bang voor Wilders

Op welke partij ga jij stemmen? (kan zijn dat ik die van jou er niet bij heb staan, sorry!)
  • D66
  • SP
  • VVD
  • PVV
  • PvdA

0 stemmers

Hallo,

Zoals veel mensen ben ik bang dat de PVV de meeste zetels haalt. Waar ga jij op stemmem?

En wat precies van de plannen van Wilders maakt je ‘bang’ dan?

Zelf weet ik nog niet waar ik op ga stemmen.

Ik ben er nog niet helemaal uit.

Ik weet nog niet waar ik op ga stemmen, ik heb nog geen tijd en zin gehad om me te verdiepen in de partijprogramma’s. Maar waar ben je bang voor dan? Los van de gekkigheid van Wilders die je veel in het nieuws ziet, heeft hij best goede ideeën. Dat ik dat zeg wil niet zeggen dat ik op hem ga stemmen, want ik voel me toch niet helemaal prettig bij hem.

Waar je zeker rekening mee moet houden is dat Wilders wel een meerderheid moet krijgen in de Kamer. Dat houdt in dat andere partijen hem moeten steunen. Zij kunnen hun steun voor hem bij bepaalde wetsvoorstellen ook intrekken. Dan zal hij op die manier nooit een meerderheid krijgen voor, wat ik denk, die rare uitspraken van hem over mensen met een migratieachtergrond.

Ik ga stemmen op de PVV.

Waarom?

De PVV heeft echt niet alleen maar slechte ideeën, maar door het feit dat iemand die vindt dat alle Moslims het land uit moeten daar aan het hoofd staat, zou ik er never op kunnen stemmen. Als niet alle mensen gelijk zijn volgens een partijhoofd, dan zou ik daar als mens nooit achter kunnen staan. Gelijke rechten (en behandeling van) voor alle mensen is een basic human right, dat zit in mijn normen en waarden en dat zou ik niet kunnen verloochenen.

Maar goed, PVV zal wel een hoop stemmen krijgen ja, net als Trump. Dat is helaas een trend die nu heerst. En het feit is dat ze nooit hun plannen zullen kunnen uitvoeren, want daarvoor moet je eerst een kabinet vormen en met wie zouden ze dat in godsnaam gaan doen?

Ik stem overigens weer D66. Ben het altijd met ze eens geweest het afgelopen jaar. Zou misschien nog wel iets linkser willen stemmen uit principe.

Ik ben klaar met de islamisering van Nederland. Ook wil ik de Nederlandse cultuur graag behouden. Tevens vind ik dat de EU te veel macht uitoefent op Nederland en natuurlijk het vluchtelingenprobleem.

Ik weet het niet goed. Bepaalde punten van de PVV ben ik het gewoon wel onwijs mee eens, maar vanwege een aantal kansloze uitspraken van Wilders twijfel ik wel over die partij. Maar alsnog zou ik niet bang zijn; Wilders is net als Trump → Veel dingen roepen, maar hij bepaald niet als enige of die dingen ook daadwerkelijk doorgaan.

Je punt over de islamisering snap ik, want ik vind dat de islam veel te veel de overhand krijgt ten opzichte van andere geloven en dat vind ik een beetje eng. Maar het behouden van de Nederlandse cultuur, wat bedoel je daar mee? En de macht die de EU uitoefent op Nederland, je weet hoeveel voordeel we daar van hebben?
En het vluchtelingenprobleem, bedoel je dan het probleem dat in Duitsland en Frankrijk én Italie nog groter is? De vluchtelingen hier vallen wel mee hoor, en over het algemeen zijn het mensen die heel graag hun best willen doen om hier weer een bestaan op te bouwen omdat het in hun kapotte land niet meer kan.

Ik zou op dit moment echt niet weten waarop ik zou moeten stemmen. Elke partij komt met mooie verhaaltjes en zodra de er geregeerd gaat worden komt er niks meer van terecht. Daarnaast vind ik dat alle partijen zich heel erg richten op de ouderen in Nederland, prima maar het lijkt erop dat ze de jongeren/jong volwassenen uit het oog beginnen te verliezen. Het financieren van bijvoorbeeld een eigen woning begint onmogelijk te worden tenzij je rijke ouders hebt die even een hypothecaire lening willen aangaan voor jouw huis.

