajb voor dat je niet met de kinderbescherming in contact komt!!

Als ik jou was, zou ik eerlijk gezegd niet Jeugdzorg contacteren…
Probeer eerst goed met je ouders te praten anders?