Bang

Heey

Ik heb gezocht op het forum en kon dit onderwerp niet vinden. Misschien ben ik 1 van de weinigen die ermee te maken heeft. Ik heb namelijk dat als een jongen mij leuk vind en moeite voor me gaat doen, dat ik bang word, twijfels krijg, en niet weet wat ik voel.
De eerste keer dat dit mij overkwam was met een vriend, en we hadden afgesproken, een date hadden we. Ik ben naar hem toegegaan, tuurlijk wat zenuwachtig, en toen heb ik hele dag met hem opgetrokken. En het was gewoon gezellig, veel gepraat, alleen als hij dan beetje moves maakte op van die romantische momenten, kreeg ik ineens een heel erg benauwd gevoel, en ging ik heel erg nuchter tegen de situatie aankijken, en voelde totaal niks, geen romantiek, niks niet. Toen ik later in de trein naar huis stapte moest ik bijna huilen, en ik wist niet waarom.

En nu, nu weer, is er een jongen, veel mee gepraat, vooral op msn, en uiteindelijk afgesproken. En ik was gister bij hem thuis, en hij had tv op balkon gezet, lampjes opgehange, lavalampen neergezet, ALLES. Menig mens zou nu denken: WOUW WAT ROMANTISCH. Maar ik schrok, werd bang, voelde niks. Er is ook niks gebeurt verder, en we hebben heel veel gepraat, gelachen, alles. Alleen dat angstige gevoel.

Ik weet niet hoe het komt, waarom het is, of het een fase is waar ik doorheen moet komen? Want ik ben bang dat het straks bij elke jongen zo gaat, en dat ik mezelf nooit kan openstellen.

Ik moet er wel bijzeggen, dat afgelopen zomer een jongen mij wel zover heeft gekregen. En hij heeft me ook ontgroend. Alleen ik dacht dat het nu dus over zou zijn, dat angstige gevoel, maar het komt nu weer even hard terug, gister.

Jullie misschien tips, of mensen die het ook hebben of hebben gehad?

kus

Misschien gaat dat romantische voor jou gewoon te snel? Soort vorm van bindingsangst?

Klinkt als een vorm van bindingsangst. Is heel vervelend, maar ik denk dat het inderdaad een fase is waar je doorheen moet komen. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar mijn tip is: probeer ook op een meer nuchtere manier met die jongen om te gaan, zodat je allereerst op je gemak voelt bij hem. Dus niet steeds van die romantische dates waar je het benauwd van krijgt, maar ook actieve dingen doen zoals skaten, naar de dierentuin en noem maar op. Dan is het makkelijker om dat soort gevoelens toe te laten, als ze er zijn. Oh, en als je het ook echt met hem wil proberen, moet je hem eigenlijk wel op de hoogte stellen van je ‘probleem’. Dan weet hij dat het niet aan hem ligt.

Omg, ik heb precies hetzelfde!
Hoewel ik dit tot nu toe nog maar met één jongen heb gehad. Hij was heel lief voor me en heel romantisch, normaal zouden meisjes smelten van zijn acties, maar ik begon hem eigenlijk steeds minder leuk te vinden!
Ik weet niet of het bij mij bindingsangst is, of gewoon dat ik niets voor hem voel. Ik vind nu een andere jongen leuk en binnenkort zie ik hem weer, ben benieuwd of er bij hem hetzelfde gaat gebeuren (ik hoop heel erg van niet).

Anyway, beschouw dit maar als een upje.

Hee, dankjewel voor je tip.
Maar dat van dat nuchtere manier met ze omgaan. Dat is het juist, dat ik ongelooflijk nuchter erover ga praten hem. Ik heb hem gezegd dat ik tijd nodig heb, en heb hem ook vertelt dat als een jongen zo’n moeite voor me doet, dat ik dan bang word. We hebben er heel lang over gepraat, en hij was heel lief, en was er ook gewoon heel nuchter over. Alleen daardoor ging juist het gevoel weg ofzo. Het romantische gevoel. Tenminste, wat er überhaupt van aanwezig was.

Hij heeft nu in z’n msnnaam staan: take your time.
Toen ik dat las, kreeg ik het weer enorm benauwd…

Ik heb het nu ook een beetje.
Kwam vorige week iemand van mijn oude school tegen op het station, er waren nog een paar mensen bij dus ging mee in de trein zitten.
Ik zat naast een jongen, gewoon wat te vertellen, en toen had hij me meteen op msn toegevoegd (ik wist zijn naam niet eens, had hij m’n msn van die andere jongen. Hij heeft geen hyves). En nu praten we steeds op msn. Ik vind het wel een leuke jongen, maar hij begon meteen te over wat bijv. mijn langste relatie was (ik heb maar 1 vriendje gehad, ben 17). En dan zegt hij wel eens iets over een ex van hem ofzo, bijv. ik zei dat ik bang was voor spinnen ofzo. Egt hij van: ja mijn ex ook, lagen we op bed, springt ze ineens op omdat ze een spin ziet.
Of dat hij aan het opruimen was en nog ergens condooms vond.
En nu vroeg hij of ik volgende week met hem een film wil kijken (ik zei dat ik niet weet of ik tijd heb).
Hij lijkt me echt wel leuk, maar ik ben bang dat hij meer wil. Ik heb nog bijna nooit gezoend, hij heeft dus waarschijnlijk al seks gehad. En als ik iets met hem zou krijgen zou ik het nog rustig aan willen doen zegmaar, dus niet meteen na 2 maanden al seks ofzo.
Poeh dit klinkt dramatisch :stuck_out_tongue:

En nu vraagt hij of ik volgende week ofzo eens wat met hem wil doen.
Hij lijkt me echt wel aardig maar het gaat allemaal zo snel! En ik weet ook niet zeker of ik wel iets met hem zou willen eigelijk. En hij wil dan misschien wel meer. Pff, waarom kan ik niet gewoon gezellig iets met hem doen zonder dat ik meteen bang ben dat hij meer wil ofzo?

mss is het een idee om dan zelf het heft in handen te nemen weet je. Als je zegt tegen een jongen; regel maar wat, gewoon normaal chillen ofzo. Dan gaat hij dus een hele date organiseren (ja. jongens zijn slecht in luisteren) dus wat als jij zegt van; kom maar hierheen, gaan we gewoon filmpje kijken.
En dan neem je gewoon comedy ofzo, en dan niet moeilijk doen, helemaal op je mak, in je eigen huis, of op een plek waar jij je thuis voelt.
Dan ben jij degene die soort van beslist, en voel je je minder bang.
Ik denk dat dat wel werkt…

Bedankt.
Nouja ik had eerst al gezegd dat ik het best druk had enzo. En toen zei hij van ja een andere keer dan, maar als je niet wil dan moet je het zeggen.
Toen zei ik dat ik opzich wel wou, maar dat ik hem pas ken enzo. En toen zei hij van ja wil je dan of misschien liever later ofzo. Dus toen heb ik gezegd dat ik dan misschien liever later wilde. Vond hij gelukkig niet erg.
Maar om nou zelf iets voor te stellen, dat durf ik eigelijk ook weer niet.
Sorry voor het lange verhaal :stuck_out_tongue:.

heb ik ook. vervelend aan de ene kant maar aan de andere kant denk k, er is altijd wel iemand die je echt over kan halen. waarbij ej dat angstige gevoel niet hebt. en die moet gewoon nog komen. :slightly_smiling_face:

Ben je er nog niet klaar voor?
had ik namelijk ook, en nu niet meer, heb nu ook een vriendje :slightly_smiling_face: