Bang..

Ik weet niet, ik ben altijd al súper onzeker aangelegd.
Niet gewoon een beetje, over ALLES ben ik onzeker.
Niemand vertrouw ik, zelfs m’n vriendje niet.
Mijn vriendje heeft altijd al de droom gehad om OF in het leger te gaan OF marcheusse ofzo te worden.
Nu wordt het 2e werkelijkheid over een paar maanden.
Hij kreeg daarnet te horen dat hij daar de eerste 4 weken moet overnachten en dat ik hem dus niet kan zien.
Alleen in het weekend dus.
Ik baal hier enorm van, vooral ben ik bang dat ie vreemd gaat omdat ie dan iemand mist om vast te houden.
Ik heb het tegen hem verteld en hij zei dat ik niet zo gek moest doen.
Toch wordt ik nu helemaal gek.
Wat moet ik doen?!
Ik hou echt heel erg van hem en het is m’n eerste serieuze lange relatie…

Ik denk dat als het zo erg met jouw zelfvertrouwen en jaloezie gesteld is, je misschien beter hulp kunt zoeken… Niet alleen voor jezelf, maar ook als jij jouw relatie wilt redden… Een jongen/man duw je juist weg als jij je jaloers opstelt. Als je met een therapeut ofzo erover wilt praten, wat je hier aan kunt doen, kun je gewoon de huisarts bellen, die kan je dan doorverwijzen naar een therapeut.

Je zegt zelf dat je helemaal gek wordt, dus lijkt mij dit de beste optie… Ik weet het anders ook niet, ik kan wel zeggen dat je niet onzeker moet doen of bang moet zijn dat hij vreemd gaat… Maar dat werkt natuurlijk niet, dat snap ik…

Ga naar een psycholoog/vertrouwenspersoon op school/www.pratenonline.nl/o.i.d.

Dit bedoel ik echt niet vervelend, maar op den duur is het erg waarschijnlijk dat je relatie hier op stukloopt terwijl het probleem echt bij jezelf ligt en niet bij hem.

(Niet dat je het expres doet, maar je kunt er wel iets aan doen.) :slightly_smiling_face:

Ik heb vroeger bij een psycholoog gelopen voor onzekerheid. (Bij mij had dat wel vervelende redenen. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is maar als je het idee hebt dat het niet heel drastisch is kun je het beter met een vertrouwenspersoon of die website proberen. Voor psychologen staat namelijk vaak een wachtlijst.)

Voor de meerderheid komt mijn onzekerheid van het pesten. Ik ben heel mijn basisschool-tijd gepest en in de 1e ook nog. Maar ik denk dat het ook gewoon bij mij hoort, dat ik onzeker ben.
En is dat niet een beetje overdreven een psycholoog?

Dubbel.

Daarom kun je dus ook naar de vertrouwenspersoon op school of naar dat pratenonline.nl gaan. Die zullen het wel aangeven als je een echte psycholoog nodig hebt… maar zij kunnen je in ieder geval betere tips geven tegen onzekerheid dan wij.

(Ik doe iig niks met psychologie, hulpverlening, etc.)

Je kan zelf er van leren
door het praktische te oefenen in het dagelijks leven