Bang.

Een betere titel kan ik niet verzinnen, dus dan maar zo…
Mijn vriend zn oma is overleden, en daar gingen we vandaag heen…
Ik heb nog nooit een ‘dood’ iemand gezien in 't echt dus ik was wel bang.
Nu ik weer thuis ben, voel ik me helemaal niet meer op mn gemak.
Ik heb steeds t beeld voor me en voel me raar van binnen.
ook heb ik het idee dat ik de geur ruik die in de kamer hing…
Ik voel me zo bang…
Ik probeer er niet aan tedenken en rustig teworden maar t wil niet werken,
Iemand tips om me minder bang temaken…

Ik heb heel veel doden zien liggen. Mijn vader lag hier zelfs in de bijkeuken. Nu moet ik je vertellen dat je niet de enigste bent die bang is. Ik ben ook doodsbang voor doodde mensen. Dat van mn vader was echt super eng. Het gaat vanzelf weg. Het zal misschien zoals bij mij weken duren maar heb geduld;) Verder weet ik het niet. Het was namelijk een heel rare situatie:p.

weken… :expressionless:

probeer zo veel mogelijk aan leuke dingen te denken, aan een strand, of aan het verre oosten met al die geurtjes van wierrook, en beeld je dan in dat je daar bent en dat je de wierrook ruikt…
zet een rustgevend muziekje op, en concentreer je daar dan op, geloof me of niet, maar het zal je een stuk helpen!

Sorry…:s. Ik vind het erg voor je maar ik probeer eerlijk te zijn. Ik hoop dat het aan mezelf ligt dat ik daar zolang last van heb. Denk t wel want de anderen hadden er totaal geen last van.
Ga leuke dingen doen. Helpt ook.

Ik heb mijn overleden oma ook heel even in haar kist zien liggen twee dagen terug, maar dat heb ik zoveel mogelijk ‘ontweken’, ook omdat ik het eng vond/vind. Ik concentreer me gewoon op de herinneringen die ik aan mijn oma heb toen ze nog leefde, maar dat lijkt me voor jou moeilijk gezien het niet je eigen oma is. Je zou je wel op andere leuke dingen kunnen concentreren.

Daarom ga ik ook nooit kijken bij doden mensen. Ik heb het ook 1x gedaan, maar het is echt niet prettig, je kan beter die persoon herinneren zoals die was.

praat eranders over met je vriend. misschien heeft hij nog wel een foto van haar, waardoor je niet meer het `dode´lichaam herrinter

ga leuke dingen doen met je vriend, het hoort gewoon bij het leven en je moet door gaan
je vriend zorgt vast wel voor afleiding

Ik weet 't eigenlijk niet zo goed, Ik ben altijd al bang geweest voor de dood.
Ik geloof ook erg in geesten enzo, waardoor ik dacht dat ze gewoon in die kamer zat.
& het leek net alsof ze gewoon kon opstaan en lag teslapen…

Ik kan gewoon niet tegen z’n dingen. ik kan het ook niet echt uitleggen.