bang voor school

Ik ga aankomend schooljaar beginnen met de opleiding bedrijfsadministratie, dit onder andere omdat ik 2 jaar niet naar school ben geweest. Nu heb ik die opleiding eerder gedaan ook omdat het aansluit op wat ik hierna wil doen en ik vond de mensen niet mij type, zal het zo uitleggen.

Nu ben ik bang dat de mensen ook zo zijn als toen. Ook hebben ze andere intresses als ik, nu hoef je daarover niet te praten maar een beetje hetzelfde is wel handig.
Omdat ik de meisjes echt meisjesachtig vind ben ik bang dat niet klikt.

Ik heb een beetje hetzelfde als jou.
Het klikt helemaal niet met de mensen bij mij op school,ze hebben allemaal andere intresses,niet dezelfde humor.
Het contact met iedereen is heel oppervlakkig en dan is het soms moeilijk om de dag vol te houden.
Gelukkig heb ik na de vakantie mijn eindexamen jaar dus het duurt nog een paar maandjes.

Je moet gewoon veel leuke dingen buiten school om doen zodat je op school iets leuks hebt om aan te denken.
Miscchien als je de mensen beter leert kennen hebben jullie meer gemeen dan je eerst dacht.

het probleem is ook een beetje, hoevaak ik denk het duurt maar 2 jaar maar 1 jaar met dezelfde in de klas.

En dat ik eindelijk een diploma dan heb.

En je zit voor jezelf.

Ik blijf het gevoel houden

Het word vanzelf wel beter ookal denk je nu van niet.
Ik vond het eerst zo erg op school dat ik naar een andere school wou gaan.
maar ik dacht wat schiet ik er mee op? waarschijnlijk is het op die andere school weer precies hetzelfde.
Dus ik accepteerde gewoon dat ik het niet kon vinden met mn klasgenoten.
Ik heb me er gewoon bij neergelegt en nu blijken sommige mensen best mee te vallen.
School is maar zo’n korte periode van je leven dus laat het niet je leven buiten school beinvloeden.
probeer er gewoon het beste van te maken & voor je het weet is het voorbij en dan heb je lekker je diploma

Waar ben je nou precies bang voor? Zoals ik het hier lees, zeg je dat je bang bent dat de mensen niet je type zijn en hetzelfde als toen. Ben je bang dat je daar geen vrienden maakt? Dat je wordt gepest?
Als dat het is, zou ik mezelf niet te druk maken. Zoals je zelf al zei, je zit voor jezelf, en die mensen zijn heus wat volwassener dan degene bij wie je drie jaar geleden een keer mee in de klas hebt gezeten.

ik had ook gevoel toen ik moest blijven zitten ¬_¬ dan zit je opeens in een ander klas vol met jongeren jah ze zijn minstens 2-3 jaar jonger dan ik het klikte gewoon niet met die mensen. =|
je moet gewoon eght aan wennen en de mensen beetje leren kennen en soms moet je gewoon lekker naar gesprek luisteren waar ze over hebben maybe hoor je iets dat je iets gemeen hebt =P
jammer dat niet zo was bij mijn klas want 99% waren jongens xD. er zat maar 2 meisjes in mn klas haha!

Je gaat niet naar school om vrienden te maken. :'D
Maar zoals mcnoa zegt, meer openstellen. Je bent nu al bang… Mensen zien dan dat je eigenlijk niet bij hun wilt zijn.