Bang voor reactie van me ouders.

[i] Ik rook, maar ze weten het niet… Maar ik wil het wel vertellen.
Dus ik ben van plan om dalijk als me moeder thuis is mee naar de winkel tegaan, en het tevertellen als we alleen zijn ( mijn vader word denk ik echt heeeel boos )
Ze roken zelf ook, Dus ze kunnen het me niet verbieden vind ik…
Maar ik ben echt bang voor de reactie, en ik weet niet hoe ik het moet vertellen :expressionless:

I need help? [/i]

stop met roken?
verder heb ik geen ideeën

Je had beter niet kunnen beginnen met roken, maar daar is het nu toch te laat voor.

Bespreek het gewoon op een rustig moment en vertel het subtiel, niet aplomb zeggen: ‘Hee mam, ik rook. Leuk hè?’

Ik denk eerder erover om tezeggen : Mag ik roken?
ofzo. :confused:

Ik rook

Tsjah, ze zullen er vroeg of laat toch achterkomen dus kun je het beter gewoon vertellen.
Geen idee hoe je ouders zijn maarja, hoe je het ook verteld, de meeste ouders zullen het nooit leuk vinden toch? Succes! :slightly_smiling_face:

haha, en wat als ze zeggen: “nee, je mag niet roken!”.
sta je daar met je mond vol tanden: “nou, ik rook eigenlijk al…”

ik zou het gewoon vertellen, ze roken zelf ook dus ik denk dat ze het dan ook eerder en beter begrijpen…

… Ja maar me moeder is al weg, dus ik kan het nu niet vertellen,
En me vader is altijd bij me moeder…
En ik wil ht dus ECHT niet vertellen waar hij bij is…

gewoon zeggen. ze begrijpen het wel
maar het ligt er ook aan hoe oud je bent natuurlijk
xxx succes!

Ze roken zelf ook, Dus ze kunnen het me niet verbieden vind ik…
dat is zo’n slap excuus he. Dat zij een ‘fout’ hebben gemaakt ooit door te zwichten voor een verslaving, wil niet zeggen dat zij hun kinderen daarvoor niet willen behoeden. Jij bent jong en kan gemakkelijker van een verslaving afkomen dan je ‘oude’ ouders die waarschijnlijk al jaren verslaafd zijn.

maar ik denk dat je gewoon het beste kan vertellen, door bijv te vragen “wat zouden jullie ervan vinden als ik rook?” Wel goed dat je het uberhaupt wil vertellen, da’s beter dan dat ze er zelf achter moeten komen, wat vroeg of laat wel gaat gebeuren.

Als je ouders allebei ook roken, zou ik gewoon een keer als je moeder staat te roken ook een sigaret op steken!

Hier heb je geen betere woorden voor.

oeps ik citeerde mezelf… :S

Ik rook wel eens, moet je zeggen. Dat klinkt minder erg dan ‘ik rook’

Edit: Ik vind wel dat je ouders je dat mogen verbieden. Je bent nog geen 16, zij zijn jouw ouders en je gaat er gewoon dood aan.

Ik zou er als ik jou was mee stoppen.

Maar je hoeft het toch niet persé te vertellen?? :blush:

je kan het beter gewoon vertellen… en dat van cocktailjeans is wel slim

Nou, als ze er achter komen, en dat komen ze geloof mij maar, heb je wel een probleem als je het niet verteld hebt.

Ik weet natuurlijk niet hoe haar ouders zijn maar de mijne vonden het altijd beter als ik eerlijk was over dat soort dingen.

gewoon stoppen klaar… ze kunnen jou dat echt wel verbieden.

[i] Ze roken zelf ook vanaf ze 13/14 zijn.

Ik daarin tegen ben al bijna 16, En hun roken veel erger, mijn ouders BLOWEN.
ja BLOWEN. zou je niet geloven eigenlijk maar toch is het zo. Waarom zouden ze het van mij verbieden dan? [/i]