Bang..

Hoi, :slightly_smiling_face:

ik heb een tijdje geleden een jongen ontmoet(via internet).
we hebben het altijd leuk en gezellig op msn.
Ik begin hem steeds leuker te vinden en andersom weet ik dat het ook zo is omdat hij heeft gezegd dat ie me een leuk meisje vind.
zelf heb ik hem op de cam gezien en weet ik dat hij niet iemand anders is dan hij zegt wie hij is.
nu heeft hij gezegd dat ie wel een keertje wil afspreken irl en dat wil ik ook wel alleen ben ik bang om af te spreken.

iemand tips of ervaring hier mee

Ik vertrouw dat nooit zo via internet, maar zolang je het op een openbare plek doet, kan hij je in ieder geval niks doen (als je toch met hem wilt afspreken)

Mag ik vragen hoe je zeker weet dat hij ‘echt’ is? En hoe lang is ‘een tijdje geleden’?

Zorg eerst dat je met hem praat met de cam aan, als het kan ook met microfoon.
Als je er zeker van bent om af te spreken kan je dat bijvoorbeeld op een station doen en daar op hem wachten :slightly_smiling_face:

Ik vind het persoonlijk ook een beetje eng om in het echt iets af te spreken, maar als je het doet; doe het dan op een heel openbare plek. En ook als hij inderdaad blijkt te zijn wie je denkt dat hij is, ga NIET met hem mee.

Dankjewel :slightly_smiling_face: allemaal

@KoosKansloos ik heb hem via de cam gezien ik ken hem ongeveer een half jaar

Nee stiekem iemand mee die je vertrouwd.

Bijvoorbeeld een vriendin die jullie stiekem ‘‘volgt’’ als jullie bijvoorbeeld op een terrasje zitten dat zij dan een paar tafeltjes erachter zit.
Hoeft niet per se een vriendin te zijn, kan ook een ander vertrouwenspersoon zijn.
Klinkt heel raar, maar het kan wel werken als extra veiligheid!

^ zoiets dacht ik ook aan

alleen hou ik me zelf ergens tegen om niet af te spreken met hem

er zitten altijd risico’s aan afspreken met iemand die je alleen via internet kent.
vraag niet hoe mensen het doen, maar ze kunnen je ook bedriegen via de cam. als je met hem afspreekt, doe het dan op een openbare plek zoals al eerder is gezegd. wil je laten een stukje met hem lopen? doe dat dan alleen langs een drukke straat of op een druk bezocht plein. vooral de eerste keren niet met hem totaal afgezonderd en alleen lopen.
het risico is altijd klein dat hij je vermoord of iets dergelijks(":
maar pas toch altijd maar op!(;

Ik zou inderdaad iemand meenemen, je weet maar nooit wat voor persoon het kan zijn. Als je hem echt leuk vind en hem ergens toch wel vertrouwd zou ik gewoon met hem afspreken maar, weest voorzichtig!

Als je met hem camt en hij moet lachen om je grapjes, typt wanneer hij ook werkelijk wat zegt dan lijkt het me vrij logisch dat hij echt is.
Als zijn cam toch een beetje vaag is vraag hem dan om 3 vingers op te steken ofzo :stuck_out_tongue:
Als je hem dan ook echt vertrouwd moet er verder niks aan de hand zijn aangezien ik ook gewoon met mensen heb afgesproken die ik ken via het internet :stuck_out_tongue: en meestal was dat op een druk station (vaak utrecht dat is lekker centraal)

Herkenbaaar. Ik had dit dus ook, en kreeg ook het gevoel dat iets me tegenhield. Heb het hierdoor ook niet gedaan, en dat is ook de juiste keus geweest, vind ik zelf. Maar als je toch met hem wilt afspreken, doe het dan inderdaad op een openbare plek.

idd wat kleinsteprinses!
neem een van je (jongens) vrienden mee zo’n grote sterke bink dat als er iets gebeurd hij je zo hoppa mee kan sleuren, haha.

Je kan ook vragen of hij een vriend meeneemt, dan neem jij een vriendin mee. Dat heb ik ook een x gedaan en wat bleek, het was een hartstikke leuke jongen!

Hoelang kennen jullie elkaar al?
Ik heb het namelijk ook al eens gedaan maar spreekte die persoon wel al lang voor mijn gevoel, iemand meenemen is dan wel verstandig en op een openbare plek zoals hier al vaker vermeld is:)
En ga op je gevoel af, of als je hem opwacht, wacht dn eerst op een plek waar hij je niet kan zien maar jij hem wel ofzu, het is maar een idee he:)

beter dat je op openbaar plek afspreekt
je spreek een plek af dat je op een afstand kijken als dan niks is
dat je weg kan gaan als leuke is wel in het openbaar blijven

ik denk dat ik nog even wacht met afspreken.

maar bedankt voor de tips die jullie me gegeven hebben :slightly_smiling_face: