Bang voor reacties

Hey allemaal!

Ik heb nu al een paar maanden een hele leuke vriend en mijn hele familie vindt hem ook erg leuk. Door de afstand heeft hij echter nog maar één vriendin van mij ontmoet en verder niemand van mijn vrienden/vriendinnen. Andersom ken ik zijn vrienden/vriendinnen ook nog niet. Hij wil ontzettend graag dat ik iedereen leer kennen en neemt me het liefste overal mee naar toe. Ik ben zelf echter altijd al heel erg bang geweest voor reacties van anderen en merk aan mezelf dat ik het uitstel om hem voor te stellen aan anderen. Het is niet dat ik me voor hem schaam (totaal niet zelfs) en ik vind hem zelf ook echt helemaal geweldig. Ik ben gewoon bang dat één van mijn vrienden/vriendinnen hem minder leuk vindt en/of er een gemene opmerking over gaat maken en zoiets kan mijn hele gevoel laten omdraaien. Is dit herkenbaar voor iemand en zo ja, wat doe ik er aan? Er komt toch een moment dat hij mijn vriendengroep gaat zien maar ik ben ook gewoon bang dat het awkward wordt.

Als je familie hem leuk vindt en je vriendin ook zal de rest toch wel ongeveer dezelfde mening hebben?
Ik denk dat het wel meevalt hoor als het moment daar is? :slightly_smiling_face:
Het gaat er toch om dat je hem zelf super leuk vindt?
Iemand anders reactie zou je je niets van aan moeten trekken. Ik neem aan dat je vriendengroep hem heus wel ‘accepteert’ hoor.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor!
Het klinkt alsof je helemaal dol op hem bent, en daar gaat het om. Als je vrienden en vriendinnen zullen zien hoe leuk je hem vindt, dan zullen ze zien dat hij je gelukkig maakt en dat is het belangrijkst. Het gaat er om dat jij hem super vindt & niet of zij dat vinden!
Geloof me, maak je geen zorgen en geniet er van!

Dit ja.
En hun hoeven hem niet perse leuk te vinden. Als jij maar gelukkig bent met hem dat is het belangrijkste.

Het is natuurlijk niet leuk als ze hem niet leuk vinden, maar uiteindelijk draait het daar helemaal niet om.
Het gaat erom of jij hem leuk vind, en zo te zien vind je dat ook. Niks om je druk over te maken dus.