Met behouden van de Nederlandse cultuur bedoel ik onze christelijke normen, waarden en tradities.
Hoeveel voordeel van de EU hebben we nu werkelijk? Hebben wij het nog wel zelf voor het zeggen in dit land of moeten we per se luisteren naar hun praatjes en meewerken aan hun plan om Nederland steeds meer te laten islamiseren?
Ik vind het vluchtelingenprobleem hier in Nederland al erg, maar Frankrijk en Italië hebben het ook erg. Met Duitsland heb ik het erg te doen. De meeste mensen hadden hier niet om gevraagd, maar mama Merkel heette de vluchtelingen allemaal welkom…Tevens zijn de meeste “vluchtelingen” economische migranten. Met de echte vluchteling heb ik het wel te doen, maar de allereerste optie is opvang in eigen land.

Ik ben niet per se bang voor hem, meer voor zijn agressieve houding tegenover vluchtelingen, andere religies etc. Een beetje zoals Trump, en dat dit zal leiden tot een oorlog.

Ik stem SP, net als al mijn vrienden. (:

Ik snap heus wel sommige Wilders-standpunten, maar even eerlijk, andere partijen hebben soms dezelfde standpunten en deze partijen zijn niet xenofobisch. Ik vind het niet correct hoe hij zich uit, en dat kwetst zoveel mensen.
Ik raad PVV-stemmers (en elke andere stemmer) aan om de partijprogramma’s te lezen en met die in je achterhoofd te gaan stemmen. Ik stem zelf SP omdat ik compleet achter hun punten sta, zoals ouderenzorg, sociale woningverhuur, gezondheidszorg, e.d. Ik ben ervan overtuigd dat veel PVV-stemmers zich net zo goed achter de waardes van de SP kunnen scharen als het gaat om de ‘gewone-burger-standpunten’.

En amehoela zeg, christelijke waardes?! Ik ken praktisch geen christen meer, al zijn die zo Nederlands als wat. Haal gewoon religie überhaupt uit de samenleving qua overtuiging. In hoeverre verschilt een kerkklok die elk uur luidt van een gebedsoproep van de moskee 5x per dag? Alleen omdat wij daar achterliggende gedachtes bij hebben. Die kerkklok hoeft van mij ook niet meer. :’)

Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb?

Ik ben het met je eens Juno, mocht je op PVV stemmen ga dan na waarom je nou precies op hen stemmen wilt, en lees het programma door. Dit geld trouwens ook voor andere partijen natuurlijk waar je op wilt stemmen.

Ik denk gewoon dat veel mensen op de PVV gaan stemmen alleen omdat Wilders (en Trump) zo’n hype zijn…

Maar hoezo is de Nederlandse cultuur verbonden aan een geloof? Ja, we vieren kerstmis enzo, maar de meeste mensen zijn helemaal niet meer gelovig in Nederland, dus waarom daar zoveel waarde aan verbinden? En waarom zou je de Islam willen tegenhouden als geloof en het Christendom meer waarde geven? (en ik hoop niet dat je komt met een “maar alle moslims zijn terroristen!!!” want daar kan ik gewoon niet over in discussie gaan)

En over de vluchtelingenproblematiek… Het is allemaal zoveel meer grijs gebied dan het zwart-witte beeld dat jij hier schetst. Dus ik zou zeggen, verdiep je daar eens in als je daar iets meer over wil kunnen zeggen. Ik vind Duitsland juist een goed voorbeeld van een oplossing voor de vluchtelingen. Merkel heeft dat goed geregeld.

Je hebt natuurlijk alle recht om te stemmen op wie je maar wil, maar denk alsjeblieft een beetje na over hun standpunten en denk ook eens aan je medemens.

Wie zegt dat ik het aan jou richt? Ik zeg enkel dat ik het iedereen aanraad om partijprogramma’s door te lezen en dan te kiezen, en ik betrek dat nu ook op PVV-stemmers.

Om deze redenen overweeg ik ook te stemmen op de PVV. En dan vooral die eerste reden. Want als dit zo door gaat in Nederland mogen moslims binnenkort alles doen en laten wat ze maar willen onder het mom van ‘vrijheid van godsdienst’ en ‘dit is een vrij land’ en leven we straks onder de sharia.

Nederland is wel een exportland bij uitstek he. Duitsland is onze grootste handelspartner. De vrije handel binnen de EU is heel gunstig voor Nederland.

Ik vind persoonlijk dat het alleen daarom al heel belangrijk voor Nederland is om in de EU te blijven.