Bang

Dag meiden,

ik heb een probleem :

Ik durf bijna met niemand meer te praten,
ik zonder mij af van mensen en leerlingen uit mijn school
die hoger zitten waar ik mee bevriend ben daar durf ik niet eens iets tegen te
zeggen of ik ben zo rood als een tomaat :s
Ik ben altijd bang voor de reactie van mensen .
Ik durf zelf een kassierster niet aan te kijken en hoop dan dat ik het
zo kort mogelijk kan houden.

Help mij aub :s

http://www.deviantart.com/download/306092618/keep_calm_and_stay_strong_by_ohbabyhudgenslove-d528mkq.jpg

Is het omdat je ontzettend verlegen/onzeker bent of echt angst?

Anders zou ik met een therapeut gaan praten.
Ik had namelijk dezelfde soort angst, nog wel wat extremer.
Ik heb me drie jaar lang afgezonderd van de wereld en heb na vele gesprekken enzovoort geleerd om met die angst om te gaan. Het is namelijk ontzettend vervelend en bij mij nam het zulke extreme vormen aan dat ik niet eens meer over straat kon.

Heey,
Ik heb precies hetzelfde probleem. wat ik doe : De ene dag naar het andere dag overleven. En ik neem kleine stapjes. Het eerste wat ik deed, me een paar meiden praten. Die zijn nu mijn beste vriendinnen! Wees niet bang! Haal diep adem, en ga ervoor.
Maar ik kan er niets over zeggen, want ik durf niet een winkel binnen te stappen, en te vragen of ze nog iemand nodig hebben. :flushed:

Omdat ik onzettend verlegen en ook onzeker ben ,
weet nooit goed wat te zeggen ,
en zo erg van jou :s ben je er nu door?

Danku :slightly_smiling_face:
zal het zeker proberen ,
waarom stuur je geen mail naar die winkel of ze iemand zoeken?

He, nooit aan gedacht :slightly_smiling_face: Thanks… Maar volgens mij is een winkel binnenstappen persoonlijker, en dan kun je enthousiasme aantonen

Ik denk niet dat ze door foundation te dragen zich zekerder gaat voelen?
Als je je zekerder wilt voelen moet je stappen ondernemen en door de lastige situaties heen bijten.
Om nou een laag make up op te gaan smeren om het te verbergen…
Ik vind altijd dat je er beter doorheen kan dan er van wegrennen.

Ja, ik ben er doorheen. :slightly_smiling_face: Heb er nog altijd last van maar ik heb geleerd hoe ik er mee om moet gaan.

Ja dat is wel waar,
probeer het toch een keer zo de winkel binnenstappen,
je durft dan meer :slightly_smiling_face:

Dat is goed :slightly_smiling_face:
heb je een paar tips om je zelfverzekerder te voelen?

Weet ik… Ben gewoon zo superverlegen! Maar ik ga het toch doen! (Als ik ooit mijn huis uit durf… :stuck_out_tongue:)

me to ! Neem iemand mee ? Je ouders, beste vriendin , … ?
Dat zou dan toch beter zijn ?

Nope. Dat maakt me nog zenuwachtiger. Alsof ik nog een kind ben. Behalve als ik ene vriendin bij me heb. :slightly_smiling_face: Dat is wel een goed idee. :slightly_smiling_face:
Hoe ga jij met je verlegenheid om?
Ik doe ene beetje stoer. Bij kamp, mijn haar lag helemaal door de war. Geoon stoer doen, en zeggen dat dit haarstyle de neiuwste mod e is :stuck_out_tongue:

[quote author=Charlotte link=topic=257782.msg271406267#msg271406267 date=1355568490]
Dat is goed :slightly_smiling_face:
heb je een paar tips om je zelfverzekerder te voelen?
[/quote

Ik heb er een heleboel! Maar misschien is het makkelijker om een kijkje te nemen in dit topic; http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/meer-zelfvertrouwen-88046.0.html
Gaat helemaal over hoe je jezelf zekerder kan voelen etc. :slightly_smiling_face:

Hoe ik ermee omga?
Ik probeer altijd iemand bij mij te hebben en zo niet
pak ik mijn trui vast ofzo

[quote author=Sara link=topic=257782.msg271406442#msg271406442 date=1355569996]

Danku Sara ,
zal er zeker op kijken!

Angststoornissen moet je heel serieus nemen, ga eens langs een psycholoog of laat je onderzoeken :slightly_smiling_face: