Bang voor tampons?!

Hey!
Ik ben zeker niet de enigste, maar ik ben wat bang voor tampons… Ik heb al verschrikkelijke verhalen gehoord over dat het touwtje afknapt, tamponziekte, enz… Ik draag wel soms eens een tampon maar die zit dan echt niet lekker omdat ik hem niet ver wil steken en ik er niet meer aan kan voor moest het touwtje afknappen. Sinds dit jaar moeten we met het school weer gaan zwemmen (dit was een jaar afgeschaft en dat jaar er voor was ik nog niet ongesteld), dit is elke week van december tot februari-maart. Mijn vriendin moet al zwemmen voor het school en ze zei dat het heel genant is als je niet zwemt omdat je ongesteld bent. Want dan weet heel je klas het dat je ongesteld bent.(Zeker als je crush in je klas zit :sob::muscle: )

Maar mijn vraag is dus, heeft het echt een gevaar een tampon? En moet je op bepaalde dingen letten als je hem inbrengt? En wat zijn jullie ervaringen met tampons?

Mag hier:
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-menstruatietopic-227081.0.html

Die verhalen die je hoort komen niet vaak voor hoor, en die tampon ziekte is heel uitzonderlijk en kun je (als ik het goed heb) alleen krijgen als je je tampon veel te lang in hebt. Dus om de 2 uur verwisselen, voortaan wel wat verder erin drukken, dan voel je er niks van.

Dat het touwtje afknapt zal echt niet gebeuren hoor, gewoon verder erin duwen.
Als je je tampon er in wilt doen kan je een stevige ruk geven aan het touwtje dat je het zeker weet.
En die tampon ziekte krijg je alleen als je hem heel lang in hebt. Je kan een tampon tot ongeveer 8uur inhouden (ik zelf doe hem zelf nog langer , alleen als ik ga slapen maar dan houd ik hem er wel gelijk uit) en ik heb geen enge tamponziekte.

Slotje.